Διαλύεται οριστικά η εργολαβία στον οδικό άξονα Τζάνε – Καλαμάκι μετά την πρόσφατη απόφαση του ΚΑΣ αναφορικά με τον τρόπο παράκαμψης των αρχαιοτήτων στην περιοχή του Πεταλιδίου, όπως γνωστοποίησε σήμερα (13/8/21) ο περιφερειάρχης Παναγιώτης Νίκας με την υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη και τον γ.γ. του υπουργείου Γιώργο Διδασκάλου.
Πρόσθεσε σε ότι θα ξεκινήσουν διαδικασίες για νέα εργολαβία μετά από νέο διαγωνισμό, οι οποίες ωστόσο, δεν είναι δυνατόν να ολοκληρωθούν μέχρι το κλείσιμο του τρέχοντος ΠΕΠ 2014 – 2020 δηλαδή ως τις 31 Δεκεμβρίου.
Τα υπόλοιπα δύο τμήματα του εν λόγω δρόμου έχουν ολοκληρωθεί -με διαγράμμιση και ηλεκτροφωτισμό- και πλέον θα γίνει προσπάθεια σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης προκειμένου το έργο να θεωρηθεί λειτουργικό.
Ειδικότερα, όπως γνωστοποίησε ο περιφερειάρχης Παναγιώτης Νίκας για το δρόμο Τζάνε – Καλαμάκι, μετά τη συνάντηση εργασίας που είχε σήμερα Παρασκευή 13 Αυγούστου, στην Τρίπολη, με την υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη και τον γ.γ. του υπουργείου Γιώργο Διδασκάλου, διαλύεται οριστικά η εργολαβία στον οδικό άξονα Τζάνε – Καλαμάκι μετά την πρόσφατη απόφαση του ΚΑΣ αναφορικά με τον τρόπο παράκαμψης των αρχαιοτήτων στην περιοχή του Πεταλιδίου.
Τα υπόλοιπα δύο τμήματα του εν λόγω δρόμου έχουν ολοκληρωθεί -με διαγράμμιση και ηλεκτροφωτισμό- και πλέον θα γίνει προσπάθεια σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης προκειμένου το έργο να θεωρηθεί λειτουργικό, μετά από παρεμβάσεις που θα γίνουν άμεσα μέσα στο Πεταλίδι από την Περιφέρεια Πελοποννήσου, σε συνεργασία με τον Δήμο Μεσσήνης.
“Όσον αφορά το επίμαχο τμήμα του εν λόγω έργου, δηλαδή την παράκαμψη του Πεταλιδίου, προχωρούμε άμεσα σε γεωλογική μελέτη και στη συνέχεια σε οριστική μελέτη. Οι διαδικασίες αυτές, ωστόσο, δεν είναι δυνατόν να ολοκληρωθούν μέχρι το κλείσιμο του τρέχοντος ΠΕΠ 2014 – 2020 δηλαδή ως τις 31 Δεκεμβρίου, ενώ η δαπάνη εκτιμάται σε 20 με 25 εκατομμύρια €. Θα πρέπει, επομένως, να προκύψει νέα εργολαβία μετά από νέο διαγωνισμό” τόνισε ο περιφερειάρχης και παρατήρησε:
“Ένα έργο 9 χιλιομέτρων θα φθάσει να κοστίσει πάνω από 40 εκατομμύρια €. Ένα έργο παράδειγμα προς αποφυγήν. Ο κρίσιμος χρόνος ήταν το 2018, όταν το ΚΑΣ συναίνεσε στην όδευση της παράκαμψης του Πεταλιδίου, μετά από παρεμβάσεις σε διάφορα επίπεδα. Δέχομαι ότι ήταν καλοπροαίρετες, αλλά αποδείχθηκαν ατυχείς ως προκύπτει εκ του αποτελέσματος”.