Καταψήφισε τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, στο πλαίσιο του έργου «Ολοκληρωμένες παρεμβάσεις αστικών αναπλάσεων και αναβάθμισης του Κεντρικού Τομέα Καλαμάτας» του Δήμου Καλαμάτας, η Δημοτική Παράταξη «Καλαμάτα Μπροστά», κατά την έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, σήμερα Τρίτη 26 Απριλίου 2022.
Στην τοποθέτησή του ο επικεφαλής της παράταξης Βασίλης Κοσμόπουλος ανέφερε:
«Το “Άρον άρον σταύρωσον αυτόν” ακουγόταν στις εκκλησίες το βράδυ της Μ. Πέμπτης και στις 9:00 η ώρα, τη στιγμή της εξόδου του Εσταυρωμένου, λάβαμε στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο τις διορθωμένες Κυκλοφοριακές Ρυθμίσεις. Απίστευτη πραγματικά σημειολογική σύμπτωση.
Στο προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο το θέμα της έγκρισης των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων έλαβε με την ψήφο του προέδρου της Κοινότητας Καλαμάτα 21 ψήφους και η Δημοτική Αρχή, παραπλανώντας συνειδητά(;) το σώμα, άφησε να εννοηθεί ότι συγκεντρώθηκαν οι απαραίτητες ψήφοι για την έγκριση του θέματος. Χρειάστηκε να δώσουμε στη δημοσιότητα την Εγκύκλιο 8/2018 του ΥΠ.ΕΣ. για να αποδειχτεί ότι απαιτούνταν 22 ψήφοι και για το λόγο αυτό βρισκόμαστε σήμερα εδώ.
Ο κος δήμαρχος σε δηλώσεις του λίγο πολύ μας εγκάλεσε για μικροπολιτική και για κινήσεις σκοπιμότητας. Έχει εύστοχα ειπωθεί ότι “τις κακές σκέψεις που θα κάναμε εμείς στην ανάλογη περίπτωση τις χρεώνουμε στον αντίπαλο”. Του ταιριάζει απόλυτα αυτή η ρήση. Κύριοι της Δημοτικής Αρχής αναλογιστείτε τι γίνεται στα περισσότερα Δημοτικά Συμβούλια της χώρας και θα καταλάβετε πόσο τυχεροί είστε με την αντιπολίτευση που έχετε.
Στην εισήγηση του θέματος αναφέρεται ότι “Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, εκφράστηκαν επιφυλάξεις αλλά και διαφωνίες για κάποια από τα τμήματα των παρεμβάσεων (π.χ. τροποποιήσεις σε οδούς Μακεδονίας & Ψαρών) και διαπιστώθηκαν ορισμένες αναντιστοιχίες σε συγκεκριμένα τμήματα μεταξύ των οριζοντιογραφικών απεικονίσεων και των σχεδίων διατομών. Εξαιτίας των παραπάνω, έγιναν διορθώσεις και ενσωματώθηκαν προτάσεις στην Κυκλοφοριακή Μελέτη, οι οποίες αφορούν τις διατομές και τις οδούς Μακεδονίας και Ψαρών, οπότε και εστάλη επικαιροποιημένη Κυκλοφοριακή Μελέτη”. Ξεπερνώντας το γεγονός ότι δεν υπάρχει κυκλοφοριακή μελέτη αλλά ρυθμίσεις (ακόμα και εδώ φαίνεται η προχειρότητα στην προσέγγιση του θέματος) θέλουμε να ρωτήσουμε από ποιούς εκφράστηκαν οι επιφυλάξεις, οι διαφωνίες και διαπιστώθηκαν τα λάθη στις τομές; Ο υπέρμετρος εγωισμός σας ούτε εδώ σας επιτρέπει να αναφέρετε τους δημοτικούς συμβούλους της αντιπολίτευσης; Λυπόμαστε πραγματικά.
Όσο περισσότερο κοιτάζουμε τη μελέτη τόσο περισσότερες απορίες μας γεννώνται για τις ρυθμίσεις που αυτή προβλέπει, καθώς δεν έχουμε την αντίληψη του κου Μπασακίδη ο οποίος μας είπε ότι αν και δεν είναι μηχανικός χρειάστηκε μόνο 20λεπτά για να την μελετήσει και να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι όλα έχουν καλώς.
- Μας προβληματίζει το γεγονός ότι βρίσκονται στην ίδια ευθεία στις διασταυρώσεις τα πεζοδρόμια με το οδόστρωμα. Σε περίπτωση που ένα όχημα, έστω κινούμενο με χαμηλή ταχύτητα, ξεφύγει από την πορεία του δεν θα υπάρχει στοιχειώδες εμπόδιο να το ανακόψει ή να το επιβραδύνει.
- Διερωτώμεθα εάν έχει γίνει έλεγχος των στροφών στις διασταυρώσεις και εάν αυτές είναι εφικτές για μεγάλα οχήματα. Θυμίζουμε ότι η οδός Δημοσθένους δεν είναι προσβάσιμη από τα πούλμαν που κατεβαίνουν τη Αριστομένους.
- Μας προβληματίζει ιδιαίτερα η σε τόσο μεγάλη έκταση χρησιμοποίηση των κυβολίθων. Το πείραμα της χρησιμοποιήσεώς τους πριν από χρόνια στο Δήμο Αμαρουσίου δεν είχε τα επιθυμητά αποτελέσματα και συνάντησε τις έντονες διαμαρτυρίες των κατοίκων. Ήδη από το 2015 χρησιμοποιούνται σε μεγάλη έκταση οι ασφαλτικοί αντιολισθηροί, ψυχροί και χρωματιστοί λεπτοτάπητες που έχουν πάχος < 1 εκατ., απορροφούν ηλιακή ακτινοβολία έως 10 φορές λιγότερη από τη συνήθη άσφαλτο, έχουν κόστος κατά πολύ μικρότερο από αυτό των κυβολίθων και είναι ιδανικοί για τον περιορισμό του φαινομένου της θερμικής νησίδας. Εάν τώρα υπάρχει υποχρέωση από το πρόγραμμα να χρησιμοποιηθούν κυβόλιθοι τότε θα πρέπει να σκεφτούμε ότι κάποιος παραγωγός τέτοιων υλικών έπεισε το υπουργείο για την αξία τους. Ας ελαχιστοποιήσουμε επομένως την χρησιμοποίησή τους γιατί εκτός των άλλων όταν τριφτούν από τη χρήση καθίστανται λείοι και κατά τις βροχερές ημέρες είναι επικίνδυνοι για τους ποδηλάτες.
Οι τροποποιήσεις που έγιναν στην οδό Μακεδονίας και στην οδό Ψαρών, αν και δεν μας ικανοποιούν απόλυτα, κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση, ενώ οι διορθώσεις στις τομές με την παράλληλη σημείωση στην κάτοψη των σημείων στα οποία αυτές αναφέρονται και παρά το γεγονός ότι εξακολουθεί στην αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης να μην αναφέρονται οι υπάρχουσες σήμερα θέσεις στάθμευσης, προφυλάσσουν το Δήμο από το να εκτεθεί ανεπανόρθωτα σε αυτούς που θα αξιολογήσουν στη συνέχεια την πρόταση.
Για όσα αναφέραμε πιο πάνω αλλά κυρίως γιατί πιστεύουμε ότι τέτοιου είδους παρεμβάσεις απαιτούν εντελώς διαφορετική προσέγγιση, αυτήν την οποία εκτενώς αναλύσαμε τόσο στο προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο όσο και στις δημόσιες τοποθετήσεις μας τις προηγούμενες ημέρες θα καταψηφίσουμε αυτές τις ρυθμίσεις».