Οι συνεχείς επισημάνσεις στελεχών της παράταξης της Νέας Πελοποννήσου σχετικά με την πορεία της Περιφερειακής Αρχής δεν αποσκοπούν σε στείρα κριτική αντιπολίτευση, αλλά λόγω πρότερης εμπειρίας, στην ενίσχυση μέσω της κριτικής, της αποτελεσματικότητας του Περιφερειακού έργου, στο οποίο προσβλέπει με αγωνία η κοινωνία.
Δυστυχώς από πλευράς της Περιφερειακής Αρχής Νίκα και των στελεχών του, δεν έχει γίνει κατανοητό πως κούρασαν οι αναλήθειες, η υπερβολή, η κατασυκοφάντηση της τουριστικής Πελοποννήσου και η συνεχής παραποίηση των πραγματικών στοιχείων των διαφόρων Αρχών.
Έτσι φτάσαμε να ακούμε πως το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα για τους Απόρους (ΤΕΒΑ) έγινε… φιλανθρωπία της παράταξης Νίκα, τα έργα που βρήκαν έτοιμα και εκτελούνται, βαπτίστηκαν έργα πρόνοιας και ικανότητας της παράταξης Νίκα και στον καίριο τομέα που άπτεται της ευμάρειας του τόπου και αγγίζει πολλά επαγγέλματα και αναφέρομαι στον τουρισμό, ακούσαμε ότι ανακρίβεια μπορούσε να ειπωθεί σχετικά με τους δρόμους, τα τουριστικά έσοδα και το ποσοστό συμβολής της Πελοποννήσου ή με τους αρχαιολογικούς χώρους κλπ.
Αυτή η ρητορική όμως, επιβάλλεται να σταματήσει.
Πριν λίγες ημέρες, διαβάσαμε πως συνεδρίασε στην Περιφέρεια η Διαπαραταξιακή επιτροπή τουρισμού. Μάλιστα προς επίρρωση του γεγονότος, συντάχθηκε και δελτίο τύπου, όπου αναφέρθηκε το εξής παράδοξο από την αρμοδία του τουρισμού: «Στόχος μας είναι, να ενισχύσουμε το brand της Πελοποννήσου ως ασφαλούς τουριστικού προορισμού απέναντι στην πανδημία, μέσω της βελτίωσης των υγειονομικών πρωτοκόλλων»
Τα ερωτήματα πολλά:
- Ήταν διαπαραταξιακή η συνεδρίαση; Φυσικά όχι, αφού παρευρίσκονταν μόνο αιρετοί της παράταξης Νίκα. Δυστυχώς με όσα βλέπουμε, ακούμε και βιώνουμε, ουδείς δείχνει να εμπιστεύεται πως το παρόν σχήμα της περιφέρειας, μπορεί ακόμη και τα στοιχειώδη να φέρει σε πέρας σχετικά με τον τουρισμό μας.
- Ποιο brand θα ενισχυθεί άραγε και με ποιο τρόπο;
- Με την υπόθεση των υγειονομικών πρωτοκόλλων που στοίχισαν αναιτίως 100.000 ευρώ, πότε θα δοθεί απολογισμός;
- Κανένας όμως απολογισμός δεν υπήρξε και για τα 1.200.000 ευρώ που κλήθηκαν να διαχειριστούν για τον τουρισμό μας πέρυσι και για τα οποία, δεν μάθαμε λέξη, αν ξοδεύτηκαν, πόσα και που.
- Δεν πάρθηκε καμία νέα πρωτοβουλία που να καλύπτει τις νέες ανάγκες , τις νέες τάσεις, τη νέα εποχή με δύο λόγια. Βλέπουμε ως κακέκτυπο την επανάληψη δράσεων της περιόδου 2009-2010, τότε που είχα την τιμή να έχω την ευθύνη του τουρισμού στη Μεσσηνία, δηλ. ως δράση, τα IN FLIFHT περιοδικά, καταχωρήσεις σε Αθηναϊκές εφημερίδες, προβολή μέσω λεωφορείων του προορισμού Πελοπόννησος κλπ. Δηλαδή δράσεις που ήσαν πρωτοπόρες το 2009 και το 2010 , αλλά σήμερα αποπνέουν «μούχλα» και αναδεικνύουν τη στειρότητα ιδεών.
- Δεν έχει γίνει σαφής η κατεύθυνση της προβολής μας.
- Μαθαίνουμε πως πληρώνουμε μεγάλα ποσά για χύμα δράσεις πχ τηλεοπτικές εκπομπές, καταχωρήσεις κλπ, αλλά με ποία στόχευση;
- Τον εσωτερικό τουρισμό; Τον εξωτερικό τουρισμό;
- Ποια πλεονεκτήματα της Πελοποννήσου προβάλλονται που και γιατί;
- Τι αναδεικνύεται σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα που και σε ποίες αγορές ;
- Τι προσδοκούμε από τις δράσεις που κάνουμε;
- Ποια η στόχευσή μας και βάσει ποιων δεδομένων της σημερινής συγκυρίας γίνεται;
Στο Περιφ. Συμβούλιο της 16 -11-20, ήρθε ένα θέμα για τον τουρισμό, το οποίο μπροστά στην γενική κατακραυγή ο κ. Νίκας, βιαστικά το απέσυρε.
Όμως μάθαμε πως τις δράσεις αυτές, ποσού 100.000 ευρώ, τις πέρασαν τελικά μέσω άλλης οδού. Της Οικονομικής Επιτροπής και του Περιφερειακού Ταμείου, αγνοώντας τις αντιρρήσεις του Περιφ.Συμβουλίου.
Είναι φανερό πως ξοδεύονται άσκοπα χρήματα χωρίς κατεύθυνση, στόχευση και καινοτομία, ενώ δεν φαίνεται να υπάρχει καν, συναίσθηση της ζημιάς που προκαλείται στον τόπο μας.
Φανταστείτε, πως επενδύουν σήμερα, εν έτει 2020 στην ενημέρωση μέσω… infokiosk, δηλ. στατικούς χώρους όπου χωρίς τη χρήση σύγχρονων μέσων κάποιοι υπάλληλοι που θα… προσληφθούν, θα ενημερώνουν τους αφικνούμενους στις ανάλογες περιοχές, βάσει κάποιων υπαρχόντων εντύπων, που φυσικά δεν καλύπτουν τις ανάγκες του σήμερα.
Το infokiosk μάλιστα στην πόλη του Ναυπλίου, δαπάνης 85.000 ευρώ επιχειρήθηκε δύο φορές να περάσει ως θέμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο και δεν πέρασε.
Όλα αυτά, δεν βοηθούν φυσικά τον τόπο και οι ιθύνοντες, επιβάλλεται να κινηθούν σύμφωνα με όσα προστάζει η εποχή, οι παρούσες υγειονομικές συνθήκες και οι νέες τάσεις.
Βλέπουμε την πορεία άλλων Περιφερειών της Χώρας μας στον τουρισμό και στην κάλυψη των νέων αναγκών της περιόδου και ανησυχούμε ακόμη περισσότερο για την υστέρηση της Πελοποννήσου.
Προτάθηκε στην… ανύπαρκτη διαπαραταξιακή συνάντηση ένα πρόγραμμα δράσεων για το 2021, που άριστα θα «κούμπωναν» στο 2010, αλλά με τίποτα στο 2021.
Το αρμόδιο Υπουργείο Τουρισμού, ελπίζω να συμβουλέψει την Πελοπόννησο και να μην επιτρέψει δράσεις, σπατάλης πόρων, χωρίς αντίκρυσμα.
Το ισχυρό προφίλ της Πελοποννήσου που είχε δημιουργηθεί με στρατηγική και δουλειά και είχε δημιουργήσει υπεραξία στον τόπο, με την τακτική και την στρατηγική που ακολουθείται, δυστυχώς έχασε την πολιτική και διεθνή του βαρύτητα, με δυσμενή αποτελέσματα στον τόπο και στην επιχειρηματικότητα.
Καλαμάτα 1 Δεκεμβρίου 2020
ΑΝΤΩΝΙΑ ΜΠΟΥΖΑ
Περιφερειακή Σύμβουλος Πελοποννήσου
Υπεύθυνη Μεσσηνίας “Νέας Πελοποννήσου”
Πρώην Αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας.