Τις σκέψεις, τις προτάσεις μας και το όραμα της δημοτικής παράταξης “Πρότυπος Δήμος” για την προοπτική του παραλιακού μετώπου του δήμου Καλαμάτας, «που μπορεί και πρέπει να αποτελέσει τον μοχλό ανάπτυξης του τόπου μας», παρουσίασε ο υποψήφιος δήμαρχος Βασ. Τζαμουράνης, σε θεματική εκδήλωση που παρουσιάστηκε σήμερα (19/5/19), στις 11 το πρωί στο μόλο του «Πανελληνίου»
Όπως είπε ο κ. Τζαμουράνης, «η παραλιακή ζώνη της Καλαμάτας, έχει χαρακτηριστεί μοναδική από ευρωπαϊκό οίκο που ασχολείται με τον τουρισμό» και πρόσθεσε ότι «διαθέτει το σπάνιο προνόμιο μιας εξαιρετικής ακτής, κυριολεκτικά “στα πόδια της πόλης”, που αποτελεί τόπο αναψυχής και ψυχαγωγίας, πόλο τουριστικού ενδιαφέροντος με σημαντικές πολιτιστικές δραστηριότητες.
Αυτονόητη υποχρέωσή μας είναι η διαφύλαξη αυτών των χαρακτηριστικών και η οργάνωση του χώρου ώστε να εξυπηρετεί τις δραστηριότητες αυτές με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον και με όρους βιώσιμης ανάπτυξης».
Συνεχίζοντας ο κ. Τζαμουράνης είπε ότι «η μεγάλη τουριστική επένδυσης της Costa Navarino -αλλά και εκείνων που σχεδιάζει να υλοποιήσει στον Ριζόμυλο- που έβαλε την περιοχή μας στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη» και πως «μπορεί να λειτουργήσει ως ατμομηχανή της τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής».
Σημείωσε ακόμα ότι «ταυτόχρονα, το διεθνές πλέον αεροδρόμιο που συνδέει την Καλαμάτα με 27 μεγάλες πόλεις της Ευρώπης, ο αυτοκινητόδρομος, το λιμάνι, η μαρίνα, οι αρχαιολογικοί θησαυροί της Αρχαίας Μεσσήνης και της Αρχαίας Θουρίας που τώρα ανασκάπτεται, τα υψηλής ποιότητας αγροτικά μας προϊόντα, αποτελούν σημαντικά όπλα στην χάραξη μιας αναπτυξιακής στρατηγικής που θα στοχεύει να καταστήσουμε τον Δήμο Καλαμάτας “προορισμό” και τόπο ποιότητας και πολιτισμού.
Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ
Αναφερόμενος στον σχεδιασμό της παράταξής του αναφορικά με το εκτενές παραλιακό μέτωπο του δήμου, από την Μικρή Μαντίνεια μέχρι τις εκβολές του Παμίσου, είπε μεταξύ άλλων:
- Το τμήμα της δυτικής παραλίας, από τη Διασπορά έως τις εκβολές του Παμίσου, που σήμερα είναι σχετικά αδόμητο, προβλέπεται από το ΓΠΣ ως ζώνη τουριστικής ανάπτυξης. Προτείνουμε, σε συνεργασία με τους άμεσα ενδιαφερόμενους, την ένταξη της περιοχής στο σχέδιο πόλης, με ειδικούς όρους και κίνητρα για την προσέλκυση μεγάλων τουριστικών επενδύσεων, τουριστικών κατοικιών κ.α.
Η υπόλοιπη περιοχή, πίσω από την παραθαλάσσια ζώνη της τουριστικής ανάπτυξης, που είναι γη υψηλής παραγωγικότητας, είναι ιδανική για βιολογικές καλλιέργειες, για την παραγωγή οικολογικών προϊόντων με μεγάλη προστιθέμενη αξία.
2. Στο τμήμα από την Διασπορά μέχρι τον Κορδία θεωρούμε επιτακτική την ανάγκη βελτίωσης των υποδομών του -και δεσμευόμαστε γι’ αυτό-, ώστε να αποτελέσει την πλαζ ολόκληρης της δυτικής Καλαμάτας.
3. Ο Κορδίας και η περιοχή μέχρι την μαρίνα, είναι στις άμεσες προτεραιότητές μας. Μετά την παραχώρηση πρόσφατα στον δήμο της έκτασης των 49 στρεμμάτων στα παλιά σφαγεία, ανοίγει ο δρόμος για την ουσιαστική παρέμβαση στον χώρο.
Σε συνδυασμό με τις υπάρχουσες αθλητικές εγκαταστάσεις και την αναβάθμιση της οδού Πλαστήρα -που οδηγεί στον Κορδία- σχεδιάζουμε την ανάπτυξη ενός παραθαλάσσιου πάρκου για αναψυχή και άθληση, που θα αναβαθμίσει ολόκληρη την περιοχή.
Το νέο παραθαλάσσιο πάρκο θα συνδεθεί λειτουργικά με την χερσαία ζώνη της μαρίνας και του λιμανιού, για να αποτελέσει μια ενιαία ενότητα δραστηριοτήτων και λειτουργιών.
4. Στο λιμάνι, θα βελτιώσουμε -σε συνεργασία πάντα με την Λιμενική Αρχή- τις υπάρχουσες υποδομές, με στόχο την ενδυνάμωση του τουριστικού του ρόλου, δηλαδή την προσέλκυση κυρίως τουριστικών σκαφών μεγαλύτερου μεγέθους που δεν μπορεί να εξυπηρετήσει η μαρίνα, αλλά και κρουαζιερόπλοιων.
-Θα προσθέσουμε στις υπάρχουσες, νέες υποδομές, όπως πλωτές εξέδρες στη δυτική πλευρά του λιμενοβραχίονα, υλοποιώντας υπάρχουσα μελέτη του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου και δυνατότητα τροφοδοσίας των σκαφών με ηλεκτρικό ρεύμα και νερό, ενώ θα μεριμνήσουμε για την αποκατάσταση του κατεστραμμένου από τους σεισμούς αντιβραχίονα του προλιμένα, σύμφωνα με το master plan του λιμανιού.
-Θα προχωρήσουμε στην αξιοποίηση των κτηρίων των αποθηκών, με τις απαραίτητες επεμβάσεις, στο πλαίσιο του αναθεωρημένου master plan του λιμανιού. Προτείνουμε την μετατροπή τους σε πολυχώρο τέχνης και πολιτισμού, για την ερασιτεχνική καλλιτεχνική δημιουργία.
-Θα επέμβουμε, σε συνεννόηση με τον ιδιοκτήτη του, στο κτήριο του παλιού Μύλου, που εμφανίζει εικόνα εγκατάλειψης και αποτελεί εστία παραβατικότητας και κινδύνου για τους περαστικούς.
-Θα συνεχίσουμε τα απαραίτητα έργα διόρθωσης του κεντρικού ποδηλατόδρομου στο λιμάνι, ώστε να συνδεθεί με εκείνον στη μαρίνα.
-Θα προχωρήσουμε τις διαδικασίες για την ίδρυση και λειτουργία του υδατοδρομίου που θα συνδέει την Καλαμάτα με άλλους τουριστικούς προορισμούς του Ιονίου και του Αιγαίου πελάγους.
Η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΝΑΥΑΡΙΝΟΥ
5. Για την οδό Ναυαρίνου σχεδιάζουμε την αναβάθμισή της με νέα οργάνωση, ώστε να διατηρεί την ζωντάνια της ολόκληρο τον χρόνο και όχι μόνο το καλοκαίρι -πάντα σε συνεργασία με τους επαγγελματίες.
Απαραίτητη, όμως προϋπόθεση για ουσιαστικές παρεμβάσεις, που θα εξασφαλίσουν περισσότερο χώρο στους πεζούς και τα καταστήματα, είναι η διάνοιξη όλων των κάθετων δρόμων μεταξύ Κρήτης και Ναυαρίνου, στην οποία θα προχωρήσουμε άμεσα.
Θα προκηρύξουμε αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για τη μελέτη και σύνταξη προδιαγραφών για τις υπαίθριες κατασκευές των καταστημάτων της παραλίας, ώστε να εξαλειφθεί η προχειρότητα και αντιαισθητική εικόνα ορισμένων από αυτά.
Παράλληλα, θα συνεργαστούμε εξαντλητικά με τους ναυταθλητικούς συλλόγους και σωματεία της πόλης μας με σκοπό την αναβάθμιση των εγκαταστάσεών τους προκειμένου να αναπτύξουν ακόμα περαιτέρω τις ήδη πλούσιες δραστηριότητές τους, οι οποίες τόσο πολύ έχουν συμβάλει στην εξωστρέφεια και την προβολή της Καλαμάτας, στη χώρα μας, αλλά και διεθνώς.
6. Στο τμήμα από την οδό Καρακούση έως το ξενοδοχείο ‘Φιλοξένια’ προτείνεται η ένταξη στο σχέδιο πόλης, με όρους ήπιας ανάπτυξης, ώστε ν’ αποτελέσει την περιοχή που θα ζωντανέψει την οικονομική δραστηριότητα της πόλης μας. Ετσι, θα εξασφαλιστεί η διάνοιξη της συνέχειας της οδού Κρήτης, χωρίς απαλλοτριώσεις, και η απόκτηση κονόχρηστων χώρων στη θάλασσα, όπως χώρων στάθμευσης κ.α.
Η ΒΕΡΓΑ ΚΑΙ Η ΜΙΚΡΗ ΜΑΝΤΙΝΕΙΑ
7. Βέργα και Μικρή Μαντίνεια. Δεσμευόμαστε να αναλώσουμε όλες μας τις προσπάθειες για την όσο γίνεται ταχύτερη ολοκλήρωση των πολεοδομικών μελετών και πράξεων εφαρμογής, ώστε να μπορεί να ξεκινήσει η ανάπτυξη στις περιοχές αυτές, να αναβαθμιστεί η κεντρική οδός Μάνης και να αναδιοργανωθεί το παραλιακό μέτωπο στις δύο αυτές Τοπικές Κοινότητες.
Άμεσα, όμως, θα προχωρήσουμε, στην διαμόρφωση της παραλίας στη Μικρή Μαντίνεια, που προέκυψε από τα έργα προστασίας, με χώρους στάθμευσης, πεζοδρόμια στον κεντρικό δρόμο, ράμπα ανέλκυσης και καθέλκυσης σκαφών κ.α.
Στο πρόγραμμά μας και στον σχεδιασμό μας, βέβαια, περιλαμβάνονται και άλλα μικρότερης κλίμακας, αλλά μεγάλης χρησιμότητας έργα και προτάσεις, όπως η δημιουργία δημοτικής πλαζ, τοποθέτηση υποδομών εξυπηρέτησης Αμεα σε όλες τις οργανωμένες πλαζ, εξεύρεση κατάλληλων χώρων για την κατασκευή υποδομών και εγκαταστάσεων διευκόλυνσης των ερασιτεχνών αλιέων, καθώς και άλλα πολλά, τα οποία δυστυχώς δεν μπορώ πιο συγκεκριμένα να παρουσιάσω στον περιορισμένο χρόνο αυτής της εκδήλωσης.
Ο κ. Τζαμουράνης συνεχίζοντας ανέφερε ότι «το πρόγραμμά μας, οι θέσεις μας και οι προτάσεις μας, το όραμά μας, δεν έχει στόχο μόνο τις εκλογές της επόμενης Κυριακής. Έχει στόχο το αύριο, τις επόμενες γενιές» και επανέλαβε ότι «με την πολύχρονη εμπειρία μου στον δήμο, ξέρω τις πηγές χρηματοδότησης για την υλοποίηση όλων των παραπάνω έργων. Ξέρω τις διαδικασίες ανάθεσης, εκπόνησης και ωρίμανσης των απαιτούμενων μελετών, αλλά και τον τρόπο υλοποίησης των έργων. Οι συνεργάτες μου κι εγώ, σας κοιτάζουμε στα μάτια και σας βάζουμε το δίλημμα: Θα εμπιστευθείτε τον Δήμο μας σε έναν δήμαρχο που “μιλάει” με τα έργα ή σε έναν δήμαρχο των λόγων;»
Είπε ακόμα ότι «την Κυριακή ψηφίζουμε τον πιο κατάλληλο για δήμαρχο. Δεν ψηφίζουμε για να δούμε το βράδυ των εκλογών το χρώμα της κομματικής μας ταυτότητας στον χάρτη. Ψηφίζουμε για να επιλέξουμε τους καλύτερους, τους πιο άξιους».