Συνεχίζοντας τον (εβδομαδιαίο) κύκλο συζητήσεων για την πορεία της Μεσσηνίας και της Καλαμάτας ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Καλαμάτας Παν. Θ. Χειλάς μέσω του K19 WebMedia (στο YouTube), η 3η θεματική ενότητα αφορούσε τα έργα στον Δήμο Καλαμάτας.
Η συνέντευξη έχει ως εξής:
- 1η ερώτηση: Σήμερα θα συζητήσουμε για τα έργα στο Δήμο Καλαμάτας και ειδικότερα για το ποια έργα έχουν μείνει πίσω ή ανεκπλήρωτα στην πόλη της Καλαμάτας και τι εμπόδισε την υλοποίηση αυτών των έργων την προηγούμενη αυτοδιοικητική περίοδο;
Κυρία Καλοφωλιά ξεκινάτε με μια πολύ ενδιαφέρουσα ερώτηση, ωστόσο πιστεύω ότι ο προβληματισμός αυτός πρέπει να τεθεί από τους συμπολίτες μας προς το δήμαρχο Καλαμάτας και τους αντιδημάρχους της υφιστάμενης δημοτικής αρχής και τους συνεργάτες της. Τα υπό εξέλιξη έργα όλοι γνωρίζουμε ότι ήταν ήδη συμβασιοποιημένα από την προηγούμενη αυτοδιοικητική περίοδο, δεν τα σχεδίασε δηλαδή η παρούσα δημοτική αρχή. Τώρα πώς καταφέρνει κάποιος, έτοιμα συμβασιοποιημένα έργα να τα απεμπολήσει ή να τα αφήσει στη μέση, αυτό είναι πραγματικά απορίας άξιο. Αξίζει να σημειώσουμε ότι ούτε ένα έργο δεν παραδόθηκε ολοκληρωμένο στους πολίτες της Καλαμάτας την τρέχουσα αυτοδιοικητική περίοδο. Το λέω ξανά για να γίνει κατανοητό, ούτε ένα έργο δεν παραδόθηκε ολοκληρωμένο στους πολίτες της Καλαμάτας την τρέχουσα τετραετία. Το διανοείσθε αυτό; Υπάρχει έστω και ένας συμπολίτης μας που να θέλει να ξαναψηφίσει το δήμαρχο αυτό, αντιδημάρχους και τους συνεργάτες τους και να βρεθεί ξανά θεατής στο ίδιο έργο της αδράνειας και της στασιμότητας;
- 2η ερώτηση: Θα θέλατε να μας αναφέρετε ενδεικτικά κάποια έργα τα οποία δεν υλοποιήθηκαν κατά την τρέχουσα αυτοδιοικητική περίοδο;
Ναι φυσικά, να αναφέρω ενδεικτικά μερικά από τα έργα που δεν υλοποιήθηκαν ή δεν ολοκληρώθηκαν την τρέχουσα αυτοδιοικητική περίοδο στον Δήμο Καλαμάτας. Να ξεκινήσουμε από την ανάπλαση των 300 μέτρων στην οδό Ναυαρίνου, η οποία έμεινε στη μέση για όλες τις τρέχουσες τουριστικές σεζόν με το κόστος να το επωμίζονται οι καταστηματάρχες του σημείου αυτού, γιατί η επέμβαση ουσιαστικά ήταν σημειακή, 300 μέτρα ήταν, φανταστείτε να ήταν το σύνολο του παραλιακού μετώπου τι θα γινόταν. Επίσης, η ανάπλαση της οδού Αναγνωσταρά έμεινε στη μέση, δυστυχώς με θανατηφόρο ατύχημα και την ανθρώπινη απώλεια του γνωστού αρτοποιού συμπολίτη μας. Να συνεχίσω με την ανάπλαση της οδού Κολοκοτρώνη στο κέντρο της Καλαμάτας, η οποία πήρε άλλους 6 μήνες παράταση με ημερομηνία ολοκλήρωσης 30 Ιουλίου του 2023. Προεκλογικά θα ακούτε δώστε λίγο χρόνο ακόμα να τελειώσουμε το έργο. Εγώ να θυμίσω στους συμπολίτες μας τι έγραφαν τα μέσα ενημέρωσης στις 09 Ιουλίου του 2020. Δείτε εδώ το έχω: «Δεύτερη φορά κολλάει το έργο των αναπλάσεων στην οδό Κολοκοτρώνη, ενώ δεν έχει ανατεθεί ακόμη σε εργολάβο! Τώρα έχει κολλήσει και η δημοτική αρχή φοβάται μήπως και αυτό το έργο των αναπλάσεων έχει πάρει τον επιθετικό προσδιορισμό “πολύπαθο”». Αυτό το έγραφαν τα μέσα ενημέρωσης 09 Ιουλίου του 2020. Δημοσίευμα από 09 Ιουλίου του 2020. Και ενώ το έργο αυτό είχε σημειώσει ήδη 2 καθυστερήσεις μέχρι τον Ιούλιο του 2020, τώρα πήρε μια ακόμα αναβολή έως τον Ιούλιο του 2023. Μετράμε, δηλαδή, 3,5 χρόνια συνεχών παρατάσεων και καθυστερήσεων για συμβασιοποιημένα έργα. Αυτό είναι αδιανόητο.
Ακόμα, δεν έγιναν ποτέ οι ασφαλτοστρώσεις σε δρόμους της Βέργας, της Καλαμάτας και της Θουρίας, καθώς και οι διανοίξεις νέων οδών. Είναι δυνατόν η υφιστάμενη διοίκηση του Δήμου Καλαμάτας να αναφέρεται στην τουριστική ανάπτυξη με το οδικό δίκτυο σε αυτή την κατάσταση; Είναι απαράδεκτο αυτό. Ειδικότερα, να πω για τη διάνοιξη του δρόμου Άνω-Κάτω Βέργα. Έργο συμβασιοποιημένο με προϋπολογισμού ύψους 800,000 ευρώ το οποίο απεμπολήθηκε. Θυμίζω το έργο είχε λάβει έκπτωση ύψους 48,39%, έργο έτοιμο να ξεκινήσει και ο δήμαρχος Καλαμάτας το έστειλε στις καλένδες. Και για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι ήταν δύο οι εργολαβίες εκεί, μια του Δήμου Καλαμάτας και μια της Περιφέρειας. Για την εξέλιξη αυτή οι κάτοικοι πρέπει να αποδώσουν τις πολιτικές ευθύνες εκεί που αναλογούν στην επόμενη εκλογική αναμέτρηση. Στην κάλπη.
Επίσης, το κυριότερο, δεν έγινε η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου η οποία δεν ξεκίνησε ποτέ. Η διάνοιξη των καθέτων οδών προς την οδό Ναυαρίνου για να αποσυμφορηθεί η παραλιακή ζώνη δεν έγινε ποτέ. Για να γίνει αυτό απαιτείται πράξη αναλογισμού, αν όχι παραχωρήσεις από τους όμορους ιδιοκτήτες. Έγινε η πράξη αναλογισμού; Έγινε δικαστήριο, όπως ορίζει ο νόμος, για να οριστούν οι τιμές, ώστε να προσδιοριστεί το ύψος των δανείων που λήφθηκαν από το Δήμο Καλαμάτας; Πώς πήρε δάνειο χωρίς πράξη αναλογισμού; Ποιος ενέκρινε το ύψος των δανείων αυτών; Εγώ απλές ερωτήσεις κάνω. Την απάντηση φυσικά την γνωρίζουμε όλοι μας. Το μονοπάτι αυτό το ακολουθεί όποιος δεν θέλει ουσιαστικά να κάνει ένα έργο. Όταν δεν γίνεται η πράξη αναλογισμού για να οριστούν οι τιμές, οι ιδιοκτήτες προσφεύγουν μετέπειτα στη δικαιοσύνη και το έργο αυτό κολλάει για χρόνια, λόγω των γνωστών καθυστερήσεων στην εκδίκαση υποθέσεων. Για να μην πλατειάζω, το παραλιακό μέτωπο της Καλαμάτας βρίσκεται χρόνια πίσω. Ο κόσμος προχωράει, εξελίσσεται, και το παραλιακό μέτωπο της πόλης μας σε επίπεδο υποδομών βρίσκεται στην δεκαετία του 1980. Δεν είναι καιρός να αφήσουμε πίσω μας τις πρακτικές αυτές;
- 3η ερώτηση: Κύριε Χειλά τώρα θέλω να μας πείτε τι έχει γίνει σχετικά με τον δρόμο Καλαμάτα-Ριζόμυλος, αλλά και με το αντιπλημμυρικό της Καλαμάτας.
Ο δρόμος Καλαμάτα-Ριζόμυλος απορρίφθηκε ουσιαστικά από τις αυτοδιοικητικές παρατάξεις της ίδιας της Νέας Δημοκρατίας. Οι εισηγήσεις του αρμόδιου υπουργείου απορρίφθηκαν από την διοικούσα δημοτική αρχή και τους συνεργάτες της, παρά την στήριξη που έλαβε από την αντιπολίτευση η εισήγηση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών. Επίσης, το αντιπλημμυρικό της Καλαμάτας, απορρίφθηκε από το δημοτικό συμβούλιο Καλαμάτας, καθώς και από το Περιφερειακό Συμβούλιου και ο νυν δήμαρχος Καλαμάτας επιμένει ότι είναι σωστή η μελέτη με αντίτιμο 80 εκατομμυρίων ευρώ. Το κυριότερο, ωστόσο, στο σχέδιο που ορθώς απορρίφθηκε από τα θεσμικά όργανα, είναι ότι δεν θωρακίζεται αντιπλημμυρικά η πόλη μας. Η πόλη μας θωρακίζεται, όπως ακριβώς προτείνουν οι ακαδημαϊκοί του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου με φράγματα συγκράτησης και απομείωση παροχής στο Νέδοντα, στην οποία λύση μάλιστα παύει να υφίσταται και το περιβαλλοντικό πρόβλημα της κοπής των δένδρων στην κοίτη του.
- 4η ερώτηση: Επίσης, θέλω να ακούσουμε την άποψή σας σχετικά με το στρατόπεδο της Καλαμάτας, καθώς και με το Ανοιχτό Θέατρο της Καλαμάτας.
Η παραγωγική αξιοποίηση του στρατοπέδου Καλαμάτας δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ, και ενώ ο χώρος αυτός θα μπορούσε να ενοικιαστεί, επι παραδείγματι, ως campus σε ένα διεθνές Πανεπιστήμιο και να γεννά πλούτο για τον Καλαματιανό, αναλώνεται σε μικροπολιτικές εξυπηρετήσεις.
Επιπρόσθετα, το Ανοιχτό Θέατρο Καλαμάτας παραμένει ερείπιο αμφισβητούμενη νομιμότητα σε ότι αφορά την αδειοδότηση, καθώς και το τμήμα του σκυροδέματος των κερκίδων που έγινε δια μαγείας Σιδηροκατασκευή και αναζητά εργολάβο να το αναλάβει για να εξαφανίσει τις ευθύνες των προηγούμενων. Τονίζω, ο όγκος σκυροδέματος στο Ανοιχτό Θέατρο Καλαμάτας έχει υπερβεί ακριβώς κατά 61,63%τη μελέτη την οποία ενέκρινε η τεχνική υπηρεσία του Δήμου Καλαμάτας. Αυτό δεν προβληματίζει κανέναν; Θέλετε να συνεχίσω;
- 5η ερώτηση: Μάλιστα, τι να πω; «Speechless» που λένε και οι φίλοι μας οι Αγγλοσάξονες. Έχετε να μας πείτε κάτι άλλο; Θέλετε να συνεχίσετε;
Ναι φυσικά να σας πω, να συνεχίσω. Να πούμε για το ακίνητο του ιδρύματος Παναγιώταρου στη μικρή Μαντίνεια παραμένει ερείπιο και ανεκμετάλλευτο. Είναι δυνατόν ακίνητα του Δήμου Καλαμάτας που θα έπρεπε να παράγουν χρήμα για τον πολίτη, μέσω υπενοικίασης, ώστε να μειωθούν τα δημοτικά τέλη, να βρίσκονται σε αχρησία; Είναι δυνατόν να παρουσιάζεται στο φάκελο μια μόνο προσφορά για την ενοικίαση του συγκεκριμένου ακινήτου χωρίς ανοιχτή πρόσκληση για την εκμετάλλευση στους επιχειρηματίες του νομού για να αξιοποιηθεί; Δηλαδή μόνο μια προσφορά κατατέθηκε ενώ έγινε πρόσκληση; Αυτό εύλογα δημιουργεί ερωτηματικά. Μιλάω πολύ συγκεκριμένα.
Επίσης, η ΔΕΥΑΚ δηλώνει χρεωκοπημένη. Ποιος είναι πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ; Η χρεωκοπία της ΔΕΥΑΚ και η προεδρία της πιστεύετε ότι είναι γεγονότα ασυσχέτιστα; Το παράρτημα του Ασπροχώματος, όχι μόνο δεν έχει ολοκληρωθεί και είναι γιαπί, αλλά καθώς φαίνεται ούτε πρόκειται να ολοκληρωθεί παρά τις όποιες δεσμεύσεις της υφιστάμενης δημοτικής αρχής.
Ακόμα, ο αγωγός ύδρευσης Φ-800 ο οποίος παραμένει στην υποσχόμενη δημοσιογραφία εδώ και 3,5 χρόνια. Κάθε μήνα μερίδα των μέσων ενημέρωσης μας πληροφορούν ότι τον επόμενο μήνα ξεκινά το έργο του Φ-800, και άντε τον επόμενο μήνα, και το επόμενο τρίμηνο ξεκινά το έργο του αγωγού και φτάσαμε στο σήμερα. 3,5 χρόνια μετά οι πολίτες βλέπουν υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα. Το έργο του αγωγού Φ-800 δεν ξεκίνησε ποτέ. Οπότε, είτε μερίδα των μέσων ενημέρωσης της Μεσσηνίας παραπληροφορεί τους συμπολίτες μας, είτε θα έπρεπε να έχουμε δει τα έργα αυτά να γίνονται.
- 6η ερώτηση: Τώρα θα ήθελα να μας πείτε τι συμβαίνει σχετικά με τα σκουπίδια στην περιοχή της Μαραθόλακκας, αλλά και για την κεντρική διαχείριση των απορριμμάτων; Γιατί έχουν γραφτεί και έχουν ακουστεί πολλά.
Τα σκουπίδια στην περιοχή της Μαραθόλακκας είναι περιβαλλοντικό έγκλημα με μόλυνση του υδροφόρου ορίζοντα και ενδεχομένως ευρύτερο έγκλημα. Κρατήστε το αυτό. Το θέμα έχουν αναλάβει οι εισαγγελικές αρχές με σχηματισμό δικογραφίας και ελπίζω σύντομα να ενημερωθούν θεσμικά, τόσο οι αυτοδιοικητικοί, όσο και οι συμπολίτες μας εδώ στην Καλαμάτα, για τη νομιμότητα της λειτουργίας της Μαραθόλακκας και για τις επι σειρά ετών εισηγήσεις του νυν δημάρχου Καλαμάτας για απευθείας αναθέσεις σε πρόσωπα του περιβάλλοντός του. Αυτά είναι καταγεγραμμένα για όποιον διατηρεί αμφιβολίες. Τώρα, όσον αφορά την κεντρική διαχείριση των απορριμμάτων παραμένει όνειρο θερινής νυκτόςγια την Πελοπόννησο και ευρύτερα. Και αυτό θυμίζω ότι είναι ένα έργο το οποίο θα ξεκινούσε ήδη από το 2019. Δείτε τα δημοσιεύματα στον τύπο. Μήνα με το μήνα, σύμφωνα με κάποια τοπικά μέσα ενημέρωσης, επρόκειτο να ξεκινήσει το έργο της κεντρικής διαχείρισης των απορριμμάτων. Η κεντρική διαχείριση των απορριμμάτων δεν ξεκίνησε ποτέ.
- 7η ερώτηση: Να επικεντρωθούμε τώρα σε ένα άλλο θέμα το οποίο θα ήθελα να το συζητήσουμε και στην επόμενη συνέντευξη με πολλές λεπτομέρειες, και αυτό αναφέρεται στην τουριστική προβολή της πόλης, καθώς και για τα 150,000 ευρώ τα οποία δαπανώνται κάθε χρόνο για αυτό το σκοπό.
Η τουριστική προβολή της πόλης της Καλαμάτας, είναι αδιαφανής, αλλά και κυρίως χωρίς αποτέλεσμα. Το πώς δαπανώνται τα 150,000 ευρώ κάθε χρόνο στις μαύρες τρύπες που καταλήγουν σε συγκεκριμένα σωματεία με πολιτικό πρόσημο και το σημαντικότερο με ποιο πολιτικό αντάλλαγμα; Έχει πολιτικό πρόσημο το σωματείο στο οποίο ανατίθενται τα χρήματα αυτά; Εγώ λέω ότι έχει. Δημοσιοποιήθηκαν τα παραστατικά των δαπανών αυτών, ώστε να γνωρίζει ο πολίτης της Καλαμάτας που ακριβώς πήγαν και δαπανήθηκαν τα χρήματα από τα τέλη τα οποία πληρώνει; Μήπως βάλαμε τα λάθος άτομα σε θέσεις ευθύνης; Εγώ διερωτώμαι, και απαντάω. Ναι βάλαμε λάθος άτομα. Τελικά, η υφιστάμενη δημοτική αρχή Καλαμάτας γεννά περισσότερα ερωτηματικά από όσα ήρθε να επιλύσει. Το ξαναλέω για να γίνει κατανοητό από όλες και από όλους μας. Η υφιστάμενη δημοτική αρχή Καλαμάτας και οι συνεργάτες της, γεννούν περισσότερα ερωτηματικά από όσα ήρθαν να επιλύσουν. Υπάρχει μεγάλο κενό πολιτικής εκπροσώπησης στην πόλη μας, τόσο κεντρικά όσο και αυτοδιοικητικά, και αυτό το κενό δεν μπορεί να συνεχίσει να υφίσταται.
- 8η ερώτηση: Κύριε Χειλά θα προσπαθήσουμε να τα συγκρατήσαμε όλα, γιατί είναι και πολλά. Τώρα θα περάσουμε σε ένα πιο ουσιαστικό κομμάτι, όσον αφορά το αύριο της πόλης της Καλαμάτας, και τι εκτιμάτε ότι χρίζει άμεσης υλοποίησης στην Καλαμάτα αυτή τη στιγμή;
Αρχικά η αποπεράτωση όλων των προαναφερθέντων έργων με ένα συνετό χρονοδιάγραμμα και όχι έτσι όπως γίνεται σήμερα από την παρούσα δημοτική αρχή, άναρχα και αναποτελεσματικά. Επίσης, αυτή τη στιγμή εστιάζω σε πέντε σημεία.
- Η πολεοδόμηση της τουριστικής ζώνης και η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου.
- Η πλήρης κυκλοφοριακή μελέτη με λύση στο πρόβλημα της στάθμευσης στην πόλη.
- Η ολοκλήρωση των επενδύσεων στις υποδομές του αεροδρομίου Καλαμάτας.
- Η διεύρυνση του πολιτιστικού αποτυπώματος στην πόλη και το τοπόσημό της.
- Η διεύρυνση της οικονομικής βάσης του κατά κεφαλήν ΑΕΠ για τον πολίτη της Καλαμάτας.
Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό, η διεύρυνση της οικονομικής βάσης του κατά κεφαλήν ΑΕΠ για τον πολίτη της Καλαμάτας. Να δημιουργήσουμε πλούτο για την Καλαματιανή και τον Καλαματιανό.
- 9η ερώτηση: Θέλετε να κάνετε μια πιο ενδελεχή ανάλυση σχετικά με τα πέντε σημεία που αναφέρατε πριν, για να καταλάβουμε όλοι και όλες καλύτερα τι εννοείτε;
Ναι να γίνω πιο αναλυτικός. Τα έργα που πρέπει να υλοποιηθούν είναι πολλά, προτεραιότητα όμως αυτή τη στιγμή έχουν έργα τριών κατηγοριών στις οποίες ανήκουν τα πέντε σημεία που προανέφερα. Πρώτον και κυριότερο τα πολεοδομικά, δεύτερον τα έργα ανάπτυξης του τουριστικού προϊόντος και τρίτον τα έργα πολιτισμού.
Να ξεκινήσουμε από τα πολεοδομικά. Χρειάζεται άμεση δέσμευση, στον επόμενο προϋπολογισμό, των ποσών που απαιτούνται για την πολεοδόμηση και τις πράξεις εφαρμογής στις περιοχές της Βέργας, της μικρής Μαντίνειας, της δυτικής παραλίας, καθώς και των προορισμών τουριστικού ενδιαφέροντος για καταλύματα τύπου Airbnb και τουριστικές μονάδες. Η άμεση ανάπλαση του παραλιακού μετώπου και η κατασκευή σύγχρονων υποδομών εστίασης στην παραλιακή ζώνη της Καλαμάτας, θα οδηγήσουν στην ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος σε πρωτογενές επίπεδο. Αυτό θα είναι άμεσο, εντός της επόμενης αυτοδιοικητικής περιόδου.
Επιπλέον, όλοι γνωρίζουμε ότι η έλλειψη θέσεων στάθμευσης έχει εξελιχθεί σε ένα μείζων πρόβλημα για κατοίκους και επισκέπτες στην πόλη μας, τόσο στο κέντρο όσο και την παραλιακή ζώνη κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, και παρά τις υποσχέσεις που έχουμε ακούσει κατά καιρούς για λύση του προβλήματος αυτού, δε βλέπουμε φως στο τούνελ. Το σχέδιο για τη λύση του προβλήματος αυτού στην περιοχή του κέντρου είναι η ανέγερση ενός σύγχρονου κτιρίου στο χώρο που βρίσκεται σήμερα η Νομαρχία με υπόγειο τετραώροφο πάρκινγκ μέσω ΣΔΙΤ, δηλαδή συμπράξεων μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Το ενδιαφέρον υπάρχει. Ο χώρος αυτός είναι πολύ κοντά στην κεντρική πλατεία Καλαμάτας και ένα Σύγχρονο Mall, συστέγασης επιχειρήσεων και δημοσίων υπηρεσιών, θα δημιουργήσει τις αναπτυξιακές συνθήκες, εκείνες, που χρειάζεται η πόλη μας αυτή τη στιγμή.
Επίσης, το παραλιακό μέτωπο της Καλαμάτας χρειάζεται την ανέγερση ενός σύγχρονου πολιτιστικού κέντρου με υπόγειο πάρκινγκ, σε οικόπεδο του δήμου Καλαμάτας. Το οικόπεδο αυτό υπάρχει και διαθέτει το εύρος και τις κατάλληλες προδιαγραφές για τη χρήση αυτή. Και παράλληλα, η δημιουργία ενός εμβληματικού γλυπτού έργου υψηλής αισθητικής στον περιβάλλοντα χώρο του πολιτιστικού αυτού κέντρου το οποίο θα αποτελέσει το νέο τοπόσημο της πόλης της Καλαμάτας και το σήμα κατατεθέν της σε εμφανές σημείο του παραλιακού μετώπου. Είμαστε καλοκαιρινός προορισμός κυρίως. Ακούμε, Αθήνα και σκεφτόμαστε Παρθενώνας, ακούμε Θεσσαλονίκη και σκεφτόμαστε Λευκός Πύργος. Ακούμε Καλαμάτα και τι ακριβώς σκεφτόμαστε; Εδώ κάτι λείπει. Είμαστε στο 2023 και δεν διαθέτουμε ως πόλης ταυτότητα προορισμού. Όλες οι σύγχρονες ευρωπαϊκές πόλεις που θέλουν να είναι τουριστικοί προορισμοί προσδιορίζονται μονοσήμαντα στο μυαλό του επισκέπτη με 1 μόνο φωτογραφία. Το τοπόσημό τους.
- 10η ερώτηση: Θα σας παραθέσω τώρα μια πιο γενική ερώτηση. Τι έχετε να πείτε στους νέους και στις νέες σχετικά με το αύριο που έπεται;
Έχω να τους πω ότι είμαι εδώ για να στηρίξω την υλοποίηση των έργων αυτών με πλήρη διαφάνεια και υπευθυνότητα. Και θα ρωτήσουν ορθολογικά, που θα βρεθούν τα χρήματα αυτά; Πώς θα γίνουν τα έργα αυτά; Τα χρήματα για τα παραπάνω έργα θα αναζητηθούν με τεκμηριωμένους φακέλους από το ταμείο ανάκαμψης και από ιδιώτες επενδυτές. Να σημειώσω εδώ, ότι ενώ και με την εκταμίευση της δεύτερης δόσης των 3,56 δισ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης προς τη χώρα μας, το συνολικό ποσό που έχει εισρεύσει στην Ελλάδα έως το τέλος του 2022 αγγίζει τα 11,98 δισ. ευρώ, και η Καλαμάτα δυστυχώς κοιτάζει ανήμπορη και μουδιασμένη τις εξελίξεις από μακριά. Την ίδια στιγμή άλλοι Δήμοι διεκδικούν δυναμικά και υλοποιούν έργα με αξιώσεις από αυτές τις χρηματοδοτήσεις τρέχοντας τα έργα που έχουν ανάγκη οι πολίτες τους. Οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης που αναλογούν στη χώρα μας είναι συνολικού ύψους 30,16 δισ. ευρώ, και αυτό σημαίνει ότι κατά 66% είναι μη απορροφημένοι, βρίσκονται μπροστά μας και είναι ευκαιρία να τους διεκδικήσουμε με αξιώσεις. Η Καλαμάτα, δυστυχώς, την τετραετία 2019-2023 έχει αποβιβαστεί από το τρένο της ανάπτυξης.Οπότε έχω να πω στις νέες και στους νέους, θα συνεχίσουν να κοιτάζουν το τρένο να περνάει από μπροστά τους και η ευκαιρία για πρόοδο και ευημερία να τους κουνάει το μαντήλι, ή θα επιλέξουν άτομα που μπορούν και γνωρίζουν να διεκδικήσουν γι’ αυτούς ένα καλύτερο αύριο;
Η Καλαμάτα μπορεί να γίνει το κέντρο των εξελίξεων στη Νότια Πελοπόννησο, καθώς και τουριστικός κόμβος για τη Μεσόγειο. Τα παραπάνω έργα είναι σε θέση να εισφέρουν στην τοπική οικονομία πάνω από 200.000.000 ευρώ ετησίως με όρους ελεύθερης αγοράς. Στην τσέπη των πολιτών, όχι των πολιτικών. Αυτή αναγνωρίζω είναι μια μεγάλη ευθύνη, γιατί έχουν μείνει πολλά πράγματα πίσω στην πόλη μας, που σημαίνει ότι υπάρχει πολλή δουλειά που πρέπει να γίνει από την πρώτη κιόλας μέρα της επόμενης αυτοδιοικητικής περιόδου. Δυστυχώς, πρέπει όλοι μας να καταλάβουμε, ότι η δουλειά και τα έργα δεν υλοποιούνται και δεν τελειώνουν από γυρολόγους για φωτογραφήσεις σε πανηγύρια. Τα έργα παραδίδονται στην ώρα τους και υλοποιούνται από ανθρώπους που διαθέτουν την επαγγελματική εμπειρία και είναι καταρτισμένοι. Έτσι λειτουργεί όλος ο σύγχρονος ανεπτυγμένος κόσμος. Έτσι πρέπει να λειτουργήσουμε και εμείς από εδώ και στο εξής στην πόλη της Καλαμάτας και στη Μεσσηνία.
- Τοποθέτηση: Κύριε Χειλά κρατάω την τελευταία σας φράση και το αισιόδοξο μήνυμα για τα έργα που πρέπει να γίνουν. Για να κλείσουμε και αυτή την συνέντευξη, ανανεώνουμε το ραντεβού μας την επόμενη εβδομάδα. Και το θέμα συζήτησης θα είναι η δόμηση της τουριστικής προβολής της πόλης της Καλαμάτας, αλλά και το που πρέπει να δαπανηθούν τα 150,000 ευρώ.
Ναι φυσικά σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας.
- Ακολουθεί το video: