Στην παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας που όπως είπε «ολοκληρώθηκε σε χρόνο ρεκόρ τριών ετών», αναφέρθηκε Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Υπερταμείου/Growthfund Στέφανος Γιουρέλης, κατά τον χθεσινό (10.12.2024) απολογισμό των επιτευγμάτων της τελευταίας τριετίας και της παρουσίασης του νέου στρατηγικού πλάνου 2025 – 2027.
Τον μετασχηματισμό του Υπερταμείου/Growthfund από έναν συμβατικό οργανισμό διαχείρισης δημόσιας περιουσίας σε έναν σύγχρονο, ευέλικτο και αποδοτικό μηχανισμό στρατηγικών επενδύσεων, σκιαγράφησε, κατά τη συνέντευξη, ο Διευθύνων Σύμβουλός του Γρηγόρης Δημητριάδης.
Στη στρατηγική διαχείριση των θυγατρικών και των περιουσιακών στοιχείων του Υπερταμείου, αλλά και στις σημαντικές προκλήσεις που ξεπεράστηκαν αναφέρθηκε και ο Στέφανος Γιουρέλης.
Ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Υπερταμείου, Στέφανος Γιουρέλης, παρουσίασε έναν ολοκληρωμένο απολογισμό της τριετίας 2022-2024, αποκαλύπτοντας τη στρατηγική διαχείριση των θυγατρικών και των περιουσιακών στοιχείων του Υπερταμείου, αλλά και τις σημαντικές προκλήσεις που ξεπεράστηκαν.
Κάνοντας ο κ. Γιουρέλης ιδιαίτερη αναφορά στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας σημείωσε:
«Η παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας ολοκληρώθηκε σε χρόνο ρεκόρ τριών ετών, γεγονός που καταδεικνύει την αποτελεσματικότητα της διαδικασίας. Αν συγκρίνουμε με τις περισσότερες παραχωρήσεις που έχουν γίνει στη χώρα, αυτός ο χρόνος είναι ιδιαίτερα σύντομος».
Ο κ. Γιουρέλης τόνισε τη στρατηγική σημασία του έργου για την τοπική ανάπτυξη: «Η Καλαμάτα θα αποκτήσει ένα σύγχρονο αεροδρόμιο που δεν θα εξυπηρετεί μόνο τις αυξημένες τουριστικές ανάγκες αλλά θα συμβάλει γενικότερα στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής. Αυτό το έργο αποτελεί υπόδειγμα για το πώς μπορούν να αξιοποιηθούν τα δημόσια περιουσιακά στοιχεία με στόχο τη δημιουργία αξίας και την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας».
Ο Διευθύνων Σύμβουλός του του Υπερταμείου/Growthfund, Γρηγόρης Δημητριάδης είπε πως «όπως είδαμε και στην Καλαμάτα πραγματοποιήθηκε σε έναν χρόνο καταγράφοντας ρεκόρ για τα δεδομένα των παραχωρήσεων», προσθέτοντας πως πρόκειται για πολύ συγκεκριμένες διαδικασίες που πρέπει να τηρηθούν αναφερόμενος στο σύστημα που έχουμε στην χώρα για αυτές τις παραχωρήσεις.
ΤΑ ΑΛΛΑ 22 ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ
Ο κ. Δημητριάδης ανέφερε επίσης ότι στις αρχές του 2025 θα ξεκινήσει η διαδικασία -που θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2027- η παραχώρηση μαζί και των 22 αεροδρομίων που διατηρεί υπό τον έλεγχό της η ΥΠΑ, ώστε να αξιοποιηθούν όλα και όχι μόνο τα περιζήτητα. Τα αεροδρόμια αυτά είναι τα εξής: Καρπάθου, Χίου, Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Λήμνου, Ιωαννίνων, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Ικαρίας, Κυθήρων, Λέρου, Σητείας, Νέας Αγχιάλου, Καλύμνου, Σκύρου, Σύρου, Αστυπάλαιας, Καστελλόριζου, Καστοριάς, Κάσου και Κοζάνης.
Όπως είπε ο κ. Δημητριάδης, και τα 22 αεροδρόμια θα παραχωρηθούν “πακέτο”, γιατί -όπως εξήγησε- «αν πάμε να ξεχωρίσουμε τα καλά θα μας ξεμείνουν τα λιγότερο περιζήτητα και συγκεκριμένα θα μας ξεμείνουν με αποτέλεσμα να μην γίνουν ποτέ», κάτι που είναι άδικο για αυτές τις περιοχές που μπορούν επωφεληθούν από τουριστικές ροές.
Για τη δρομολόγηση των νέων παραχωρήσεων έχουν ήδη γίνει οι απαραίτητες αυτοψίες σε όλα τα αεροδρόμια προκειμένου να διαπιστωθούν οι ανάγκες τους, με βάση και τις οποίες θα δομηθεί το χρηματοοικονομικό μοντέλο για να προχωρήσει ο διαγωνισμός. Αναμένονται ακόμη κάποια τελικά στοιχεία από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία διαχειρίζεται τα 22 αεροδρόμια, λόγος άλλωστε -όπως εξήγησε- που οφείλονται κάποιες καθυστερήσεις.
Η ΥΠΑ θα ανταποκριθεί «έτσι ώστε να μπορέσουμε να πάμε σε αυτή την πρώτη φάση του διαγωνισμού την οποία υπολογίζουμε για τα μέσα του 2025, ενώ σκοπός είναι το Υπερταμείο να διατηρήσει μερίδιο όπως και στην Καλαμάτα», όπως φιλοδοξεί η διοίκηση του Υπερταμείου.