Ως χαμένη 4ετία για την Μεσσηνία χαρακτηρίζει την περίοδο 2019-2023, σε ότι αφορά τα μεγάλα έργα υποδομών του νομού Μεσσηνίας (Ο.Α. Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος, Ο.Α. Καλό Νερό -Τσακώνα, Φράγμα Φιλιατρών, Αεροδρόμιο Καλαμάτας), ο Πρόεδρος της “Νέας Αριστεράς” και Βουλευτής Μεσσηνίας Αλέξης Χαρίτσης σε επίκαιρη ερώτηση του, που κατέθεσε προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.
Ο Πρόεδρος της “Νέας Αριστεράς” καλεί τον υπουργό Υποδομών να απαντήσει: ”Ποιοι οι λόγοι των συνεχόμενων και απαράδεκτων καθυστερήσεων και ποιο το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των προαναφερόμενων κρίσιμων έργων υποδομών του νομού Μεσσηνίας;”
- Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
«Μόνο ως χαμένη 4ετία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η περίοδος διακυβέρνησης 2019-2023 της Νέας Δημοκρατίας, εξ αιτίας της απαράδεκτης αδράνειας και στασιμότητας σε ότι αφορά τα μεγάλα έργα υποδομών του νομού Μεσσηνίας. Κρίσιμοι οδικοί άξονες, απαραίτητες αγροτικές υποδομές, έργα αναβάθμισης του αερολιμένα Καλαμάτας, παρέμειναν στάσιμα, απαξιώνοντας έτσι την τοπική ανάπτυξη και υποβαθμίζοντας δραματικά την καθημερινότητα των Μεσσήνιων πολιτών.
Αναλυτικά:
O.A. Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος: Χωρίς ακόμη οριστική μελέτη από τον ανάδοχο σε ότι αφορά την χάραξη και με άγνωστο το κόστος των απαιτούμενων απαλλοτριώσεων. Παρά το ότι η σύμβαση που υπεγράφη παρουσία του πρωθυπουργού τον Απρίλιο του 2023 προβλέπει ολοκλήρωση του έργου μέσα σε 4 χρόνια, έναν χρόνο μετά ακόμη δεν έχει καν εγκατασταθεί εργοτάξιο.
Ο.Α. Καλό Νερό – Τσακώνα: Έργο ιδιαίτερης αναπτυξιακής σπουδαιότητας εφ’ όσον με την υλοποίηση του θα συνδέσει τον αυτοκινητόδρομο του «Μωρέα» με τις ταχύτατα αναπτυσσόμενες τουριστικές περιοχές της Δυτ. Μεσσηνίας αλλά και οδικής ασφάλειας λόγω της επικινδυνότητας του ήδη υφιστάμενου δρόμου, παραμένει «ουρά» της υλοποίησης του πολύπαθου Ο.Α. Πάτρας – Πύργου και χωρίς κανένα χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του.
Φράγμα Φιλιατρών: Από την «δέσμευση» Βορίδη το 2020 περί δημοπράτησης των απαραίτητων για την λειτουργία του αρδευτικών έργων το πρώτο τρίμηνο του 2021, τρία χρόνια μετά το έργο συνεχίζει να παραμένει σε αδράνεια, με τις διαδικασίες απαλλοτριώσεων να προχωρούν με ρυθμούς «χελώνας». Η μακροχρόνια αδράνεια και οι συνεχιζόμενες καθυστερήσεις δημιουργούν σοβαρότατα προβλήματα πλέον και στις υποδομές του φράγματος, εφ’ όσον λόγω της υπερχείλισης των υδάτων του ταμιευτήρα που καταλήγουν ανεκμετάλλευτα στην θάλασσα, παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα σοβαρές ρωγμές σε στηθαία αλλά και επικίνδυνες κατολισθήσεις.
Αερολιμένας Καλαμάτας: Άλλη μια εξαγγελία του Πρωθυπουργού από το 2019 περί εκσυγχρονισμού των εγκαταστάσεων του παραμένει στα «αζήτητα». Οι πολύ μεγάλες ελλείψεις των υποδομών του, που έχουν προ πολλού εξαντλήσει της δυνατότητες εξυπηρέτησης του, όπως μεταξύ άλλων η έλλειψη χωρητικότητας της αίθουσας αναμονής, η επέκταση του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών, του κτηρίου του αεροσταθμού και του περιβάλλοντα χώρου παραμένουν, με αποτέλεσμα για άλλη μια χρονιά το αεροδρόμιο να καταγράφει 20% μείωση των διεθνών αεροπορικών του αφίξεων.
Κατόπιν αυτών ερωτάται ο κ. Υπουργός,
- Ποιοι οι λόγοι των συνεχόμενων και απαράδεκτων καθυστερήσεων και ποιο το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των προαναφερόμενων κρίσιμων έργων υποδομών του νομού Μεσσηνίας;
Ο ερωτών Πρόεδρος της Κ.Ο. ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ – Βουλευτής Μεσσηνίας
Χαρίτσης Αλέξανδρος (Αλέξης)».