«Η σύνδεση του αυτοκινητοδρόμου Α7 θα πρέπει να γίνει μέσω του κόμβου Τσακώνα – Καλό Νερό και συγκεκριμένα μέσω της 7ης Ε.Ο. στον κόμβο της τ.κ. Ζευγολατειού (5ο χλμ. Τσακώνας – Καλού Νερού) και εν συνεχεία να διέρχεται από την ιστορική Γέφυρα της Μαυροζούμαινας και να καταλήγει στην Αρχαία Μεσσήνη», σημειώνεται σε ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Οιχαλίας και προστίθεται: «Η σύνδεση του αυτοκινητοδρόμου Α7 με το δρόμο Λάμπαινα – Αρχαία Μεσσήνη μέσω του κόμβου Αρφαρών, οδηγείται στην πλήρη αποξένωση και απαξίωση η περιοχή της Άνω Μεσσηνίας και ιδίως του Δήμου Οιχαλίας».
Ειδικότερα το Ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Οιχαλίας (αρ.απόφ.153/2019) σχετικά με τη σύνδεση του αυτοκινητοδρόμου Α7 με την Αρχαία Μεσσήνη έχει ως εξής:
«Σύμφωνα με τις εξελίξεις που αφορούν τη σύνδεση του αυτοκινητοδρόμου Α7 με το δρόμο Λάμπαινα – Αρχαία Μεσσήνη μέσω του κόμβου Αρφαρών, οδηγείται στην πλήρη αποξένωση και απαξίωση η περιοχή της Άνω Μεσσηνίας και ιδίως του Δήμου Οιχαλίας.
Συγκεκριμένα, η σύνδεση του αυτοκινητοδρόμου Α7 θα πρέπει να γίνει μέσω του κόμβου Τσακώνα-Καλό Νερό και συγκεκριμένα μέσω της 7ης Ε.Ο. στον κόμβο της τ.κ. Ζευγολατειού (5ο χλμ. Τσακώνας-Καλού Νερού) και εν συνεχεία να διέρχεται από την ιστορική Γέφυρα της Μαυροζούμαινας και να καταλήγει στην Αρχαία Μεσσήνη, αφού πρώτα θα έχει περάσει από το σήμα κατατεθέν του αρχαιολογικού χώρου, την Αρκαδική Πύλη.
Συγκεκριμένα, πρώτον, θα διέρχεται μέσω της τ.κ. Νεοχωρίου Ιθώμης και συγκεκριμένα από την Γέφυρα της Μαυροζούμαινας και έμπροσθεν της πατρικής οικίας της Μαρίας Κάλλας.
Η Γέφυρα της Μαυροζούμαινας, αποτελεί το παλαιότερο εν λειτουργία γεφύρι στην Ευρώπη, καθώς χτίστηκε το 369 π.Χ. και ανακατασκευές στο πέρασμα των αιώνων χρησιμοποιείται μέχρι τις ημέρες μας. Είναι μοναδικής αρχιτεκτονικής Μυκηναϊκό έργο, καθώς πρόκειται για ένα τριπλό γεφύρι με καμάρες που σχηματίζει το γράμμα Υ και ενώνει τρεις δρόμους. Βρισκόταν πάνω στην αρχαία οδό που οδηγούσε στην αρχαία Μεσσήνη από τα ανατολικά και απέχει περίπου 1,5 χιλιόμετρο από την Αρκαδική Πύλη. Έχει χαρακτηριστεί ως ένα από τα σημαντικότερα αξιοθέατα της περιοχής, τόσο για την παλαιότητά της, όσο και για την αρχιτεκτονική της.
Δεύτερον, μέσα από την Αρκαδική Πύλη, μια κυκλική και ευρύχωρη πύλη, με δύο εισόδους, μία διπλή εσωτερική και μία εξωτερική. Η εσωτερική οδηγούσε σε λιθόστρωτο δρόμο με κατεύθυνση την Αγορά της πόλης και η εξωτερική σε δρόμο, που κατέληγε στην πρωτεύουσα της Αρκαδίας, Μεγαλόπολη.
Τέλος, η 7η Ε.Ο. αποτελεί τον τουριστικό οδικό άξονα, την ένωση – σύνδεση της Αρχαίας Μεσσήνης με το Ναό του Επικούριου Απόλλωνος, ενός μνημείου που ανήκει διοικητικά στο Δήμο μας και θεωρείται ένα από τα καλύτερα σωζόμενα μνημεία της κλασσικής αρχαιότητας και το πρώτο εν Ελλάδι που ανακηρύχτηκε ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς το 1986.
Κατόπιν, των προαναφερομένων εξάγονται τα παρακάτω συμπεράσματα:
- Η διέλευση του δρόμου προς την Αρχαία Μεσσήνη μέσα από τις τοποθεσίες διοικητικής αρμοδιότητάς μας και συγκεκριμένα από τον κόμβο της τ.κ. Ζευγολατειού (5ο χλμ. Τσακώνας-Καλού Νερού), είναι αναγκαία.
- Η εξασφάλιση της ευχερέστερης και ταχύτερης σύνδεσης του αυτοκινητοδρόμου με την Αρχαία Μεσσήνη, πραγματοποιείται μέσα από την τ.κ. Ζευγολατειού (5ο χλμ. Τσακώνας-Καλού Νερού) και όχι από τον κόμβο Αρφαρών.
- Η είσοδος του επισκέπτη στον αρχαιολογικό χώρο, είναι επιβεβλημένο να γίνεται από το Βορρά και συγκεκριμένα από την Αρκαδική Πύλη, καθώς αποτελεί το σήμα κατατεθέν του.
- Εξασφαλίζεται η άνετη διέλευση και σύνδεση των ιστορικών μνημείων (Ναός Επικούριου Απόλλωνα-Γέφυρα Μαυροζούμαινας-Πατρική Οικία Μαρίας Κάλλας-Αρκαδική Πύλη-Αρχαία Μεσσήνη).
Οι ανωτέρω λόγοι είναι ουσιαστικοί εξαιτίας της άνετης και ταχύτερης διέλευσης, αλλά και της ιστορικότητας των μνημείων και τοποθεσιών μέσω των οποίων ο επισκέπτης θα διέρχεται.
Ο Δήμος Οιχαλίας, είναι το φυσικό σύνορο μεταξύ Π.Ε. Μεσσηνίας και Π.Ε Αρκαδίας και πρέπει να αποτελεί «κόμβο» και «είσοδο» και για την Αρχαία Μεσσήνη».