Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΜΠΕΧΡΑΚΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙ ΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ
Του ΣΤΑΜΑΤΗ ΜΠΕΧΡΑΚΗ
Δημοτικού Συμβούλου Καλαμάτας
“Ανοιχτός Δήμος – Ενεργοί Πολίτες”
Έχουμε πραξικοπηματικού τύπου κίνηση από τη δημοτική αρχή Καλαμάτας με το Μάστερ Πλαν του Λιμανιού της Καλαμάτας που “ταιριάζει γάντι” με την… απαγόρευση της κυκλοφορίας.
Ένα σοβαρό προγραμματικό σχέδιο ανάπτυξης του λιμένα μπορεί να συμβάλει στον μελλοντικό περιβαλλοντικό αναπτυξιακό άξονα της πόλης τις επόμενες δεκαετίες.
Με μια μεθόδευση, η δημοτική αρχή, επικαλούμενη παραπλανητικά αιτιάσεις, χωρίς βάση, και καθοδηγούμενη από συμφέροντα για “αναπτυξιακούς – θηριώδεις συντελεστές δόμησης” πιστεύοντας ότι θα χορτάσουν τις μεγαλύτερες ορέξεις μελλοντικών επενδυτών σε χώρους αναψυχής, εστίασης οδηγεί την πόλη στην αντιαναπτυξιακή περιβαλλοντική υποβάθμιση του προλιμένα και χωρίς να έχει δώσει την περιβαλλοντική μελέτη στα μέλη του δημοτικού συμβουλίου μέχρι και τώρα, ενώ οι φορείς δε δεν έχουν ενημερωθεί ποτέ και δεν έχουν φυσικά διατυπώσει άποψη για το ρυμοτομικό αυτό.
– Πού είναι οι απόψεις του TEE;
– Πού είναι της Πoλεοδoμίας;
– Πού είναι του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων;
– Του Εμπορικού Επιμελητηρίου;
– Για τη δυνατότητα ανέγερσης 4 κτιρίων με συνολική δόμηση 10.000 τετραγωνικών στην καρδιά της πόλης, στο λιμάνι;
– Τι λένε οι πολίτες;
– Οι Ξενοδόχοι;
– Οι καταστηματάρχες της περιοχής;
Την στιγμή που έχουμε τόσα κελύφη εγκαταλελειμμένα στη περιοχή του λιμανιού, γιατί θέλουμε να προσθέσουμε καινούργια κτίρια κυριολεκτικά μπαζώνοντας τη θάλασσα και υποβαθμίζοντας το τοπίο, αλλά και αμφιβόλου αναγκαιότητας;
Ψεύδεται η δημοτική αρχή όταν ισχυρίζεται ότι το μάστερ πλαν είχε συζητηθεί το 2018 στο ΔΣ. Γιατί το Ρυμοτομικό Σχέδιο επί της χερσαίας ζώνης που δημιουργεί 4 οικοδομικά τετράγωνα με θηριώδεις συντελεστές δόμησης, έρχεται πρώτη φορά στο Δημοτικό Συμβούλιο!!!
Αν λοιπόν θέλουν να δείξουν καλή διάθεση ας ζητήσουμε το θέμα αυτό με τη δόμηση με τις προτάσεις για το προεδρικό διάταγμα εφόσον αυτό θα ασχοληθεί με τη δόμηση και τους όρους που θα υπάρχουν.
Προτείνουν δήθεν διάφορες μειώσεις στην οικοδομησιμότητα που φτάνουν στην ακρίβεια τετραγωνικού μέτρου μέσα σε λίγες ώρες! Διαθέτουν κάποια σχέδια; Ποιών;
Προχωρούν στη ψήφισή του μάστερ πλαν χωρίς αναστολές, για να κλάψουν στη συνέχεια μαζί με όλους μας “πάνω από το χυμένο γάλα” ότι είχαν “διαφοροποιηθεί” αλλά δεν τους πέρασε όταν θα εγκριθεί το μάστερ πλαν. Είναι αδιανόητο να μην είχε η δημοτική αρχή διαβούλευση με τους μελετητές σε όλη τη διάρκεια της συγγραφής της μελέτης. Μέχρι σήμερα, εν συντομία:
- Δίνει ευλυγισία τοποθέτησης κτηρίων από τον μελλοντικό επενδυτή στα οικοδομικά τετράγωνα. Δεν απεικονίζονται τα προτεινόμενα νέα κτήρια όπως αναφέρεται… η θέση τους στο διάγραμμα ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΕΡΓΩΝ είναι ενδεικτική!
- Δεν παίρνει υπόψη του τη σχέση του λιμανιού με τον πολεοδομικό ιστό και τις λειτουργίες της πόλης
- δεν έχει περιβαλλοντικό αναπτυξιακό πρόσημο σε συνθήκες κλιματικής κρίσης. Προτείνεται να φτάσει το ΣΥΝΟΛΟ οικοδομησης τα 10.500 τετραγωνικά μέτρα!
- Μετατρέπουν το Πάρκο Λιμενικού σε Λιμενικό Οικοδομικό Τετράγωνο 2 (Λ.Ο.Τ. 2)
- Πανελλήνιο: μπαζώνει και κατεβαίνει πιο κάτω από την γραμμή αιγιαλού.( Η Κόκκινη γραμμή στο σχέδιο ) με σκοπό την δυνατότητα κατασκευής δυο κτηρίων οι επιτρεπόμενες χρήσεις τους περιλαμβάνουν τουρισμό/αναψυχή, ναυταθλητισμό. Μέσα στη θάλασσα χωρίς να έχουν διαβάσει τίποτα για την κλιματική κρίση.
- Δεν έχει οραματικό στοιχείο για τις θαλάσσιες μεταφορές και τη γεωγραφική θέση του λιμένα δίπλα από το αεροδρόμιο, δεν προβλέπει επαρκείς θέσεις ελλιμενισμού υδροπλάνων. Ο διάδρομος μετά την προσθαλάσσωση είναι μεγάλου μήκους πορεία στο εσωτερικό του λιμανιού με σοβαρές χρήσεις!
Πάει να περάσει σε συνθήκες όπου δεν λειτουργεί τίποτα, και μη νόμιμες ουσιαστικά – χωρίς δημόσια συνεδρίαση(!) λόγω της απουσίας μαζικών φορέων και τοπικά ενδιαφερομένων κατοίκων – με στέρηση της παρακολούθησης της συζήτησης από το διαδίκτυο !
Τη στιγμή όπου με νόμο απαγορεύονται, η έξοδος από τις κατοικίες χωρίς άδεια καθώς και οι συναθροίσεις συλλογικοτήτων .
Μέσα σε πρωτόγνωρες συνθήκες κατά τις οποίες δεν μας επιτρέπετε να σκύψουμε πάνω από ένα χάρτη για να συζητήσουμε από την απαγόρευση της κυκλοφορίας που έχει επιβληθεί.
Ζητάμε λοιπόν να παγώσει η διαδικασία όσο δεν μπορεί να υπάρχει φυσιολογική λειτουργία του δημοτικού συμβουλίου και της δημόσιας διαβούλευσης .Θα μας βρουν και αντίθετους στο συμβούλιο επικρατείας στο Π.Δ. Θα μας βρουν αντίθετους και στον τρόπο της “μη δημόσιας συνεδρίασης” του Δημοτικού συμβουλίου. Μαζί με τους πολίτες και τους φορείς που δεν εξαρτώνται από συμφέροντα.