Δωδεκάμιση χιλιάδες θεατές πέρασαν συνολικά από το Αμφιθέατρο του Εργατικού Κέντρου Καλαμάτας, κατά την διάρκεια του 5ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου, ενώ οι 2.500 ήταν μαθητές, κυρίως της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που παρακολούθησαν τις προβολές της εκπαιδευτικής ζώνης του Φεστιβάλ.
Τα στοιχεία παρουσίασαν, σε συνέντευξη Τύπου, που δόθηκε σήμερα Τετάρτη (30/1/19) η καλλιτεχνική σύμβουλος του Φεστιβάλ, Κλεώνη Φλέσσα, και η καλλιτεχνική διευθύντριά του, Τζίνα Πετροπούλου, υπογρραμμιζοντας ότι ο απολογισμός ήταν πολύ θετικός. Μάλιστα, όπως τόνισε η κα Φλέσσα, τις ημέρες του Φεστιβάλ, “είχαμε περίπου 290 διανυχτερεύσεις στην Καλαμάτα, όταν πέρυσι είχαμε γυρω στις 170. Αυτό σημαίνει ότι η Καλαμάτα γέμισε αυτές τις μέρες με ανθρώπους από την Αθήνα και από πολλά μέρη του κόσμου και βεβαίως δεν είναι μόνο ότι ήρθανε αυτοί οι άνθρωποι, αλλά δείξανε τις ταινίες τους, είδανε την πόλη μας και την γυρω περιοχή και αγαπήσανε και τους Καλαματιανούς”.
“Το 5ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου μπορεί να τέλειωσε, συνεχίζονται όμως οι εκπαιδευτικές δράσεις του Κέντρου Δημιουργικού Ντοκιμαντέρ Καλαμάτας, που είναι και ο διοργανωτής -φορέας του Φεστιβάλ”, τόνισε από την πλευρά της, η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ, Τζίνα Πετροπούλου.
Όπως, μάλιστα, υπογράμμισε η κα Πετροπούλου, το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ που πραγματοποιείται κάθε χρόνο είναι ουσιαστικά η μεγάλη γιορτή του Κέντρου Δημιουργικού Ντοκιμαντέρ Καλαμάτας, το οποίο, κύριο στόχο έχει τις εκπαιδευτικές δράσεις.
Αναφερόμενη ειδικότερα σε αυτές τις δράσεις, που ξεκινούν από τον επόμενο κιόλας μήνα, η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ σημείωσε ότι μέσα στον Φεβρουάριο, θα γίνει μια σειρά παρουσιάσεων.
Οι επόμενες δράσεις
Στο πλαίσιο αυτό, θα παρουσιαστούν τα εργα του Ιταλού σκηνοθέτη, Mario Brenta, ο οποίος και έχει προσκληθεί, ενώ σε τρία Γυμνάσια της Μεσσηνίας θα προβληθεί το ντοκιμαντέρ του που αφορά στον Γλύπτη-Ζωγράφο Τιτσιάνο.
Η δεύτερη δράση έχει δρομολογηθεί για την Ημέρα της Γυναίκας (8 Μαρτίου), σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, όπου η καθηγήτρια Πολιτισμικής Ανθρωπολογίας, Νάντια Σερεμετάκη, θα εισηγηθεί επάνω στο θέμα, ενώ παράλληλα, σε μικρότερες πόλεις, θα γίνουν προβολές του ντοκιμαντέρ “Ελένη Αλταμούρα, Η πρώτη Ελληνίδα Ζωγράφος” , σε σκηνοθεσία Κλεώνης Φλέσσα.
Παράλληλα, θα συνεχιστεί η συνεργασία με την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, προκειμένου να προβληθούν κάποια ντοκιμαντέρ εκπαιδευτικού χαρακτήρα, όχι μόνο στη Μεσσηνία, αλλά και σε Λακωνία και Αργολίδα.
Τον Μάρτιο, επίσης, έχει προγραμματιστεί σεμινάριο 12 ωρών για σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από τον σκηνοθέτη και εθελοντή του Φεστιβάλ, Τόμας Κούνστλερ, πάνω στο stop motion animation.
Στις 24 Απριλίου, Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Αρμενίων, θα πραγματοποιηθεί σχετική Ημερίδα, κατά την οποία θα παρουσιαστεί το εξαιρετικό ντοκιμαντέρ για τις γυναίκες του 1915 του Αμερικανο-Αρμένιου σκηνοθέτη, Bard Maronian, ο οποίος και θα παρευρεθεί, ως επίσημος προσκεκλημένος του Φεστιβάλ.
“Έχουμε πολλά στα σκαριά μας, γιατί, όπως είπα, δεν είναι το Φεστιβάλ, το Φεστιβάλ είναι η μεγάλη γιορτή.Είναι πολύ βασικό για εμάς να υλοποιήσουμε αυτό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που πραγματικά, φέτος ,μπορούμε να το κάνουμε, γιατί είχαμε μία επιδότηση από το υπουργείο Πολιτισμού”, τόνισε, κλείνοντας η κα Πετροπούλου.
Συνεργασίες με ΑΣΚΤ, Σχολή Σταυράκου, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
Αναφερόμενη στις συνεργασίες της φετεινής διοοργάνωσης, η καλλιτεχνική σύμβουλος του Φεστιβάλ, Κλεώνη Φλέσσα είπε:
“Η φετεινη χρονιά μας έδωσε τρεις πάρα πολύ σημαντικές συνεργασίες. Είχαμε μία υπέροχη συνεργασία με την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχών. Φοιτητές ήρθαν εδω κι έφτιαξαν ενα σπονδηλωτό έργο για την πόλη μας, το οποίο προβλήθηκε στο Φεστιβάλ και το οποίο, απ’ ό,τι μάθαμε, θα προβληθεί και στην Καλών Τεχνών, σε μία ειδική προβολή.
Επίσης φοιτητές της Σχολής Κινηματογράφου Σταυράκου ήρθαν και παρακολούθησαν σεμινάρια και ταινίες. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, μελλοντικοί άνθρωποι του Κινηματογράφου να παράγουν ταινίες, γνωρίζοντας την πόλη μας, που μπορεί να μας φέρει κι άλλους δημιουργούς να κάνουν κι άλλες ταινίες στην ευρύτερη περιοχή της Καλαμάτας.
Η τρίτη συνεργασια που ελπίζουμε να συνεχιστεί, βεβαίως, είναι με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, η οποία φέτος ηταν πάρα πολύ αποδοτική γιατί, πέρα από το ότι ένα ολόκληρο τρίμηνο οι φοιτητες δούλεψαν για το Φεστιβάλ και εθελοντικά και είδανε βέβαια ταινίες και δώσανε τα βραβεία, μας φέρνει κοντά με το Πανεπιστημιο και μας ανοίγει έναν δρόμο για μελλοντικές δουλειές που σκέφτεται το Φεστιβάλ”.
Τέλος, η κα Φλέσσα αναφέρθηκε, στις συνεργασίες που είχε φέτος το Φεστιβάλ με τους Δήμους της Πύλου και της Πάτρας. Όπως είπε, “και οι δύο συνεργασίες πήγαν πάρα πολύ καλά, είχαν αυξημένη προσέλευση, κάτι που αυξάνει και τις ευθύνες αμφίδρομα”.
Οι επιχορηγήσεις
Απαντώντας σε ερώτηση για την χρημοτοδότηση του Φεστιβάλ από τους δήμους, η κα Πετροπούλου ανέφερε ότι το Φεστιβάλ υποστηρίχθηκε από το υπουργείο Πολιτισμού, από ένα πρόγραμμα ΕΣΠΑ, το οποίο χρηματοδοτεί εν μέρει το αφιέρωμα της χρονιάς, που ήταν η Ισότητα των Φύλων, και από τη Βουλή.
“Όσον αφορά στους Δήμους, αυτοί που εμπλέκονται στην διοργάνωση είναι ο Δήμος Πατρέων, ο Δήμος Πύλου-Νέστορος και ο Δήμος Καλαμάτας και βέβαια η Περιφέρεια Πελοποννήσου η οποία για τέταρτη χρονιά επιδοτεί κατα κάποιον τρόπο υπηρεσίες στο Φεστιβάλ”, είπε και πρόσθεσε:
“Ο Δήμος Πατρέων, δυστυχώς, έχει χρεοκοπήσει, όπως μας είπαν, οπότε δεν ήταν σε θέση να μας ενισχύσει.Επειδή για εμάς ήταν πολύ σημαντική η διοργάνωση στην Πάτρα, αναλάβαμε όλα τα έξοδα και δικαιωθήκαμε, γιατί πήγε πολύ καλά. Μέσα σε τέσσερις ημέρες πέρασαν 2.700 μαθητές (σ.σ. από τις προβολές της εκπαιδευτικής ζώνης). Άρα άξιζε τον κόπο. Ο Δήμος Πύλου – Νέστορος μας επιχορήγησε με 4.500 ευρώ, ποσόν το οποίο θα δοθεί για να αναπτυχθεί όλο το εκπαιδευτικό πρόγραμμα μέσα στο επόμενο τρίμηνο”.
Σε ό,τι αφορά τη στήριξη του Δήμου Καλαμάτας, όπως εξήγησε η κα Πετροπούλου, ενώ από τη μία, το δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε να επιχορηγήσει το Φεστιβάλ με 2.650 ευρώ, από την άλλη “καλούμαστε να πληρώσουμε την αίθουσα 1.500 ευρώ και άλλα 800 ευρώ την φύλαξη.Οπότε, θεωρώ ότι η συμβολή του Δήμου δεν ήταν όπως άλλες φορές”, σημείωσε.
“Παράλληλα, περιμένουμε απάντηση από τον Δήμο -έχουμε μια θετική ανταπόκριση-για να μας δοθεί ένας χώρος, όπου να μπορεί να λειτουργεί το Κέντρο Δημιουργικού Ντοκιμαντέρ.
Χρειαζόμαστε έναν χωρο για να αναπτύξουμε τις δραστηριότητές μας και περισσότερο για να εκμεταλλευτούμε την ταινιοθήκη, την οποία έχουμε εμπλουτίσει από ταινίες που μας έχουν δώσει οι σκηνοθέτες τα δικαιώματα”, τόνισε χαρακτηριστικά.