(Εντάσσουν τα Infokiosk και τις… τουαλέτες στην εξωστρέφεια)
Το καθήκον και οι υποχρεώσεις της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης σχετικά την εξωστρέφεια του τόπου μας και την εφαρμογή πολιτικών που δίνουν προστιθέμενη αξία στο τουριστικό μας προϊόν, διαφέρουν παρασάγγας από τις υποχρεώσεις των Δήμων της Περιφέρειάς μας.
Η Περιφέρεια οραματίζεται, σχεδιάζει, θέτει τις κεντρικές κατευθύνσεις και επενδύει στην οργάνωση και πολυθεματική ανάδειξη της ελκυστικότητας του προορισμού.
Με δύο λόγια μέσω της στοχευμένης και πολυεπίπεδης εξωστρέφειας «πουλάει» τον προορισμό, δημιουργεί συνθήκες επισκεψιμότητας μέσω μεγάλων γεγονότων, δίνει πληροφόρηση για την δυναμική και τα θεματικά πεδία που διαθέτει και εν τέλει, φέρνει επισκέπτες.
Οι Δήμοι αντιθέτως, διαμορφώνουν την ελκυστικότητα των διαφόρων περιοχών ευθύνης τους, προστατεύουν το περιβάλλον, διοργανώνουν πολλών αντικειμένων εκδηλώσεις που προσελκύουν το ενδιαφέρον διαφόρων επισκεπτών και δίνουν μέσω των αρμοδιοτήτων τους, την εικόνα φροντίδας, περιποιημένων δημοσίων χώρων και θέτουν την τελική πινελιά ενός φιλόξενου και προσεγμένου προορισμού.
Ξεκάθαρες οι αρμοδιότητες των δύο βαθμών Αυτοδιοίκησης στην υπόθεση Τουριστικής Ανάπτυξης ενός τόπου. Δυστυχώς στην τωρινή Περιφερειακή Αρχή υπάρχει εμφανής σύγχυση και ανεπάρκεια στην εκτέλεση του δικού της καθήκοντος. Μπερδεύει τις αρμοδιότητες, ξοδεύει μεγάλα χρηματικά ποσά σε ξεπερασμένες πλέον δράσεις, τις οποίες η ίδια η εποχή έχει ήδη ξεπεράσει.
Η ενίσχυση από την Περιφέρεια, αιτήματος Δημοτικής Αρχής που θέλει να δημιουργήσει ένα κέντρο πληροφόρησης σε κάποιο τουριστικό τόπο, που αυτή έχει επιλέξει και έχει εντάξει σε ένα γενικό σχέδιο ενίσχυσης της ελκυστικότητας και της πληροφόρησης για διάφορα γεγονότα και δράσεις που υλοποιεί στο Δήμο της, είναι μία θετική πρωτοβουλία στο πλαίσιο της συνεργασίας της αυτοδιοίκησης. Όταν όμως η ενίσχυση αυτή, θεωρείται ΚΥΡΙΑ δράση εξωστρέφειας του Β΄ βαθμού Αυτοδιοίκησης, που έχει εντελώς άλλο ρόλο, τότε έχουμε πρόβλημα.
Δυστυχώς στην Πελοπόννησο τα βήματά μας έγιναν μετέωρα και ασταθή και έχουν γίνει αντιληπτά σε πανελλαδικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.
Φτάσαμε να θεωρούμε πως το τρία infokiosk που μετά «κωδωνοκρουσιών» ανακοίνωσε διθυραμβικά η Περιφερειακή Αρχή, είναι δράση που ΘΑ φέρει επισκέπτες και εντάσσεται στην ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ!!!
Με ποσά κατασκευής ιδιαιτέρως υψηλά πχ 80.500 για το Ναύπλιο και αντίστοιχα σε Σπάρτη και Ισθμό, που εκεί προϋπήρχαν τα κέντρα πληροφόρησης, έγινε προσπάθεια να εμφανισθούν ως τα γεγονότα που σηματοδοτούν την… επανεκκίνηση του τουρισμού μας, όπως χαρακτηριστικά είχε αναφέρει ο Περιφερειάρχης κ. Νίκας στα εγκαίνια στο παρόμοιο Κέντρο στον Ισθμό!!! Φανταστείτε το μειδίαμα των ανταγωνιστικών μας προορισμών, από τέτοιες δηλώσεις.
Φυσικό και θεμιτό είναι οι Δήμοι να επιθυμούν να δώσουν πληροφόρηση μέσω των infokiosk για την περιοχή τους, αλλά το να θεωρούνται αυτά, από την Περιφερειακή Αρχή Πελοποννήσου ως έργα που ΘΑ φέρουν κόσμο στην περιοχή μας, διότι εμάς, αυτή είναι η ευθύνη μας, υποδηλώνει την φανερή ένδεια δράσεων, καινοτομίας και γνώσης των υποχρεώσεών τους.
Η δήλωση δε, του Αντιπεριφερειάρχη Αργολίδας κ. Μαλτέζου πως το infokiosk θα αποτελέσει «πόλο έλξης» για επισκέπτες, είναι φανερή της πρωτοφανούς σύγχυσης και της επικάλυψης αρμοδιοτήτων με τις Δημοτικές Αρχές.
Αντί της μισθοδοσίας προσωπικού που επωμισθήκαμε, αντί της επιλογής κοστοβόρων δράσεων του μακρινού χθες, ας επενδύσουμε στην καινοτομία, τις έξυπνες εφαρμογές και το κυριότερα ας προσανατολισθούμε στο να φέρουμε επισκέπτες στην Πελοπόννησο και να κρατηθούν ζωντανές οι μεγάλες τουριστικές αγορές που παρελήφθησαν.
Κοντά 2 χρόνια από την ανάληψη της Περιφερειακής Διοίκησης από την Περιφερειακή Αρχή του κ. Νίκα, διαπιστώνονται ακόμη παραδόξως δυσκολίες κατανόησης των αρμοδιοτήτων, αρρυθμίες, ρουσφετολογική πολιτική προσλήψεων εποχικών και συνεργατών, επιβολή μόνο της γνώμης του ενός χωρίς καν αντίλογο, υστερήσεις παραγωγής έργου και πολλά –πολλά λόγια, δυσθεώρητα ποσά που ανακοινώνονται κάθε μέρα για δράσεις που ΘΑ γίνουν, δράσεις που απλά συζητούνται και αμελητί εξαγγέλλονται ως δεδομένες και μεγάλες καθυστερήσεις σε όσα έτοιμα, ενταγμένα σε προγράμματα και δρομολογημένα έργα π.χ. το DMO (Destination Management Organization), που καίτοι έτοιμο, 2 χρόνια τώρα παραμένει σε στασιμότητα.
Σωρηδόν απ’ ευθείας αναθέσεις για ότι μπορεί να φανταστεί κανείς, δημιουργούν θολότητα στη διαφάνεια, ποσά πληρώνονται που δεν αντιστοιχούν σε κανονικά για τις δράσεις που παρουσιάζονται, αποφάσεις κρίνονται από τον ελεγκτή νομιμότητας των ΟΤΑ λανθασμένες και επιστρέφονται, ενώ η… τηλεοπτική προπαγάνδα κάποιων ΜΜΕ, παρουσιάζει το άσπρο-μαύρο και τις αδυναμίες και ελλείμματα, παρουσιάζονται ως προτερήματα και καινοτομία!!!
Εν μέσω αυτής της κατάστασης οι αντιπολιτεύσεις κινούνται μεταξύ σφύρας-άκμονος, με φανερή την προσπάθεια κάθε είδους κολακείας της Περιφ, Αρχής προς τις αριστερές και ακροδεξιές παρατάξεις που έχουν στα περισσότερα ζητήματα βρει κοινό βηματισμό ή έχει απορροφήσει.
Η ανεξάρτητη ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ παράταξη της Νέας Πελοποννήσου που δεν… διατυμπανίζει την ιδεολογική προέλευση των μελών της, αλλά προσπαθεί με παρεμβάσεις της να διευκολύνει την επιτάχυνση του Περιφερειακού έργου, λόγω μεγαλύτερης γνώσης και εμπειριών, αντιμετωπίζει πρωτοφανή εχθρότητα και εμπάθεια, υποκινούμενη και συντηρούμενη συνειδητά από τον επικεφαλής της Περιφερειακής Αρχής.
Παρά ταύτα, παραμένουμε πιστοί στην ευθύνη μας και στην πρωτιά που μας έδωσε αβίαστα ο Πελοποννησιακός λαός την Α΄ Κυριακή και δηλώνουμε πως προτιθέμεθα να βοηθήσουμε και να καθοδηγήσουμε όσους δείχνουν να τα έχουν βρει σκούρα στην ευθύνη που ανέλαβαν, προκειμένου να βοηθήσουμε τον τόπο.
Καλαμάτα 17 Μαρτίου 2021
ΑΝΤΩΝΙΑ ΜΠΟΥΖΑ
Περιφερειακή Σύμβουλος Πελοποννήσου
Υπεύθυνη Μεσσηνίας “Νέας Πελοποννήσου”
Πρώην Αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας