Την κυβέρνηση Σαμαρά, κατηγορεί ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Θανάσης Πετράκος ότι «με τις πράξεις της και τις παραλήψεις της “τορπίλισε” την υλοποίηση δυο τόσο σημαντικών για τον τόπο έργων», των οδικών αξόνων Καλό Νερό – Τσάκωνα και Καλαμάτα – Ριζόμυλος, μετά την ενημέρωσή του για την πορεία αυτών των δρόμων από το Γενικό Γραμματέα Υποδομών Γιώργο Δέδε, κατά τη νέα συνάντησή μαζί του.
Συγκεκριμένα, για την εξέλιξη των οδικών αξόνων Καλό Νερό – Τσάκωνα και Καλαμάτα – Ριζόμυλος, ο κ. Δέδες ενημέρωσε τον κ Πετράκο. Σε ότι αφορά στο δρόμο Καλαμάτα – Ριζόμυλος, όπως ανακοίνωσε ο κ. Πετράκος, οι αρχικές μελέτες που συντάχθηκαν έπρεπε να επικαιροποιηθούν. Ήδη, έχουν προωθηθεί για έλεγχο οι μελέτες οδοποιίας, κόμβων, υδραυλικών, τεχνικών έργων, σήμανσης – ασφάλισης, η/φ και κτηματολόγιο. Απαιτείται να γίνει εισήγηση στο Σ.Δ.Ε. που θα περιλαμβάνει:
- την έγκριση της Οριστικής Μελέτης Οδοποιίας και κόμβων ώστε ο κυκλοφοριακός σχεδιασμός να συνάδει με τους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους και
- την διαδικασία ελέγχου -επικαιροποίησης του συνόλου των μελετών στα πλαίσια της Υ.Α.20554/2010(ΦΕΚ Β’644) δεδομένου ότι οι μελέτες συντάχθηκαν εκτός πλαισίου Ν.3316/05.
Σύμφωνα με τον κ. Δέδε ο εκτιμώμενος χρόνος ολοκλήρωσης των διαδικασιών για την ωρίμανση των μελετών είναι το τέλος του 2015 και ο προϋπολογισμός κατασκευής των έργων ανέρχεται σε 75 – 80 εκ. ευρώ χωρίς τις απαλλοτριώσεις.
«Συνεπώς το έργο αυτό έχει δρομολογηθεί», όπως εκτιμά ο κ. Πετράκος.
Καλό Νερό – Τσακώνα
Ο κ. Δέδες ενημέρωσε τον κ. Πετράκο και για το έργο Καλό Νερό – Τσακώνα. Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο βουλευτής Μεσσηνίας και Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, «το έργο αυτό με ευθύνη της Κυβέρνησης Σαμαρά αφαιρέθηκε από το αντικείμενο του έργου της Ολυμπίας Οδού και τώρα καλείται η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ να το υλοποιήσει. Για το συγκεκριμένο έργο δεν είχε υποβληθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση φάκελος για ένταξη στα μεγάλα έργα.
Η σημερινή κυβέρνηση προχώρα σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να ενταχθεί στα μεγάλα έργα και να υλοποιηθεί το ταχύτερο δυνατό. Για να προκηρυχτεί το έργο απαιτείται η εκπόνηση και ολοκλήρωση μια σειρά μελετών (Οριστική Μελέτη Οδοποιίας, Μελέτη Σήμανσης Ασφάλισης, Μελέτη Οδικής Ασφάλειας, Υδραυλική Μελέτη, Στατικές Μελέτες, Γεωλογικές Μελέτες – Γεωτεχνικός Σχεδιασμός, Περιβαλλοντικές Μελέτες, Ηλεκτρομηχανολογικές Μελέτες, Κτηματογράφηση και Κτηματολόγιο και Μελέτη Οδοστρωμάτων) προϋπολογισμού 6.000.000 ευρώ. Αυτές θα ενταχθούν στο ΠΔΕ άμεσα ώστε να προκηρυχθούν».
Ακόμα ο κ. Πετράκος αναφέρει πως «όσον αφορά το έργο απαιτείται κήρυξη, νέων απαλλοτριώσεων για τον προσδιορισμό του αναγκαίου χώρου εκτέλεσης του έργου , που θα προκύψει με βάση τα στοιχεία της οριστικής μελέτης οδοποιίας και της μελέτης αποχέτευσης-αποστράγγισης από την οποία θα προκύψει και η τελική διάταξη των έργων αποχέτευσης /αποστράγγισης.
Συνεπώς η πορεία του έργου είναι δρομολογημένη και η σημερινή ηγεσία τόσο του Υπουργείου όσο και της Γενικής Γραμματείας Υποδομών προσπαθεί να διορθώσει λάθη και παραλήψεις των προηγούμενων κυβερνήσεων που “τορπίλισαν” το συγκεκριμένο έργο».
Ο κ. Πετράκος από την πλευρά του ευχαρίστησε τον κ. Δέδε τόσο για την αναλυτική ενημέρωση αλλά και για τις ενέργειες του ώστε αυτά τα δυο σημαντικά έργα για τον Νομό Μεσσηνίας να υλοποιηθούν.
«Η κυβέρνηση Σαμαρά “τορπίλισε” τους δύο δρόμους»
«Δυστυχώς για τους Μεσσήνιους συμπολίτες μου αν και η Μεσσηνία είναι τόπος καταγωγής του πρώην πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά η κυβέρνηση του με τις πράξεις της και τις παραλήψεις της τορπίλισε την υλοποίηση δυο τόσο σημαντικών για τον τόπο έργων», σημειώνει ο κ. Πετράκος στην ανακοίνωσή του στην οποία προσθέτει: « Εκεί, βέβαια, που ξεπέρασε κάθε όριο η Νέα Δημοκρατία είναι η Ολυμπία Οδός για την οποία έκανε και επίκαιρή επερώτηση ρωτώντας για την πορεία του έργου. Παραγνωρίζοντας βέβαια το γεγονός ότι με την αναθεώρηση της παραχώρησης η ΝΔ και ΠΑΣΟΚ χάρισαν 250 εκατομμύρια και συγχρόνως δεχτήκαν να περικοπεί το φυσικό αντικείμενο κατά 60%, δηλαδή το Πάτρα-Πύργος και το Καλό Νερό-Τσακώνα. Και το πιο εκνευριστικό στην όλη υπόθεση είναι η αποκάλυψη που έκανε ο Αναπληρωτής Υπουργός ότι δεν είχε κατατεθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση ο φάκελος μεγάλου έργου για το έργο Καλό Νερό – Τσακώνα, καθώς υπολείπονταν μια σειρά από μελέτες».
Τέλος ο κ. Πετράκος τόνισε ότι και το έργο Ριζόμυλος – Καλαμάτα είναι σημαντικό διότι θα βελτιώσει την πρόσβαση προς τις αναπτυσσόμενες τουριστικά περιοχές Πύλου – Μεθώνης και Κορώνης.