Στη Σικελία είχαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν 10 μαθητές και 3 εκπαιδευτικοί του 3ου Γυμνασίου Καλαμάτας, από τις 6 έως τις 15 Απριλίου, στο πλαίσιο της δεύτερης διακρατικής συνάντησης του σχεδίου ERASMUS+ “LOL: Log Out & Live”.
Φιλοξενούμενοι του σχολείου I.C. ”F. P. Polizzano” του Gangi, οι συμμετέχοντες έλαβαν μέρος σε εργαστήρια και εκπαιδευτικές επισκέψεις που στόχευαν στην απομυθοποίηση των κινητών τηλεφώνων και των κοινωνικών δικτύων μέσω της επαφής με την πραγματική κοινωνική ζωή και το περιβάλλον.
Συγκεκριμένα συμμετείχαν στη τελετή υποδοχής από τον Δήμαρχο της πόλης στο Δημαρχείο (Palazzo Buongiorno) και στο σχολείο, στην υποδοχή και τη συζήτηση με τον Αρχιεπίσκοπο της περιφέρειας, σε ξενάγηση στη Μητρόπολη του Gangi (Chiesa Madre) και στην κρύπτη με μούμιες μοναχών, σε ομαδοσυνεργατικό εργαστήρι μουσικής, κίνησης, ζωγραφικής και ποίησης (Gianbecchina), σε αγώνα προσανατολισμού στο χωριό Geraki Siculo και άλλες δραστηριότητες που είχε ετοιμάσει το Ιταλικό σχολείο.
Επίσης, έλαβαν μέρος σε πεζοπορία και ανάβαση σε δύο κρατήρες του ηφαιστείου της Αίτνας και σε ξενάγηση στη Κατάνια, όπου επισκέφθηκαν τον καθεδρικό ναό της Sant’ Agata και περιηγήθηκαν στα γραφικά και ιστορικά σοκάκια του ιστορικού κέντρου της πόλης.
Επιπλέον, ταξίδεψαν μέχρι το Παλέρμο, την πρωτεύουσα της Σικελίας, όπου έγινε ξενάγηση στην Cappella Palatina, που βρίσκεται στο Παλάτσο Ρεάλε (βασιλικό ανάκτορο) και είναι το καλύτερο δείγμα του Βυζαντινο-Αραβο-Νορμανδικού ρυθμού, με εξαίρετης τέχνης βυζαντινά ψηφιδωτά, αλλά και στον καθεδρικό ναό του Παλέρμο, στην εκκλησία Μαρτοράνα, στο ιστορικό κέντρο της πόλης με τα παραδοσιακά σικελιάνικα φαγητά και την αγορά Capo.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις επισκέψεις σε σημεία ελληνικού ενδιαφέροντος όπως στο Cefalù, όπου επισκέφθηκαν το Αρχαιοελληνικό ναό της θεάς Αρτέμιδος, στις Συρακούσες όπου συμμετέχοντες επισκέφθηκαν την Ortigia, το ελληνικό θέατρο και τον τάφο του Αρχιμήδη, αλλά και στην Ταορμίνα όπου επισκέφθηκαν το Αρχαίο Ελληνικό θέατρο του 3ου αιώνα π.Χ.
Οι εμπειρίες όλων ήταν μοναδικές με κορυφαία την αλληλεπίδραση με μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς από τις συμμετέχουσες χώρες, τις σχέσεις που κτίσθηκαν μεταξύ τους αλλά και την αμοιβαία δέσμευση για τον σεβασμό των διαφορετικών λαών και τον πολιτισμό τους.