Ο υποψήφιος Δήμαρχος Καλαμάτας με τη “Λαϊκή Συσπείρωση Καλαμάτας” Δημήτρης Οικονομάκος προέβη σε δήλωση για την υποβάθμιση του 6θέσιου δημοτικού σχολείου Ασπροχώματος σε 5θέσιο, στο οποίο όπως αναφέρει «φοιτούν παιδιά Ρομά στο 100% που ανήκουν μάλιστα στις ΕΚΟ (Ευάλωτες Κοινωνικές Ομάδες)» και πως «πραγματοποιείται εξαιρετικό έργο που έχει σαν αποτέλεσμα πολλά παιδιά Ρομά να τελειώνουν το δημοτικό και αρκετά από αυτά τώρα να φοιτούν σε Πανεπιστήμια».
Ειδικότερα, η δήλωση του κ. Οικονομάκου έχει ως εξής:
«Με μια απαράδεκτη εισήγηση η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας κα Σιούτη υποβάθμισε το σχολείο Ασπροχώματος από 6θέσιο σε 5θεσιο με συνέπεια να γίνεται σύμπτυξη τάξεων και να χάνεται και μια θέση εκπαιδευτικού. Στο σχολείο αυτό πραγματοποιείται εξαιρετικό έργο που έχει σαν αποτέλεσμα πολλά παιδιά Ρομά να τελειώνουν το δημοτικό και αρκετά από αυτά τώρα να φοιτούν σε Πανεπιστήμια. Αυτό απαιτεί συγκεκριμένες συνθήκες διδασκαλίας και σίγουρα όχι την ένωση 2 τάξεων που θα φέρει σε πολύ δύσκολη κατάσταση μαθητές και δασκάλους.
Στο σχολείο του Ασπροχώματος φοιτούν παιδιά Ρομά στο 100% που ανήκουν μάλιστα στις ΕΚΟ (Ευάλωτες Κοινωνικές Ομάδες) που σημαίνει πως ένας μαθητής αντιστοιχεί σε τρεις. Στην ερώτηση μας στο Δημοτικό Συμβούλιο ο Δήμαρχος μας απάντησε πως αν έχει πάνω από 50 μαθητές το σχολείο θα παραμείνει εξαθέσιο, απάντηση που περιμένουμε να υλοποιηθεί αφού το σχολείο αγγίζει τα 70 περίπου παιδιά.
Σκοπός της κυβέρνησης θα πρέπει να είναι να ενισχύονται αυτά τα σχολεία και όχι να αποδυναμώνονται. Η παιδεία είναι ένα από τα εργαλεία που μαζί με άλλα στοιχεία (εργασία, στέγη κ.α ) θα μπορούν να είναι ανάχωμα στην φτώχεια, στην περιθωριοποίηση και στην εγκληματικότητα. Η απόφαση αυτή πάει κόντρα κυρίως σε οικογένειες και παιδιά που κάνουν μια σημαντική προσπάθεια να ξεφύγουν από ένα πολύ δύσκολο περιβάλλον. Καλούμε τα σωματεία, τους φορείς να υψώσουνε τείχος προστασίας στα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου. Απαιτούμε από τη Περιφερειακή – Δημοτική Αρχή να πιέσουν με κάθε τρόπο να μην περάσει αυτή η απαράδεκτη εισήγηση».