Όποιος επαγγελματίας, διαθέσει 700 ευρώ ετησίως (λιγότερο δηλαδή από 2 ευρώ την ημέρα) στο ταμείο του Δήμου, μπορεί να έχει αποκλειστική θέση στάθμευσης, 24 ώρες το 24ωρο, 365 μέρες το χρόνο.
Απ’ ότι φαίνεται όποιος επαγγελματίας υποβάλει τη σχετική αίτηση, ο Δήμος θα την εγκρίνει, χωρίς πολλά πολλά. Η εκτίμηση αυτή μπορεί να ανατραπεί ως λανθασμένη, αν ο Δήμος, μας δώσει τις αποφάσεις, για το πόσες, ποίες και γιατί τις έχει απορρίψει.
Δηλαδή, ο Δήμος Καλαμάτας εμπράκτως αποδεικνύει ότι είναι της τακτικής «μάζευε κι ας είναι ρόγες», χωρίς –όπως φαίνεται να βάζει τίποτ’ άλλο στη ζυγαριά.Αυτή είναι η κατεύθυνση που έχει δοθεί. Κανένα άλλο κριτήριο δεν υπάρχει. Ούτε οι δημότες που κατοικούν στην περιοχή και αγωνίζονται, ενίοτε και κακοκαρδίζονται για μια θέση στάθμευσης. Μόνο τα λεφτά υπάρχουν στη σκέψη των ιθυνόντων του Δήμου και οι δημότες στο περιθώριο.
Μα θα μου πείτε, αν είναι θετική η εισήγηση σε κάθε αίτημα από τη δημοτική Αστυνομία, τι να κάνει η ηγεσία του Δήμου; Τι να κάνει; Μα φυσικά να δώσει τις άδειες με κριτήρια σοβαρά και όχι κατά το δοκούν.
Ξεκινάμε από το δεδομένο ότι όλοι οι καταστηματάρχες θα επιθυμούσαν να έχουν μια τουλάχιστον θέση στάθμευσης έξω από το μαγαζί τους. Ε, όποιος δώσει 700 ευρώ το χρόνο, χωρίς πολλά πολλά, την έχει. Τόσο απλά. Δεν υπάρχει τίποτ’ άλλο. Κανένα απολύτως άλλο κριτήριο.
Έτσι, για το 2017, η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του δήμου (προσφάτως) ενέκρινε και το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας επικύρωσε την παραχώρηση 15 αποκλειστικών θέσεων στάθμευσης με μίσθωση. Στις 10 υφιστάμενες, που επανεγκρίθηκαν, προσέθεσαν την θετική τους ψήφο για 5 ακόμα.
Η απορία μου είναι, για παράδειγμα, αν αντιλήφθηκε κανένας μέσα στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του δήμου καθώς και στο Δημοτικό Συμβούλιο, ότι σε μία απόσταση μικρότερη των 100 μέτρων, στην οδό Μακεδονίας (από τον αριθμό 6 έως και 16) έχει εγκρίνει 3 από τις 15 αποκλειστικές θέσεις στάθμευσης που υπάρχουν σε όλη την Καλαμάτα! To 1/5 των αδειών εμπεριέχονται σε μια απόσταση 100 μέτρων!
Πού ακούστηκε να δίνονται άδειες σε ψιλικατζίδικα, σε φούρνους και σε κατάστημα τυροκομικών, όπως ακριβώς συμβαίνει στην οδό Μακεδονίας; Δεν καταλαβαίνουν ότι ένα κεντρικό ξενοδοχείο -όπου το πάρκινγκ είναι προβληματικό, αλλά και αναγκαίο σε τέτοια μονάδα- κι ένα συνοικιακό ψιλικατζίδικο δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο στη διάθεση χώρου στάθμευσης;
Και τι θα γίνει αν (θεωρητικά λέμε) ζητήσουν όλοι οι επαγγελματίες ενός δρόμου, της Μακεδονίας εν προκειμένω, αποκλειστικές θέσεις στάθμευσης με μίσθωση; Θα τους αρνηθεί ο Δήμος; Και με ποίο κριτήριο μπορεί να τους πει όχι, όταν έχει δώσει, υπό τις ίδιες ακριβώς συνθήκες, άδεις στάθμευσης στους… γείτονές τους;
Αν σε αυτές τις 3 θέσεις, προσθέσεις και τους μαγαζάτορες που με το έτσι θέλω τοποθετώντας αντικείμενα στο οδόστρωμα (στον ίδιο δρόμο), καταλαμβάνουν κι άλλες θέσεις, οι περίοικοι, αρκετοί από αυτούς που διαμένουν στην περιοχή πριν την έλευση των επαγγελματιών, τι πρέπει να κάνουν; Να πάρουν των ομματιών τους και να τραβήξουν γι’ άλλες πολιτείες, πιο φιλόξενες στους δημότες τους, αφού δεν έχουν ούτε καν την εναλλακτική για θέση στάθμευσης έναντι αντιτίμου, όπως έχουν κάποιοι σε κεντρικά σημεία της πόλης;
Για του λόγου το αληθές, οι 15 αποκλειστικές θέσεις στάθμευσης με μίσθωση στην Καλαμάτα, για το 2017, είναι οι εξής:
- Μακεδονίας 6 (εργαστήριο αρτοποιίας )
- Μακεδονίας 9 (πρατήριο τυροκομικών προϊόντων)
- Μακεδονίας 16 (παντοπωλείο)
- Φραντζή 5 (ξενοδοχείο)
- Φραντζή 11 (ιατρείο)
- Αριστομένους 79 (φαρμακείο)
- Βασ. Γεωργίου 10 (σούπερ μάρκετ)
- Μητροπέτροβα 10 (μικροβιολογικό εργαστήριο)
- Σιδηροδρομικού Σταθμού (ζαχαροπλαστείο)
- Είρας (χρώματα – σιδηρικά)
- Μεσσήνης (αρτοποιείο)
- Γιαννιτσών (Συντεχνία Αρτοποιών Μεσσηνίας)
- Φαρών 134 (αρτοποιείο)
- Πλάτωνος 12 (φαρμακείο)
- Ύδρας 132 (αποθήκευση και διανομή τροφίμων)
Με τρανό το παράδειγμα της οδού Μακεδονίας, θα πρέπει ο Δήμος να αναθεωρήσει τον άκριτο τρόπο διάθεσης αποκλειστικών θέσεων στάθμευσης με μίσθωση και να σκέπτεται περισσότερο τους δημότες, από τα χρήματα. Ας βάλει σοβαρούς κανόνες στη διάθεση αυτής της κατηγορίας θέσεων.
Ή σε άλλη περίπτωση, να δίνει το δικαίωμα και στους περιοίκους, έναντι τιμήματος μικροτέρου των 2 ευρώ την ημέρα, για την ακρίβεια (700:365) 1,92 ευρώ να έχουν τη δική τους θέση στάθμευση. Έτσι, το… παιχνίδι θα είναι πιο δίκαιο!