ΤΙ ΔΗΛΩΣΕ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ ΠΑΤΡΩΝ – ΤΣΑΚΩΝΑΣ
Απόστολος Κατσιφάρας, Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας: Διεκδικούσαμε και θα διεκδικούμε την ολοκλήρωση του δρόμου μέχρι και το τελευταίο χιλιόμετρο στην Τσακώνα
Τρία σενάρια υπάρχουν, για τη χρηματοδότηση του τμήματος Καλού Νερού – Τσακώνας, όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης, σε συνέντευξη που έδωσε σήμερα (24/4/19) το μεσημέρι στον Πύργο (αίθουσα συνεδριάσεων της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας), μετά την επίσκεψή του στα εργοτάξια των αναδόχων που έχουν υπογράψει συμβάσεις για τις τέσσερις από τις οκτώ εργολαβίες του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου, στον Αλισσό, στο 11ο χλμ. και στη διασταύρωση Βάρδας, στο 35ο χλμ. από το τέλος της παράκαμψης Πατρών. Εκεί επέβλεψε την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος συνοδευόμενος από κλιμάκιο του Υπουργείου.
Ειδικότερα, αναφερόμενος στο τμήμα Καλού Νερού – Τσακώνας είπε ότι σε λίγο καιρό ολοκληρώνονται οι μελέτες, ενώ ως προς τη χρηματοδότηση κατασκευής του έργου ανέφερε ότι η επιλογή θα γίνει μεταξύ των τριών σεναρίων:
- Να κατασκευαστεί το έργο με ΣΔΙΤ,
- Να μπει στην επόμενη προγραμματική περίοδο και
- «Αν υπάρξουν οι συνθήκες του νόμου, για την επέκταση των πέντε συμβάσεων παραχώρησης, να ενταχθεί σε μία από αυτές».
Ακόμα ο υπουργός για το τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πύργου – Καλού Νερού είπε ότι ολοκληρώνονται οι διαδικασίες με διασφαλισμένη χρηματοδότηση. «Είναι δεσμευμένα χρήματα για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, ώστε να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα των περιβαλλοντικών επιπτώσεων», σημείωσε ο κ. Σπίρτζης.
ΞΕΚΙΝΑ Η ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΠΑΤΡΩΝ – ΠΥΡΓΟΥ
Ο Χρήστος Σπίρτζης αναφερόμενος στο οδικό έργο Πατρών – Πύργου επεσήμανε ότι «είναι μία ιδιαίτερη μέρα η σημερινή διότι ξεκινά η υλοποίηση του αυτοκινητόδρομου ο οποίος, όπως είπε «είναι σημαντικός για την ανάπτυξη της περιοχής και την ασφάλεια των κατοίκων», ενώ σημείωσε πως «υπήρξε παραπληροφόρηση τα τέσσερα τελευταία χρόνια σχετικά με το έργο», κατηγορώντας γι’ αυτό την αξιωματική αντιπολίτευση.
Ο υπουργός διευκρίνισε ότι «δεν υπάρχει κατάτμηση του έργου, αλλά οκτώ διακριτές διαγωνιστικές διαδικασίες αυτοτελών τμημάτων», ενώ πρόσθεσε ότι «ο αυτοκινητόδρομος, όχι μόνο δεν είχε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, όπως έλεγε η αξιωματική αντιπολίτευση, αλλά δεν είχε καν έγκριση για να είναι αυτοκινητόδρομος.»
Ο κ. Σπίρτζης δήλωσε υπερήφανος, γιατί, όπως ανέφερε, «καταφέραμε το κομμάτι από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο να είναι αυτοκινητόδρομος, να ολοκληρωθούν οι διαγωνιστικές διαδικασίες με κόστος πολύ χαμηλότερο και η εκτίμησή μου είναι ότι έχουμε εξοικονόμηση πάνω από 120 εκατομμύρια ευρώ».
Σχετικά με τα χαρακτηριστικά του έργου και άλλα στοιχεία του, ο Χρήστος Σπίρτζης είπε:
“Ο άξονας από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο είναι ενταγμένος το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Αυτοκινητοδρόμων και αφορά την κατασκευή οδικού άξονα μήκους περίπου 75 χιλιομέτρων.
Από αυτά, τα 13 χιλιόμετρα, αποτελούν δια-πλάτυνση και βελτίωση της υφιστάμενης χάραξης της Εθνικής οδού Πάτρα – Πύργος και τα υπόλοιπα περίπου 62 χιλιόμετρα περίπου, διαμορφώνονται με νέα χάραξη. Ο αυτοκινητόδρομος, προβλέπεται με τις συμβάσεις που σας φέρνουμε, να έχει τετράιχνη διατομή πλάτους 21,3 μέτρων και θα έχει και δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση. Ακόμη, θα διαθέτει δύο Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση και κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο, τύπου jersey.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου, δηλαδή και των οκτώ εργολαβιών, ανέρχεται στα 502 εκατ. €, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α και προβλέπονται μέσα σε αυτά, έργα προαίρεσης ύψους 11,3 εκατ., για να μπορούμε να καλύψουμε κόμβους ή άλλες τοπικές ανάγκες που άπτονται του αυτοκινητόδρομου. Θα ήθελα να σας πω, ότι η συνολική επένδυση θα είναι της τάξης των 300 εκατομμυρίων ευρώ. Από αυτά, έχουν πληρωθεί τα 80 εκατ., από τότε που το τμήμα ήταν μέσα στην παραχώρηση, δηλαδή έχουν πληρωθεί το 2013 όταν αφαιρέθηκε το κομμάτι του δρόμου και αφορούν τεχνικά και εκσκαφές, που είχαν κατασκευαστεί από την παραχώρηση”.
Σχετικά με την ολοκλήρωση του έργου, ο Χρήστος Σπίρτζης είπε ότι «θα παραδοθεί εμπρόθεσμα στην επόμενη κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα», ενώ ας σημειωθεί ότι η συμβατική υποχρέωση είναι περίπου 3,5 χρόνια.
- Δείτε εδώ ολόκληρη την εισαγωγική ομιλία του υπουργού Χρ. Σπίρτζη
ΑΠ. ΚΑΤΣΙΦΑΡΑΣ: ΘΑ ΔΙΕΔΙΚΟΥΜΕ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΧΛΜ.
Από την πλευρά του ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Απόστολος Κατσιφάρας τόνισε ότι «για εμάς η Ολυμπία Οδός είναι η μεγαλύτερη αναπτυξιακή πρόκληση γι’ αυτό διεκδικούσαμε και θα διεκδικούμε την ολοκλήρωσή της μέχρι και το τελευταίο χιλιόμετρο στην Τσακώνα». Παράλληλα, τόνισε ότι «είμαστε εδώ και ξεκινάμε, γι’ αυτό αξιοποιήσαμε ως Περιφέρεια ένα θεσμικό όργανο παρακολούθησης της πορείας των έργων», προσθέτοντας ότι «η συγκυρία επιτρέπει να ολοκληρωθεί όλο το έργο».