Με πολύ… κομψό και ανώδυνο για την ίδια τρόπο -όπως τουλάχιστον αυτή μεθοδεύει- η Δημοτική Αρχή Καλαμάτας ετοιμάζεται για την επιβολή της επέκτασης της ελεγχόμενης στάθμευσης, με κάρτα δηλαδή, επιχειρώντας μάλιστα να την υποκρύψει, απ’ όσους βέβαια μπορεί. Πράγμα που σημαίνει, ότι και σε άλλα σημεία την πόλης, ακόμα και στην Κεντρική Αγορά, για να σταθμεύσει κάποιος το αυτοκίνητό του θα πρέπει να καταβάλει τον… οβολό του στο Δήμο Καλαμάτας. (Δείτε εδώ τις “προτάσεις” της Δημοτικής Αρχής προς την… ίδια).
Μια τέτοια εποχή, κατά την οποία οι άνθρωποι δοκιμάζονται, οι επιχειρήσεις καταρρέουν, οι πολίτες, με δυο λόγια, “δεν ξέρουν τι θα τους ξημερώσει”, η Δημοτική Αρχή βρήκε την ευκαιρία, μέσα στην αναμπουμπούλα και μάλιστα παραπλανητικά (θα το εξηγήσω στη συνέχεια), να μας ενημερώσει, εμάς, τους πολίτες της Καλαμάτας, ότι τάχα ο Δήμος κάνει προτάσεις (στον εαυτό του;) για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Ναι, όπως το διαβάζετε (εδώ).
Όπως θα παρατηρήσατε, ότι στο κείμενο χρησιμοποιώ τη λέξη «παραπλανητικά», την οποία οφείλω να εξηγήσω για όσους δεν κατάλαβαν. Γίνομαι σαφής λοιπόν:
- Ο τίτλος της ανάρτησης αναφέρει “Οι προτάσεις του Δήμου για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις”, όπου στην ουσία υποκρύπτονται οι επεκτάσεις της ελεγχόμενης στάθμευσης.
- Η ανακοίνωση αναφέρει ότι ο Δήμος κάνει προτάσεις για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Πού κάνει τις προτάσεις; Όπως πληροφορούμαστε από την ανακοίνωση, “ο σχεδιασμός αυτός θα εισαχθεί στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής για τη λήψη σχετικής αποφάσεως”. Από ποίον ελέγχεται, ποίος έχει την πλειοψηφία στην Επιτροπή Ποιότητας ζωής; Φυσικά η Δημοτική Αρχή. Άρα είναι δεδομένο πως η πρόταση του Δήμου θεωρείται και είναι ειλημμένη απόφαση.
Αυτά ως προς τον… -όπως θέλετε χαρακτηρίστε τον- τρόπο που η Δημοτική Αρχή, προσπαθεί να πάρει κι άλλα λεφτά από την τσέπη των δημοτών, κυρίως σε αυτές τις δύσκολες οικονομικές στιγμές, ακόμα και με τον τρόπο της επέκτασης της ελεγχόμενης στάθμευσης.
Και δεν πρέπει να μας τιμά καθόλου το ότι έχουμε μια Δημοτική Αρχή που φέρνει αυτό το -έστω κι αν δεν είναι υπερβολικό- μέτρο για του πολίτες σ’ αυτές τις δύσκολες στιγμές, ούτε βεβαίως ο παραπλανητικός τρόπος που μας το “σερβίρει”.
Πέραν αυτών όμως, έχω μερικές παρατηρήσεις επί του σχετικού κειμένου της ανάρτησης:
- Διαβάζω ότι “ο Δήμος Καλαμάτας γνωστοποιεί στο κοινό τις προτάσεις του για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, σε διάφορα σημεία της πόλεως όπου αυτό είναι αναγκαίο, κατόπιν επιστημονικής εισηγήσεως”. Επειδή έχουμε “περιτυλίξει” την επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης με το αμπαλάζ των “Κυκλοφοριακών ρυθμίσεων”, μια απλή και αθώα ερωτησούλα. Δηλαδή, υπήρξε “επιστημονική εισήγηση”, για αναγκαιότητα που επιβάλει την επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης; Αυτό μας λέτε;
- Διαβάζω επίσης στην ίδια ανάρτηση του Δήμου ότι “σε σύσκεψη σχετικά με τα κυκλοφοριακά για τη βελτίωση των γενικότερων συνθηκών κυκλοφορίας και στάθμευσης στην κεντρική περιοχή της Καλαμάτας, εξετάστηκε η επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης, προτείνοντας τις ακόλουθες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις…” Δηλαδή, μας λένε από τη Δημοτική Αρχή, ότι κάποιοι σε μια σύσκεψη -ποίοι άραγε;- για την επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης αποφασίστηκαν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Λένε μάλιστα ότι “για την εξέταση της επέκτασης της ελεγχόμενης στάθμευσης λαμβάνονται υπόψη οι ρυθμίσεις που προβλέπονται από την κυκλοφοριακή μελέτη, τη μελέτη της ελεγχόμενης στάθμευσης, τις αποφάσεις που κατά καιρούς λαμβάνονται από το Δ.Σ., αλλά και τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά των οδών”. Αλήθεια, ποια κυκλοφοριακή μελέτη επικαλούνται και μνημονεύουν; Ποιας ξεπερασμένης εποχής; Θα καταλάβει κανείς εκεί στο Δήμο Καλαμάτας ότι πρέπει κάποια στιγμή να τελειώσουν οι πειραματισμοί και τα αποσπασματικά μέτρα σε δρόμους, πλατείες, και σοκάκια και να γίνουν όλα βάσει μιας σύγχρονης σοβαρής κυκλοφοριακής μελέτης, την οποία έχει η πόλη απόλυτη ανάγκη και μάλιστα όσο πιο γρήγορα γίνεται, γιατί σαφώς δεν μπορεί να γίνει αύριο, καθώς αυτή θέλει το χρόνο της.
- Διαβάζω τέλος ότι “θα γίνει επέκταση της τοποθέτησης των ελαστικών ανακλαστικών κολωνακίων σε όλο το μήκος της οδού Αρτέμιδος από την οδό Κλαδά και έως την οδό Κιλκίς και από τη γέφυρα “Πάνθεον» έως τη γέφυρα Λαιΐκων, στο μέσον των οδών επί της διαχωριστικής γραμμής των λωρίδων για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας των οχημάτων”. Γιατί όλο αυτό: Γιατί τοποθετούν τα -επικίνδυνα για τα δίκυκλα- πλαστικά κολωνάκια στους δρόμους; Επειδή αρνούνται (φοβούνται;) να πάρουν την ευθύνη μέτρων για όσους παραβιάζουν την απαγόρευση στάθμευσης των αυτοκινήτων. Έτσι τοποθετούνται στη μέση του δρόμου τα επικίνδυνα (επαναλαμβάνω) κολωνάκια, δεν μπορούν να παρκάρουν στο σημείο αυτό το αυτοκίνητο γιατί θα κόψουν την κυκλοφορία και “καθαρίζουμε”.
Κάποια στιγμή θα πρέπει όλοι μας να σταθούμε στο ύψος της ευθύνης μας, στο ύψος των περιστάσεων. Τόσα παθαίνουμε ως λαός και ακόμα δεν διδαχτήκαμε τίποτα;
Γιώργος Ξιάρχος
Υ.Γ. Αλήθεια, έχει κανείς αναλογιστεί τι κάνουν οι άνθρωποι που κατοικούν στο κέντρο, πού θα βολέψουν εν τέλει τα αυτοκίνητά τους; Και μην υποδείξει κανείς, εκείνον τον μικρό χώρο πάνω στο ποτάμι, απέναντι από το Μέγαρο Χορού, που δεν χωράει ούτε τα αυτοκίνητα των οικογενειών μιας πολυκατοικίας, αλλά και το καταλαμβάνουν κάποιοι που δεν ζουν στην περιοχή, καθώς η στάθμευση είναι ελεύθερη (για τους περίοικους υποτίθεται).