Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Η νέα σχολική χρονιά, που ξεκινάει, φανερώνει τον εμπαιγμό της κυβέρνησης με τα ελλιπή μέτρα εν μέσω πανδημίας για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων αλλά και με τις προσλήψεις των αναπληρωτών.
Παρά τις διακηρύξεις της κυβέρνησης για τη δήθεν “επιστροφή στην κανονικότητα” δεν προχώρησε στην πρόσληψη όλων των αναπληρωτών σε μια φάση σε όλες τις δομές της εκπαίδευσης. Οι προσλήψεις των αναπληρωτών που έγιναν την Τρίτη 25/8 παρότι φαίνονται πολλές (21.065 στη Γενική Εκπαίδευση και στην Ειδική Αγωγή, καθώς και 3.862 ΕΕΠ και ΕΒΠ) καλύπτουν περίπου τα μισά κενά μιας και αυτά αγγίζουν τα 40.000. Αναδεικνύουν για άλλη μια φορά την τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα σχολεία εξαιτίας της πολιτικής της αδιοριστίας. Χαρακτηριστικά ενώ στη Μεσσηνία “λείπουν” τουλάχιστον 120 δάσκαλοι το υπουργείο έστειλε 90 αναπληρωτές, εκ των οποίων περίπου 10 βγήκαν σε άδεια κύησης κλπ.
Κι ενώ οι αναπληρωτές βρέθηκαν για άλλη μια χρονιά με μια βαλίτσα στο χέρι να διασχίζουν την Ελλάδα σε πολλές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης παρατηρήθηκε και πάλι το φαινόμενο απόκρυψης των πραγματικών λειτουργικών κενών.
Στη ΔΠΕ Μεσσηνίας, παρά τα τουλάχιστον 120 κενά δασκάλων έδωσαν μόνο 90 στους συναδέλφους, στους εκπαιδευτικούς ΠΕ79.01 (μουσικής) ενώ είναι τουλάχιστον 11, δόθηκαν μόλις 7, στη ειδική αγωγή ενώ υπάρχουν τουλάχιστον 11 δόθηκαν 2. Η λογική που η διεύθυνση προφασίστηκε πίσω από αυτό είναι ότι ενώ δηλώθηκαν στο υπουργείο τα πραγματικά κενά, προσλήφθηκαν λιγότεροι αναπληρωτές, οπότε δόθηκαν και τα αντίστοιχα κενά με τους προσληφθέντες ώστε να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων! Μάλιστα υπογραμμίστηκε πως όταν γίνει η Β’ φάση των προσλήψεων θα υπάρχει η δυνατότητα να γίνουν αιτήσεις βελτίωσης για όποιον το επιθυμεί. Θεωρούμε αυτή τη στάση αντιπαιδαγωγική, αφού όλα τα παιδιά δεν θα έχουν τα ίδια εκπαιδευτικά δικαιώματα. Επίσης είναι απαράδεκτο να αλλάξουν δάσκαλο κάποια στιγμή μέσα στο χρόνο ενώ θα έχουν ξεκινήσει τα μαθήματα. Έπειτα όλο αυτό είναι και αντισυναδελφικό αφού ο αναπληρωτής εκπαιδευτικός θα πρέπει να πάει και πάλι σε ένα νέο σχολείο και να ξεκινήσει την δουλειά του από την αρχή. Αντίστοιχα και στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Μεσσηνίας ο αριθμός των κενών που δόθηκε είναι ίσος με αυτόν των προσληφθέντων αναπληρωτών ενώ στην πραγματικότητα τα κενά είναι πολλά περισσότερα.
Η εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι απλά τοποθέτηση εκπαιδευτικών στις τάξεις αλλά εμπεριέχει και την ανθρώπινη σχέση εκπαιδευτικού – μαθητή, σχέση η οποία ούτως ή άλλως δύσκολα χτίζεται με τον εκπαιδευτικό ελαστικά εργαζόμενο, πόσο μάλλον αν μέσα στην ίδια χρονιά μετακινείται και από σχολείο σε σχολείο χωρίς πραγματικό λόγο! Τα πράγματα θα ήταν πολύ πιο απλά αν δίνονταν όλα τα κενά και ο κάθε αναπληρωτής δήλωνε το κενό που επιθυμούσε να τοποθετηθεί.
Απαιτούμε:
- Να αναρτηθούν όλα τα κενά των σχολείων για όλες τις ειδικότητες
- Να πραγματοποιηθεί πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, η δεύτερη φάση προσλήψεων, καλύπτοντας ΟΛΑ ΤΑ ΚΕΝΑ σε όλες τις δομές της εκπαίδευσης, λαμβάνοντας υπόψη και τις άδειες που θα ληφθούν από εκπαιδευτικούς και μαθητές που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου
- Οι οριστικές τοποθετήσεις αναπληρωτών, να γίνουν με όλα τα κενά των σχολείων δημοσιοποιημένα με ευθύνη των ΠΥΣΠΕ
Η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας ας σταματήσουν να σφυρίζουν αδιάφορα μπροστά στα εκπαιδευτικά κενά, στην αδιοριστία χιλιάδων εκπαιδευτικών, στην υποχρηματοδότηση της παιδείας. Να πάρουν τώρα μέτρα για την ουσιαστική και ασφαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων και να προχωρήσουν στη μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών!
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ