ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΑΜΑΤΗ ΜΠΕΧΡΑΚΗ ΠΡΟΕ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Ερώτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο για την επιστροφή ποσών στις Σχολικές Επιτροπές ως αχρεωστήτως καταβληθέντων (ύψους 55 χιλ. €), υπέβαλε προς τον Πρόεδρο του Σώματος, για απάντηση από τη Δημοτική Αρχή, ο Δημοτικός Σύμβουλος της παράταξης “Ανοιχτός Δήμος – Ενεργοί Πολίτες”, Σταμάτης Μπεχράκης.
Η Δημοτική Αρχή ζήτησε να ενημερωθεί και εκκρεμεί απάντηση στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο,
Η ερώτηση προς τον Πρόεδρο του Δ.Σ. Καλαμάτας, έχει ως εξής:
Προς τον Πρόεδρο του Δ.Σ. Καλαμάτας
Κύριε Πρόεδρε,
Εκ προοιμίου δηλώνουμε, όσον μας αφορά ως παράταξη, ότι έχουμε αναγνωρίσει και δηλώσει επανειλημμένα στα συλλογικά όργανα, την εμπιστοσύνη μας προς τις οικονομικές υπηρεσίες του δήμου μας για το δύσκολο έργο που κάνουν σε δύσκολες συνθήκες με την έλλειψη προσωπικού όλα αυτά τα δίσεκτα μνημονιακά χρόνια που περασε η πατρίδα και η αυτοδιοίκηση.
Οι ερωτήσεις που διατυπώνουμε φυσικά έχουν διευκρινιστικό και ουσιαστικό χαρακτήρα για την ενημέρωση του Δ.Σ.
Όπως θυμάστε το προηγούμενο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ – 17η/2019 ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ της Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2019 – στο 38 θέμα δέχτηκε ότι πρέπει να απαντηθούν τα ερωτήματα που θέσαμε ως παράταξη στην επόμενη συνεδρίαση του και αποφάσισε στη συνέχεια να επιστραφούν τα παρακρατηθέντα ποσά άμεσα. Η επιστροφή του αχρεωστήτως καταβληθέντος ποσού 55.502,30 € ανά Σχολική Επιτροπή ως εξής:
- Σχολική Επιτροπή Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης 28.502,30 €,
- Σχολική Επιτροπή Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 27.000,00 €,
Ταυτόχρονα αποφασίστηκε να ενημερωθεί πληρέστερα σε επόμενη συνεδρίαση του το δημοτικό συμβούλιο, αν είναι μόνο αυτά τα ποσά που πρέπει να επιστραφούν στα σχολεία και τι ακριβώς συμβαίνει επί του θέματος.
Γι΄ αυτό καταθέτουμε και γραπτώς τις ερωτήσεις μας, ώστε να απαντηθούν υπεύθυνα και αρμοδίως στη συνεδρίαση του Δ.Σ.
Στις 25 Ιουνίου 2019 σε υπηρεσιακό έγγραφο, υπ. αριθ. 27546/25.6.2019, προς την Δημοτική Επιτροπή Παιδείας του ΔΗΜΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ της οποίας είστε και πρόεδρος, με θέμα: «Επιστροφή ποσού» της ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ/ΤΜΗΜΑ ΤΑΜΕΙΑΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ αναφέρει “Σας ενημερώνουμε ότι προκειμένου να αποδώσουμε το ποσό των 55.502,30 € στις Σχολικές Επιτροπές θα πρέπει να μας γνωρίσετε την κατανομή αυτού ανά Σχολική Επιτροπή.” και παραθέτει με τον παρακάτω πίνακα, το λάθος που έγινε από την υπηρεσία, με τη μείωση των χρημάτων προς τις σχολικές επιτροπές, όπως αναλυτικά αναφέρει στον πίνακα που ακολουθεί για τα έτη 2016, 2017, 2018 και 2019 (μέχρι σήμερα).
Πίνακας: Απόδοση ποσού σε Σχολικές Επιτροπές λόγω διαφοράς στην κράτηση ΤΠΔΚΥ
Στη συνέχεια η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας του δήμου μετά από δύο μήνες, στις 30 Αυγούστου αποφασίζει πως να μοιραστεί το ποσό στις σχολικές επιτροπές (ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ 4 ΑΠΟΦΑΣΗ 9/2019).
Έχουμε τις εξής ερωτήσεις προς την οικονομική υπηρεσία:
- Γιατί δεν υπάρχει κοινοποίηση στην Οικονομική Επιτροπή του υπηρεσιακού εγγράφου προς την Δημοτική Επιτροπή Παιδείας. Σύμφωνα με το νόμο η Ο.Ε. είναι υπεύθυνη της παρακολούθησης της εκτέλεσης του προϋπολογισμού αλλά και της αναγκαίας ενημέρωσης της σε βάθος για το πρόβλημα;
- Από ποια ημερομηνία τεκμηριωμένα και ποιες είναι οι νομοθετικές διατάξεις που κατά την υπηρεσία αρχίζει ο λάθος τρόπος υπολογισμού της εισφοράς και πρέπει να υπάρξει διόρθωση;
- Ποια είναι τα έγγραφα ή ποιος είναι αυτός ο φορέας που της ζήτησαν να καταλογίσει με σωστό τρόπο τις εισφορές υπέρ ΕΤΕΑΕΠ (πρώην Τ.Π.Δ.Κ.Υ.) να ανέρχεται σε 0,75% των συνολικών πραγματοποιηθέντων τακτικών εσόδων τους, αντί του 3% που χρησιμοποιούσε μέχρι 25/6/2019 η οικονομική υπηρεσία;
- Σε όλα τα τακτικά έσοδα του δήμου έχει γίνει το λάθος του 3% ή μόνο σε αυτό το ποσό των σχολικών επιτροπών και στα προνοιακά επιδόματα μέχρι πρότινος;
- Έχουν γίνει τα αναγκαία έγγραφα με το αίτημα για την επιστροφή των επιπλέον εισφορών προς το ΕΤΕΑΕΠ;
- Τα τακτικά έσοδα που απλώς “διέρχονται” από τα ταμεία του δήμου για να αποδοθούν στους δικαιούχους ως έχουν, όπως είναι τα ποσά για τις σχολικές επιτροπές ή μέχρι πρότινος τα ποσά που αφορούν τα προνοιακά επιδόματα, με ποια απόφαση αρμόδιας υπηρεσίας παύουν να θεωρούνται ως “διερχόμενα”; Πότε άλλαξε “ο Προσδιορισμός των τακτικών εσόδων των ΟΤΑ, τα οποία λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό εισφορών” [ΕΓΚ. ΥΠΕΣ 45/30-7-2012 ] που θεωρεί ποιες κατηγορίες των τακτικών εσόδων απαλλάσσονται από την καταβολή των εισφορών;
- Η στήλη προμήθεια στον παραπάνω πίνακα, τι αφορά ακριβώς;
- Δεν έπρεπε τα παραπάνω στοιχεία να έχουν αποτυπωθεί στην αποστολή των υπηρεσιακών εγγράφων; Δεν έπρεπε να υπάρχει σαφής αναφορά στην ημερομηνία τόσο στην έναρξη του λάθους όσο και αν διεκδικούνται να επιστραφούν από το ΕΤΕΑΕΠ (πρώην Τ.Π.Δ.Κ.Υ.) τα επιπλέον ποσά, λόγω του λάθους, καταβληθέντα χρήματα σε αυτό;
Σταμάτης Μπεχράκης
Δημοτικός Σύμβουλος
“Ανοιχτός Δήμος Ενεργοί Πολίτες”