Σε τρεις βασικούς άξονες για «να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής στην πόλη και ικανοποιηθούν ανάγκες που επιτάσσονται σε σχέση με βιώσιμη κινητικότητα», εστίασε ο δήμαρχος Καλαμάτας Θαν. Βασιλόπουλος κατά τη διαδικτυακή ενημερωτική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε χθες, Πέμπτη 8 Ιουλίου 2021, μέσω τηλεδιάσκεψης, για την παρουσίαση της πορείας της εξέλιξης του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Δήμου Καλαμάτας: «Στο ζήτημα της στάθμευσης και στη μελέτη που πρέπει να υπάρξει για τον επανασχεδιασμό της, στο ζήτημα της ενίσχυσης και της περαιτέρω αξιοποίησης του ρόλου της αστικής συγκοινωνίας και φυσικά στο ζήτημα που αφορά την ενίσχυση του δικτύου ποδηλατοδρόμων και παρεμβάσεων με πεζοδρομήσεις», όπως ανέφερε ο δήμαρχος.
Ειδικότερα, στην παρέμβασή του ο Δήμαρχος Καλαμάτας, Θανάσης Βασιλόπουλος, μεταξύ άλλων, ανέφερε:
«Η σημερινή διαδικτυακή εκδήλωση γίνεται με σκοπό να δοθεί ακόμη μεγαλύτερη δημοσιότητα στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Δήμου Καλαμάτας. Ένα Σχέδιο για το οποίο έχει ήδη ολοκληρωθεί η πρώτη του φάση και μέσα από το οποίο περιγράφεται ήδη ένα πλαίσιο, ένα πλάνο αν θέλετε στοχεύσεων και σημαντικών παρεμβάσεων που έχουμε μπροστά μας.
Ως Δημοτική Αρχή άλλωστε έχουμε θέσει προτεραιότητες και επιδιώκουμε την υλοποίηση συγκεκριμένων δράσεων με στόχο την καλύτερη εφαρμογή προτάσεων που πηγάζουν από τη Βιώσιμη Αστικής Κινητικότητας και έχουν ως πεδίο εφαρμογής την πόλη μας, τον αστικό ιστό της Καλαμάτας.
Είναι βέβαιο και θα πρέπει να το λέμε αυτό, ότι η υγειονομική κρίση έβαλε εμπόδια και δημιούργησε καθυστερήσεις, ωστόσο το έργο προχωράει. Αν με ρωτάτε θα επιθυμούσα μεγαλύτερη συμμετοχή. Αλλά προφανώς και δεν μπορούμε με το ζόρι να πιέσουμε κάποιους να συμμετάσχουν. Η διαβούλευση παραμένει ανοιχτή, προσβάσιμη, με στοιχεία προς όλους και θα το επαναλάβω ότι είναι κρίσιμο να υπάρχουν το δυνατόν περισσότερες απόψεις, σκέψεις, προτάσεις.
Λοιπόν, θα παρακολουθήσουμε και την παρουσίαση και τα αποτελέσματα της πρώτης φάσης του ΣΒΑΚ.
Άλλωστε στόχος όλων είναι μέσα από την υλοποίηση προτεινόμενων δράσεων να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής στην πόλη και ικανοποιηθούν ανάγκες που επιτάσσονται σε σχέση με βιώσιμη κινητικότητα.
Στο πλαίσιο αυτό, σε τρεις βασικούς άξονες θεωρώ ότι πρέπει να εστιάσουμε. Αρχικά στο ζήτημα της στάθμευσης και στη μελέτη που πρέπει να υπάρξει για τον επανασχεδιασμό της, στο ζήτημα της ενίσχυσης και της περαιτέρω αξιοποίησης του ρόλου της αστικής συγκοινωνίας και φυσικά στο ζήτημα που αφορά την ενίσχυση του δικτύου ποδηλατοδρόμων και παρεμβάσεων με πεζοδρομήσεις κ.λπ.
Στην κατεύθυνση αυτή ήδη υπάρχουν δεδομένα για την υφιστάμενη κατάσταση και μέσα από την ανάλυση αυτή παράγονται και εναλλακτικές προτάσεις που εδώ είμαστε να δούμε πως μπορούν να αξιοποιηθούν μέσα από την εφαρμογή τους.
Κλείνω λέγοντας ότι η συμμετοχή είναι ένας παράγοντας σημαντικός και να προσφέρει έχει στο όλο έργο. Η πολιτική βούληση υπάρχει, έχει εκφραστεί και συνεχίζουμε έχοντας σκοπό την επίτευξη των στόχων μέσω του Σχεδίου Αστικής Βιώσιμης Κινητικότητας για μια καλύτερη Καλαμάτα, μια Πόλη Φιλική και Ανθεκτική».