Άγονο υπήρξε το “εκπαιδευτικό ταξίδι” 140 μαθητών και 8 συνοδών καθηγητών του ΓΕΛ Πύλου, στους οποίους -όπως καταγγέλλεται σε ανακοίνωση του σχολείου-, αν και είχαν προμηθευτεί τα εισιτήρια ηλεκτρονικά 50 ημέρες πριν, τα οποία είχαν στα κινητά τους, δεν τους επιτράπηκε να εισέλθουν στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης των Αθηνών, όπου έφτασαν εγκαίρως.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΓΕΛ Πύλου, «βγάλαμε τα προβλεπόμενα εισιτήρια από την επίσημη ιστοσελίδα, μέσω του myschool, σύμφωνα με το νέο νομοθετικό πλαίσιο, για ηλεκτρονική κράτηση εισιτηρίων», στις 23 Οκτωβρίου. Την Παρασκευή 13.12.2024, «μια αρχαιοφύλακας(;) χωρίς καν να ζητήσει να δει τα εισιτήρια, τα οποία είχαμε στα κινητά μας, ζήτησε αναλυτικές- ονομαστικές καταστάσεις των μαθητών. Κάτι που φυσικά δεν είχαμε αφού δεν μας είχαν ενημερώσει περί αυτού».
Η κατάληξη ήταν να μη γίνει δεκτό ούτε το αίτημά τους να μπουν στον αρχαιολογικό χώρο «με τις αστυνομικές μας ταυτότητες και σκανάροντας μεμονωμένα το κάθε εισιτήριο». Η αρχαιοφύλακας «αρνήθηκε ή καλύτερα αδιαφόρησε παρά τις απέλπιδες προσπάθειες», ενώ «υπήρχε και άλλο σχολείο που προηγείτο και το οποίο αντιμετώπιζε το ίδιο πρόβλημα»!
«Είχαμε υπό την επίβλεψη μας 140 μαθητές, όρθιους, όπου τους μετακινούσαμε σύμφωνα με τα κελεύσματα της εν λόγω κυρίας, κάτω από τον ήλιο, αναζητώντας κάποιο χώρο παραμονής», τονίζεται στην ανακοίνωση του ΓΕΛ Πύλου, η οποία καταλήγει: «Έτσι, πέρασε η ώρα που προβλεπόταν για την επίσκεψη, η οποία τελικά δεν επιτεύχθηκε. Στη συνέχεια, αναζητώντας τι δεν πήγε καλά, ανακαλύψαμε ότι υπάρχουν δύο τουλάχιστον υπηρεσίες οι οποίες όμως δεν συνεργάζονται με αποτέλεσμα να δίνουν διαφορετικές οδηγίες».
Ειδικότερα, η ανακοίνωση του ΓΕΛ Πύλου έχει ως εξής:
«Πατρίκιοι τουρίστες – Πληβείοι μαθητές
ήτοι πώς διώχνουν τους μαθητές από την Ακρόπολη…
Αναζητώντας, εν πολλοίς, τα αίτια όπου οι μαθητές αδιαφορούν για την εθνική μας παράδοση και τους αρχαιολογικούς μας θησαυρούς, φτάνουμε και στην αδιαφορία του σχολείου όπου οι “τεμπέληδες” και “βολεμένοι” εκπαιδευτικοί (για πολλούς και δη πολιτικούς) δεν διδάσκουν αλλά και δεν εμφυσούν την αγάπη για την εθνική μας κληρονομία.
Μήπως όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά; Μήπως, πολλές φορές, το όραμα και το μεράκι των εκπαιδευτικών συνθλίβεται από γραφειοκρατικές διαδικασίες;
Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι. Είμαστε ένα περιφερειακό σχολείο από την Πύλο Μεσσηνίας, το ιστορικό Ναβαρίνο, και αποφασίσαμε να επισκεφτούμε την Ακρόπολη των Αθηνών την Παρασκευή 13-12-2024. Να σημειώσουμε ότι ήμασταν μια πολυπληθής ομάδα που αποτελείτο από 140 μαθητές και 8 εκπαιδευτικούς.
Η εκπαιδευτική αυτή επίσκεψη ήταν προετοιμασμένη εδώ και δύο μήνες. Αφού βγάλαμε τα προβλεπόμενα εισιτήρια από την επίσημη ιστοσελίδα, μέσω του myschool, σύμφωνα με το νέο νομοθετικό πλαίσιο, για ηλεκτρονική κράτηση εισιτηρίων, περιμέναμε με ανυπομονησία την στιγμή όπου θα πραγματοποιούσαμε την εκδρομή μας.
Σημειωτέον ότι η κράτηση των εισιτηρίων έγινε στις 23 Οκτωβρίου, έτσι ώστε να είμαστε βέβαιοι. Στη συνέχεια οργανώσαμε την επίσκεψη μας έχοντας φτιάξει ομάδες ξενάγησης από τους ίδιους τους μαθητές της κατεύθυνσης ανθρωπιστικών σπουδών, υπό την επίβλεψη φιλολόγου- ιστορικού και έχοντας κατεβάσει ειδική εφαρμογή (cosmote chronos) στα κινητά για την καλύτερη κατανόηση αλλά και πλοήγηση στον χώρο.
Μετά από πέντε ώρες ταξίδι και έχοντας διανύσει περισσότερα από 300 χιλιόμετρα, με ανακούφιση αλλά και χαρά, φτάσαμε στον ιστορικό χώρο της Ακρόπολης. Η αναγραφόμενη ώρα των εισιτηρίων ήταν 13:00-14:00 με περιθώριο εισόδου έως τις 13:15. Φτάνουμε μπροστά στα εκδοτήρια, εγκαίρως, με την πεποίθηση ότι όλα θα πάνε καλά.
Καμία αμφιβολία αφού είχαν γίνει όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες. Δυστυχώς όμως, στην είσοδο, μια αρχαιοφύλακας(;) χωρίς καν να ζητήσει να δει τα εισιτήρια, τα οποία είχαμε στα κινητά μας, ζήτησε αναλυτικές- ονομαστικές καταστάσεις των μαθητών. Κάτι που φυσικά δεν είχαμε αφού δεν μας είχαν ενημερώσει περί αυτού.
Στην απάντηση μας ότι δεν διαθέτουμε τέτοιες καταστάσεις αλλά μπορούμε να φτιάξουμε χειρόγραφη κατάσταση των εκπαιδευτικών καθώς και να τους δείξουμε τις καταστάσεις των μαθητών που διαθέταμε για να έχουμε φυσικά την εποπτεία τους στα λεωφορεία αλλά και στους χώρους της επίσκεψης, αρνήθηκε, λέγοντας ότι θέλει επίσημη και ηλεκτρονική κατάσταση και όχι χειρόγραφη.
Η απάντηση μας ήταν ότι δεν είμαστε τρομοκράτες αλλά εκπαιδευτικοί και μαθητές όπου τα στοιχεία μας εύκολα αναβρίσκονται από όποιον αρμόδιο τα χρειαστεί.
Ενδιαφέρον μηδέν, ενσυναίσθηση μηδέν!!! Μπροστά στην απαίτηση μας να μπούμε με τις αστυνομικές μας ταυτότητες και σκανάροντας μεμονωμένα το κάθε εισιτήριο αρνήθηκε ή καλύτερα αδιαφόρησε. Τονίσαμε επανειλημμένως ότι έχουμε διανύσει 300 χιλιόμετρα για να επισκεφτούμε την Ακρόπολη, ότι διαθέτουμε εισιτήρια και μπορούμε να μπούμε ως μεμονωμένοι επισκέπτες.
Η απάντηση ήταν ότι αυτή είναι αρμόδια μόνο για να ελέγχει τα εισιτήρια και δεν γνωρίζει τον τρόπο με τον οποίο κλείνονται οι σχολικές επισκέψεις. Αυτό είναι αρμοδιότητα άλλου γραφείου. Στη συνέχεια πήραμε τηλέφωνο- σύμφωνα με την υπόδειξη της- στο support μήπως και βρούμε κάποια λύση.
Η απάντηση ήταν ηχογραφημένο μήνυμα το οποίο δεν έδινε καμία βοήθεια. Στις εκκλήσεις μας για να υπάρξει κάποια λύση η κυρία αρχαιοφύλακας είπε ότι θα προωθήσει το αίτημα μας μήπως γίνει κάτι. Σημειωτέον ότι υπήρχε και άλλο σχολείο που προηγείτο και το οποίο αντιμετώπιζε το ίδιο πρόβλημα, αναζητώντας και αυτό ανάλογη λύση.
Βλέποντας την ώρα να περνά και εφόσον είχαμε κατά πολύ υπερβεί την επιτρεπόμενη ώρα εισόδου, ρωτούσαμε σε τακτά διαστήματα για το τι μέλει γενέσθαι. Απάντηση μηδέν ή μάλλον η απάντηση ήταν ότι οι μαθητές μας ενοχλούν μια και δεν αφήνουν τους τουρίστες να εισέρχονται και να εξέρχονται ήσυχα.
Επαναλαμβάνουμε ότι είχαμε υπό την επίβλεψη μας 140 μαθητές, όρθιους, όπου τους μετακινούσαμε σύμφωνα με τα κελεύσματα της εν λόγω κυρίας, κάτω από τον ήλιο, αναζητώντας κάποιο χώρο παραμονής χωρίς να δημιουργούμε προβλήματα στους υπόλοιπους επισκέπτες.
Έτσι πέρασε η ώρα που προβλεπόταν για την επίσκεψη, η οποία τελικά δεν επιτεύχθηκε. Στη συνέχεια, αναζητώντας τι δεν πήγε καλά, ανακαλύψαμε ότι υπάρχουν δύο τουλάχιστον υπηρεσίες οι οποίες όμως δεν συνεργάζονται με αποτέλεσμα να δίνουν διαφορετικές οδηγίες».
Πηγ΄ή: ethnos.gr