Τρία τμήματα του 7ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας, δύο της Στ’ τάξης κι ένα της Β’ τάξης συμμετέχουν σε δίκτυα (eTwinning) δύο προγραμμάτων σε συνεργασία με άλλα σχολεία. Το ένα πρόγραμμα εστιάζει στα σημεία των στόχων της αειφόρου ανάπτυξης 2030, ενώ το άλλο αφορά στην ανάδειξη των περιβαλλοντικών και πολιτιστικών ποικιλιών της Ευρώπης.
Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής:
1ο ΔΙΚΤΥΟ
Στο πρόγραμμα – δίκτυο Atik Avcisi Çocuklar (Παιδιά Κυνηγοί Αποβλήτων) συμμετέχει το Β1 τμήμα του σχολείου μας σε συνεργασία με τα εξής σχολεία:
- Δημοτικό Σχολείο Εθνικής Κυριαρχίας ΑΡΙΦΙΕ (Τουρκία/Sakarya/Σαγγάρειος)
- Δημοτικό Σχολείο Bekir Sıtkı Durgun (Τουρκία/Sakarya/Σαγγάρειος)
- Milli Egemenlik Middle School Τουρκία (Τουρκία/Sakarya/Σαγγάρειος)
- Μέσο Σχολείο Sancaktepe Sehit Hakki Doğan (Τουρκία/Κωνσταντινούπολη)
- 1ο Γενικό Σχολείο Τζαλιλαμπάντ (Αζερμπαϊτζαν/Τζαλιλαμπάντ)
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα εστιάζει στα σημεία των Στόχων της Αειφόρου Ανάπτυξης 2030: «Μέχρι το 2030, προκειμένου να διασφαλιστεί η φιλική προς το περιβάλλον διαχείριση των χημικών ουσιών και όλων των αποβλήτων καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους, σύμφωνα με το αποδεκτό διεθνές περιβάλλον, και να ελαχιστοποιηθούν οι βλαβερές επιπτώσεις αυτών των αποβλήτων για την ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον, που συνδέεται με σημαντική μείωση των εκπομπών του στο έδαφος». Οι μαθητές θα μάθουν ποιες χημικές ουσίες και απόβλητα είναι επιβλαβή για το περιβάλλον και θα προσφέρουν λύσεις για τη μείωση των βλαβερών επιπτώσεων αυτών των χημικών ουσιών και αποβλήτων στο περιβάλλον στο σχολείο και στο σπίτι. Επίσης θα μάθουν πώς μπορούν να κερδίσουν άμεσα από τα απόβλητα μέσω της κομποστοποίησης και συλλέγοντας χρησιμοποιημένα οικιακά έλαια(«τηγανόλαδα») θα ανταμοίβεται το σχολείου τους με είδη υγιεινής (χαρτικά, σαπούνια). Επιπλέον, θα αναπτύξουν δεξιότητες που ενσωματώνονται με την επιστήμη, την τεχνολογία, τη συνειδητή ιδιότητα του πολίτη, την τέχνη κ.λπ. Ο στόχος του έργου θα μεταδοθεί στους μαθητές μέσω της παρουσίασης στο περιβάλλον της τάξης και το έργο θα ολοκληρωθεί με εφαρμοσμένες δραστηριότητες. Ως τελικό προϊόν, θα υπάρχει ένα ηλεκτρονικό βιβλίο για τις μεθόδους ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης.
2ο ΔΙΚΤΥΟ
Στο πρόγραμμα – δίκτυο Ηighlighting Europe’s environmental and cultural diversitys (Ανάδειξη των περιβαλλοντικών και πολιτιστικών ποικιλιών της Ευρώπης) συμμετέχουν τα ΣΤ1 και ΣΤ2 τμήματα του σχολείου μας σε συνεργασία με τα εξής σχολεία:
- Δημοτικό Σχολείο Εθνικής Κυριαρχίας ΑΡΙΦΙΕ (Τουρκία/Sakarya/Σαγγάρειος)
- Δημοτικό Σχολείο Άντoνι Γκαουντί (Ισπανία/Castelldefels)
- 7ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας (Καλαμάτα/Ελλάς)
- 12ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας (Καλαμάτα/Ελλάς)
- Δημοτικό Σχολείο Λεΐκων (Καλαμάτα/Ελλάς)
Πρωταρχικός στόχος του προγράμματος είναι οι μαθητές – χρησιμοποιώντας την αγγλική γλώσσα ως μέσο επικοινωνίας και ευαισθητοποίησης – να παρουσιάσουν στους συνεργάτες τους πολιτιστικά και περιβαλλοντικά στοιχεία της πόλης τους και της περιοχής, στην οποία ζουν. Όλες οι δραστηριότητες θα πραγματοποιούνται στην πύλη eTwinning, η οποία παρέχει στους συμμετέχοντες πέρα από την απλή μεταφόρτωση της δουλειάς τους, τη δυνατότητα δημιουργίας και συμμετοχής σε ιστολόγια καθώς και άμεση εξ αποστάσεως επικοινωνία. Οι μαθητές θα χρησιμοποιήσουν επίσης εργαλεία του Office. Το περιβάλλον eTwinning ενισχύει τη συλλογική μάθηση, την παραγωγή συλλογικού λόγου και την ανατροφοδότηση και ενισχύει την αρχή της ηλεκτρονικής μάθησης. Κατά την ανάπτυξη του έργου eTwinning, οι μαθητές καλούνται να ολοκληρώσουν την εργασία τους σε συνεργασία με σχολεία από άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Τους ενθαρρύνουμε να ενεργούν ανεξάρτητα και να εξοικειωθούν με τη χρήση των αγγλικών κατανοώντας και επεξεργαζόμενοι διαφορετικούς τύπους κειμένων που συναντούν κατά την έρευνά τους στο διαδίκτυο.
Παναγιώτης Ε. Μπαλιάμης