Ερωτήματα για τις επιπτώσεις από τη σχεδιαζόμενη δημιουργία και λειτουργία διεθνούς κέντρου εκπαίδευσης πιλότων μαχητικών αεροσκαφών στο αεροδρόμιο Καλαμάτας, θέτει με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, η Βουλευτής (Β3΄ Νότιος Τομέας Αθηνών) του ΜέΡΑ 25, Σοφία Σακοράφα.
Με την ερώτησή της η κα Σακοράφα ζητάει να πληροφορηθεί αφενός πώς θα διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία του αεροδρομίου “Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος”, αλλά και η αναγκαία αναβάθμιση και εκσυγχρονισμός του και ακόμη αν “υπάρχει προοπτική επανενεργοποίησης του Πεδίου Βολής Σχίζα, με όλες τις αντίστοιχες καταστροφικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις”
Ειδικότερα, η ερώτηση της κας Σακοράφα προς τους Υπουργούς Εθνικής Άμυνας, Νικ. Παναγιωτόπουλο, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κων. Σκρέκα και Υποδομών & Μεταφορών, Κων. Καραμανλή, έχει ως εξής:
«Όπως είναι γνωστό, πρόσφατα εγκρίθηκε πρόγραμμα ύψους 1,37 δις ευρώ, για τη δημιουργία διεθνούς κέντρου εκπαίδευσης πιλότων μαχητικών αεροσκαφών, με τη μέθοδο της Χρηματοδοτικής Μίσθωσης και με τη διαδικασία της Διακρατικής Συμφωνίας με το Ισραήλ, βάσει της σχετικής επιλογής της ισραηλινής εταιρείας ELBIT.
Η διαρκώς αναβαθμιζόμενη στρατιωτική συνεργασία της χώρας μας με το Ισραήλ, έχει σοβαρές προβληματικές πτυχές, ιδίως αφού το Ισραήλ εφαρμόζει πολιτική διαρκούς παραβίασης των κανόνων διεθνούς δικαίου και αρνείται κάθε δημοκρατική και ειρηνική επίλυση του Παλαιστινιακού ενώ, επίσης, δεν εφαρμόζει τις αποφάσεις του ΟΗΕ για την Ιερουσαλήμ και τη Δυτική Όχθη.
Όσον αφορά στο κέντρο εκπαίδευσης, εκφράζονται ήδη σοβαρές ενστάσεις στην τοπική κοινωνία και τη θεσμική εκπροσώπησή της, αφού οι αυξημένες στρατιωτικές εκπαιδευτικές πτήσεις θα εμποδίζουν σημαντικά τη λειτουργία του πολιτικού αεροδρομίου “Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος” αλλά και τον αναγκαίο εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση του, με όλες τις αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία της περιοχής, που έχει προσανατολισμό ανάπτυξης στον τουριστικό τομέα.
Επίσης, εκφράζεται η ανησυχία ότι η μετατροπή του στρατιωτικού αεροδρομίου σε κέντρο εκπαίδευσης πιλότων μαχητικών αεροσκαφών θα επανενεργοποιήσει και το Πεδίο Βολής Σχίζας, με καταστρεπτικές συνέπειες για την εκεί περιοχή, που έχει χαρακτηρισθεί NATURA και ανήκει στον Φορέα Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Νότιας Πελοποννήσου – Κυθήρων. Η περιοχή αυτή περιλαμβάνει οικοτόπους με ποικιλόμορφες θίνες, προερημικές λόχμες και φρύγανα, κατακλυζόμενα σπήλαια και μερικώς κατακλυζόμενα θαλάσσια σπήλαια, καθώς και δάση ελιάς, κουμαριάς και χαρουπιάς. Εκεί συναντώνται πλήθος αμφίβιων – ερπετών, 29 σημαντικά είδη σπονδυλωτών (εκτός από πτηνά), μεταξύ των οποίων η μεσογειακή φώκια Monachus monachus και η θαλασσοχελώνα Caretta caretta, που αποτελούν είδη προτεραιότητας. Επίσης, οι συγκεκριμένοι οικότοποι έχουν σημαντικό ρόλο στη μεταναστευτική διαδρομή των πτηνών στην Ελλάδα.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί
Ενόψει της δημιουργίας και λειτουργίας διεθνούς κέντρου εκπαίδευσης πιλότων μαχητικών αεροσκαφών,
- Πώς θα διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία του αεροδρομίου “Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος” και η ελεύθερη πρόσβαση σε αυτό πολιτικών αεροσκαφών, αλλά και η αναγκαία αναβάθμιση και εκσυγχρονισμός του;
- Υπάρχει προοπτική επανενεργοποίησης του Πεδίου Βολής Σχίζα, με όλες τις αντίστοιχες καταστροφικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις;
Η Ερωτώσα Βουλευτής
Σοφία Σακοράφα»
- Δείτε εδώ την ερώτηση 3178/12-1-2021 της Βουλής των Ελλήνων.