ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
H Ομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Πελοποννήσου & Νοτιοδυτικής Ελλάδος, Ζακύνθου, Κεφαλληνίας & Ιθάκης (Ο.Ε.ΕΣ.Π.) με ψήφισμά της «διαμαρτύρεται για την καθυστέρηση έναρξης και τις συνεχείς αναβολές των χρονοδιαγραμμάτων υλοποίησης του τμήματος Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα της Ολυμπίας Οδού, αλλά και για την εγκατάλειψη του έργου», ενώ απαιτεί «συγκεκριμένη δέσμευση για το στοχοδιάγραμμα που θα ακολουθηθεί και την άμεση έναρξη υλοποίησης του».
Ακόμα, στο ίδιο ψήφισμα, «όσον αφορά το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου αυτό που σήμερα παρουσιάζει είναι εικόνα πλήρους εγκατάλειψης και διάλυσης», απαιτείται «η επαναλειτουργία της γραμμής Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα ως σημαντικό μέρος της αναπτυξιακής προοπτικής στην Πελοπόννησο».
Το ψήφισμα της Ομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Πελοποννήσου & Νοτιοδυτικής Ελλάδος, Ζακύνθου, Κεφαλληνίας & Ιθάκης (Ο.Ε.ΕΣ.Π.), το οποίο απεστάλη προς τον Πρωθυπουργό, τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, έχει ως εξής:
«Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Πελοποννήσου & Νοτιοδυτικής Ελλάδος, Ζακύνθου, Κεφαλληνίας & Ιθάκης (Ο.Ε.ΕΣ.Π.) κατά τη συνεδρίαση που πραγματοποίησε στις 28 & 29 Σεπτεμβρίου 2019 στην πόλη των Αγίων Θεοδώρων, συζήτησε μεταξύ άλλων θεμάτων και για τον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα καθώς και την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα.
Η Ο.Ε.ΕΣ.Π. διαμαρτύρεται για την καθυστέρηση έναρξης και τις συνεχείς αναβολές των χρονοδιαγραμμάτων υλοποίησης του τμήματος Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα της Ολυμπίας Οδού, αλλά και για την εγκατάλειψη του έργου, η οποία έχει οδηγήσει στην καταστροφή αρκετών τεχνικών έργων που έχουν ήδη κατασκευαστεί (τόσο από την επίδραση των φυσικών φαινομένων όσο και από λεηλασίες) και έχει απομονώσει την Δυτική Πελοπόννησο από την ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή. Η ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού ως ενιαίο, συγχρηματοδοτούμενο από την Ε.Ε. έργο, δεν αποτελεί μόνο συμβατική υποχρέωση της χώρας αλλά και υποχρέωση της Πολιτείας απέναντι στην ξεχασμένη Δυτική Πελοπόννησο.
Απαιτούμε συγκεκριμένη δέσμευση για το στοχοδιάγραμμα που θα ακολουθηθεί και την άμεση έναρξη υλοποίησης του τμήματος Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα.
Απαιτούμε έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο στα ευρωπαϊκά πρότυπα που θα αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης για την περιοχή μας και ευρύτερα για ολόκληρη την Πελοπόννησο. Αυτός ο ζωτικής σημασίας για τους πολίτες δρόμος δεν μπορεί να καθυστερήσει ούτε μια μέρα. Πολύ περισσότερο δεν είναι δυνατόν να ματαιωθεί. Τα δεκάδες θύματα και η αναπτυξιακή επιβίωση της Δυτικής Πελοποννήσου το απαιτούν.
Όσον αφορά το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου αυτό που σήμερα παρουσιάζει είναι εικόνα πλήρους εγκατάλειψης και διάλυσης. Σταθμοί και λοιπές εγκαταστάσεις έχουν διαρρηχθεί και ο εξοπλισμός του έχει κλαπεί ή καταστραφεί. Η γραμμή είναι αδιαμφισβήτητα χρήσιμη τόσο για καθημερινή συγκοινωνία όσο και για την τουριστική διευκόλυνση. Η σύνδεση των κωμοπόλεων και πόλεων θα φέρει οφέλη στις τοπικές κοινότητες και στην περιφερειακή οικονομία. Επίσης θα συμβάλει στην περιβαλλοντική πρόοδο, την οικονομία και την ποιότητα ζωής των πολιτών. Ακόμα η επαναλειτουργία της γραμμής θα δώσει ιδιαίτερη ώθηση στις επιβατικές και εμπορικές μεταφορές αλλά κυρίως στον τουρισμό, καθώς το σιδηροδρομικό δίκτυο περνάει μέσα από ορισμένα από τα πιο όμορφα σημεία της Πελοποννήσου.
Απαιτούμε την επαναλειτουργία της γραμμής Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα ως σημαντικό μέρος της αναπτυξιακής προοπτικής στην Πελοπόννησο.
Ο Πρόεδρος | Ο Γεν. Γραμματέας |
Γεώργιος Βαγενάς | Αντώνιος Καλοθέου |