Στα πλαίσια του ευρωπαϊκού σχεδίου με τίτλο: European herItage 3D gamEs platform for teaching mAths (IDEA), στο οποίο η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πελοποννήσου συμμετέχει ως συντονιστής, πραγματοποιήθηκε από 14-16 Φεβρουαρίου 2022 η πρώτη εκπαιδευτική επίσκεψη μαθητών 3ης δημοτικού των χωρών που συμμετέχουν στο σχέδιο, από το Proemasa Las Chapas School από την Ισπανία και το Donaghpatrick National School από την Ιρλανδία, με τη συμμετοχή μαθητών του Πειραματικού Δ.Σ. Καλαμάτας από την Ελλάδα. Σύμφωνα με το πρόγραμμα της εκπαιδευτικής επίσκεψης, οι μαθητές επισκέφτηκαν τον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης της Νεστάνης, όπου πραγματοποιήθηκαν εκπαιδευτικές δραστηριότητες, αντίστοιχες με τις δραστηριότητες που πραγματοποίησαν μέσω της εκπαιδευτικής πλατφόρμας IDEA, στην οποία ο συγκεκριμένος αρχαιολογικός χώρος έχει αναπαραχθεί ψηφιακά. Οι υπόλοιπες προγραμματισμένες δραστηριότητες έγιναν στην Καλαμάτα.
Στόχος της δράσης είναι η ενίσχυση της κατανόησης των Μαθηματικών στα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου, με τη χρήση εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας, οι οποίες βασίζονται σε γνωστά τοπία πολιτισμού των χωρών που συμμετέχουν.
Στο έργο, που χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+, KeyAction 2, συμμετέχουν δέκα οργανισμοί από τέσσερις χώρες, εκ των οποίων τέσσερα δημοτικά σχολεία, το Δ.Σ. Απόστολος Βαρνάβας από την Κύπρο, το Proemasa Las Chapas από την Ισπανία, το Donaghpatrick National School από την Ιρλανδία και το Πειραματικό Δ.Σ. Καλαμάτας από την Ελλάδα. Επίσης συμμετέχουν το National University οf Ireland Galway από την Ιρλανδία, η Confederacion Española De Centros De Enseñanza (C.E.C.E) από την Ισπανία, η εταιρία M.M.C. Management Center Ltd από την Κύπρο, το ITYE Διόφαντος και η εταιρία Omegatech από τη χώρα μας.
«Η Περιφερειακή Διεύθυνση θα ήθελε να ευχαριστήσει τους/τις εκπαιδευτικούς από τις χώρες που συμμετείχαν στη δράση και τους μικρούς μαθητές/τις μικρές μαθήτριες που με προθυμία και χαρά εκτέλεσαν τις δραστηριότητες και να εκφράσει τη δέσμευση αλλά και βεβαιότητά της για την επιτυχή εκτέλεση του σχεδίου» σημειώνεται σε ανακοίνωσή του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Δημ. Οικονομόπουλου, η οποία καταλήγοντας αναφέρει: «τελικός στόχος είναι η βελτίωση της μαθησιακής διαδικασίας και η παροχή νέων εργαλείων μάθησης σε μαθητές/μαθήτριες».