ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΝΩΛΗ ΜΑΚΑΡΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
«Σε ιδιωτικοποίηση του δημοτικού πάρκινγκ προχωρά η δημοτική αρχή Καλαμάτας μετά από 11 χρόνια διοίκησης του Δήμου και αφού παραδέχτηκε με τον πιο εύγλωττο τρόπο ότι αδυνατεί ως Δήμος να το διαχειριστεί. Προτιμά να δίνει σχεδόν μισό εκατομμύριο ευρώ σε ιδιώτη σε μια πενταετία από το να κάνει τα αυτονόητα δηλαδή την αναβάθμιση των υπηρεσιών του δημοτικού πάρκινγκ και την καλύτερη διαχείριση των υπόλοιπων θέσεων στάθμευσης».
Αυτό αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Μανώλης Μάκαρης, Επικεφαλής μείζονος μειοψηφίας του Δήμου Καλαμάτας, με την οποία θυμίζει ότι «η παράταξη Νίκα είχε κατακεραυνώσει ανάλογη προσπάθεια ιδιωτικοποίησης του δημοτικού πάρκινγκ το 2006, ενώ τότε είχε ξεκαθαρίσει ότι οι χώροι στάθμευσης του Νέδοντα θα παραμείνουν στο Δήμο».
Ο κ. Μάκαρης επισημαίνει ότι «με χρήση κατάλληλων “έξυπνων” συστημάτων, που έχουν αναπτυχθεί και εφαρμοστεί ήδη, θα μπορούσε να γίνει πιο αποτελεσματική η διαχείριση των θέσεων και εξυπηρέτηση των πολιτών», για να καταλήξει στο συμπέρασμα πως «η ιδιωτικοποίηση της λειτουργίας του δημοτικού πάρκινγκ δεν πρόκειται να βοηθήσει τα κυκλοφοριακά δεδομένα της πόλης αφού ούτε μία νέα θέση στάθμευσης δεν θα δημιουργηθεί ενώ στερεί βασικά έσοδα του δήμου»
Η ανακοίνωση του κ. Μάκαρη έχει ως εξής:
«Σε ιδιωτικοποίηση του δημοτικού πάρκινγκ προχωρά η δημοτική αρχή Καλαμάτας μετά από 11 χρόνια διοίκησης του Δήμου και αφού παραδέχτηκε με τον πιο εύγλωττο τρόπο ότι αδυνατεί ως Δήμος να το διαχειριστεί. Προτιμά να δίνει σχεδόν μισό εκατομμύριο ευρώ σε ιδιώτη σε μια πενταετία από το να κάνει τα αυτονόητα δηλαδή την αναβάθμιση των υπηρεσιών του δημοτικού πάρκινγκ και την καλύτερη διαχείριση των υπόλοιπων θέσεων στάθμευσης. Παράλληλα, λίγο πριν από την προκήρυξη του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση ο Δήμος επέβαλε τη στάθμευση αντί αντιτίμου και κατά τις μεσημεριανές ώρες.
Να θυμίσουμε στον καλαματιανό λαό ότι η παράταξη Νίκα είχε κατακεραυνώσει ανάλογη προσπάθεια ιδιωτικοποίησης του δημοτικού πάρκινγκ το 2006 ενώ τότε είχε ξεκαθαρίσει ότι οι χώροι στάθμευσης του Νέδοντα θα παραμείνουν στο Δήμο. Τώρα αφού χρησιμοποίησε διάφορες αποτυχημένες μεθόδους (όλοι θυμούνται τα αυτόματα μηχανήματα που δεν λειτουργούσαν αφού δεν αναγνώριζαν την πινακίδα κυκλοφορίας του αυτοκινήτου) καταλήγει στην ιδιωτικοποίηση της λειτουργίας του.
Το βασικό πρόβλημα όμως δεν είναι μόνο ο τρόπος λειτουργίας του δημοτικού πάρκινγκ αλλά κυρίως η σοβαρή έλλειψη θέσεων στάθμευσης αφού δεν επαρκούν ούτε το δημοτικό πάρκινγκ στο Νέδοντα ούτε και οι θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης.
Δυστυχώς τα τελευταία έντεκα χρόνια καμία νέα θέση στάθμευσης δεν δημιουργήθηκε στο κέντρο της πόλης ενώ η επέκταση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης σε πολλές οδικές αρτηρίες είχε κατά κύριο λόγο εισπρακτικό και όχι ανταποδοτικό χαρακτήρα. Παράλληλα δεν έγινε καμία πρόβλεψη για εξασφάλιση ειδικών θέσεων στάθμευσης για τους μόνιμους κατοίκους του κέντρου όπως γίνεται σε ανάλογα συστήματα ελεγχόμενης στάθμευσης σε άλλες πόλεις.
Αυτό που χρειάζεται επίσης είναι η καλύτερη διαχείριση των ήδη υπαρχουσών θέσεων στάθμευσης. Πέρα από την χρήση των καρτών τύπου «ξυστό» ή η πληρωμή των τελών στάθμευσης μπορεί να γίνει με «έξυπνο» τρόπο και με τη χρήση της τεχνολογίας της κινητής τηλεφωνίας (πχ sms ή άλλη εφαρμογή) για όσο διάστημα καταλαμβάνεται η θέση στάθμευσης. Επιπλέον με χρήση κατάλληλων «έξυπνων» συστημάτων, που έχουν αναπτυχθεί και εφαρμοστεί ήδη, θα μπορούσε να γίνει πιο αποτελεσματική η διαχείριση των θέσεων και εξυπηρέτηση των πολιτών μέσω ηλεκτρονικής ενημέρωσής τους για τις κενές θέσεις πάρκινγκ κοντά στην περιοχή που βρίσκονται, ώστε να αποφεύγεται ο κυκλοφοριακός φόρτος από οδηγούς που ψάχνουν για θέσεις παρκαρίσματος χωρίς αποτέλεσμα. Μια τέτοια συνδυαστική εφαρμογή θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και στην περίπτωση του δημοτικού πάρκινγκ του Νέδοντα απελευθερώνοντας υπαλληλικό δυναμικό που χρησιμοποιείται για την είσπραξη των τελών στάθμευσης.
Συμπερασματικά η ιδιωτικοποίηση της λειτουργίας του δημοτικού πάρκινγκ δεν πρόκειται να βοηθήσει τα κυκλοφοριακά δεδομένα της πόλης αφού ούτε μία νέα θέση στάθμευσης δεν θα δημιουργηθεί ενώ στερεί βασικά έσοδα του δήμου τα οποία θα είχαν εξασφαλιστεί με μια πιο “έξυπνη” διαχείριση των θέσεων στάθμευσης».