Στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας το Υπερταμείο (Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο) θα διατηρήσει τη συμμετοχή του, στο 10%, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Γρηγόρης Δ. Δημητριάδης, ο οποίος σημείωσε ότι η ανάδειξη του προτιμητέου επενδυτή για τον συγκεκριμένο αερολιμένα θα έχει ολοκληρωθεί ως τον Νοέμβριο του 2024. Αναφερόμενος στην αξιοποίηση των 22 μικρότερων αεροδρομίων, που είναι υπό τη διαχείριση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, αποκάλυψε πως πρόθεση του Υπερταμείου είναι να ακολουθήσει ένα μοντέλο στα πρότυπα της παραχώρησης του αερολιμένα της μεσσηνιακής πρωτεύουσας.
Σημειωτέον ότι ο διεθνής αερολιμένας Καλαμάτας, η παραχώρηση του οποίου θα έχει διάρκεια 40 ετών, έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον 4 σχημάτων:
- ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – GMR Airports,
- Μυτιληναίος – Corporation America Airports,
- Egis Airport – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Aéroports de la Côte d’Azur και
- Fraport AG – Delta Airport Investments – ΠΗΛΕΑΣ (Όμιλος Κωνσταντακόπουλου).
Όπως δήλωσε ο κ. Δημητριάδης, το Υπερταμείο θα υιοθετήσει ένα νέο στρατηγικό σχέδιο από την 1η Ιανουαρίου 2025, το οποίο θα σηματοδοτήσει την «ενηλικίωση» του ταμείου και την εξέλιξή του σε ένα πραγματικό Sovereign Wealth Fund (SWF). Όπως επεσήμανε ο ίδιος, χθες «με το προηγούμενο στρατηγικό σχέδιο, που ολοκληρώνεται επιτυχώς φέτος, επικεντρωθήκαμε στη δημιουργία μεγαλύτερης αξίας για τις επόμενες γενιές. Για αυτό, ακόμα και αν βρίσκουμε operators (διαχειριστές), όπως στο αεροδρόμιο Καλαμάτας, όπου μαζί με τον ανάδοχο που θα αναδειχθεί, θα παραμείνουμε με ποσοστό 10%. Στόχος μας είναι να διασφαλίσουμε τη συνέχεια και τη σωστή πρόοδο των πραγμάτων, ώστε να υπάρχει αξία για την κοινωνία».
Η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, χάρη στις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις που έχουν αναπτυχθεί στην περιοχή και κυρίως λόγω στην Costa Navarino που ανήκει στον όμιλο Κωνσταντακόπουλου, έχει αυξηθεί θεαματικά τα τελευταία χρόνια. Συγκεκριμένα, από το 2010, έχει αυξηθεί κατά 250%. Το 2022 ξεπέρασε τους 351.000 επιβάτες και στόχος πλέον είναι μέχρι το 2030 το αεροδρόμιο να φτάσει τους 500.000 επιβάτες.
Όσον αφορά στα 22 περιφερειακά αεροδρόμια που βρίσκονται υπό την εποπτεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και έχουν ανατεθεί στο Υπερταμείο, αξιολογούνταιι διάφορα σενάρια. ώστε να γίνουν πιο ελκυστικά από τους ιδιώτες επενδυτές. Αναμένεται, σε επόμενο στάδιο, η δημοσίευση του διαγωνισμού για τα 22 αυτά περιφερειακά αεροδρόμια: Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Καστελόριζου, Λήμνου, Σητείας, Άραξου, Καστοριάς, Μήλου, Σκύρου, Αστυπάλαιας, Καλύμνου, Κοζάνης, Νάξου, Σύρου, Χίου, Καρπάθου, Κυθήρων, Νέας Αγχίαλου, Ικαρίας, Κάσου, Λέρου και Πάρου. Στον συγκεκριμένο διαγωνισμό θα επιδιωχθεί η διατήρηση ενός ποσοστού από το Υπερταμείο, ωστόσο, το τελικό σχήμα παραμένει υπό εξέταση, καθώς τα 22 αεροδρόμια που θα δημοπρατηθούν δεν παρουσιάζουν το ίδιο εμπορικό ενδιαφέρον.
Στο επόμενο στάδιο, θα συνταχθεί αρχικά ένα business plan για κάθε αεροδρόμιο, και στη συνέχεια το τελικό business plan ώστε να προκύψει το χρηματοδοτικό μοντέλο. Με υπό εξέταση του ποσοστού συμμετοχής του δημοσίου.