Τα προβλήματα των σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Καλαμάτας τόσο σε επίπεδο συντήρησης κτιρίων όσο και λειτουργίας των σχολικών μονάδων καταγράφονται αναλυτικά σε έγγραφο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Μεσσηνίας προς τον Δήμο, τη Σχολική Επιτροπή του, τη Διεύθυνση Π.Ε. Μεσσηνίας, και τη ΔΟΕ
«Τα σχολεία μας λόγω προφανών ελλείψεων δεν μπορούν να χαρακτηριστούν πλέον χώροι δημιουργικής έκφρασης και κύτταρα παιδείας και πολιτισμού», σημειώνεται στο έγγραφο και προστίθεται: «Αιτία για όλα αυτά γνωρίζουμε πως είναι η κρατική υποχρηματοδότηση που αφήνει τα σχολεία χωρίς πόρους, διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις μειώνουν τα κονδύλια για την παιδεία. Ταυτόχρονα, όμως, η έλλειψη γενναίων πρωτοβουλιών από την εκάστοτε δημοτική αρχή της πόλης μας δε βελτιώνουν την ήδη επιβαρυμένη κατάσταση. Εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να επιτελέσουν το έργο τους λόγω έλλειψης βασικών υποδομών και μέσων…».
Τα αιτήματα των σχολικών μονάδων όπως περιγράφονται από τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας έχει ως εξής:
«Εμείς οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης διαπιστώνουμε επανειλημμένα ότι τα προβλήματα των σχολείων του Δήμου Καλαμάτας τόσο σε επίπεδο συντήρησης κτιρίων όσο και λειτουργίας των σχολικών μονάδων είναι πάρα πολλά, μας απασχολούν πάρα πολλά χρόνια, δυσχεραίνουν το καθημερινό εκπαιδευτικό – παιδαγωγικό μας έργο και προκαλούν εύλογες ανησυχίες. Με άλλα λόγια τα σχολεία μας λόγω προφανών ελλείψεων δεν μπορούν να χαρακτηριστούν πλέον χώροι δημιουργικής έκφρασης και κύτταρα παιδείας και πολιτισμού.
Αιτία για όλα αυτά γνωρίζουμε πως είναι η κρατική υποχρηματοδότηση που αφήνει τα σχολεία χωρίς πόρους, διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις μειώνουν τα κονδύλια για την παιδεία. Ταυτόχρονα, όμως, η έλλειψη γενναίων πρωτοβουλιών από την εκάστοτε δημοτική αρχή της πόλης μας δε βελτιώνουν την ήδη επιβαρυμένη κατάσταση. Εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να επιτελέσουν το έργο τους λόγω έλλειψης βασικών υποδομών και μέσων, γονείς επιβαρύνονται για τα απαραίτητα αναλώσιμα, μαθητές περνούν τη μέρα τους σε σχολεία παγωμένα, γκρίζα, βρώμικα και οριακά επικίνδυνα.
Με αυτά τα δεδομένα, καλούμε το Δήμο Καλαμάτας να λάβει τις απαραίτητες πρωτοβουλίες για να προασπίσει και να βελτιώσει περαιτέρω τις συνθήκες λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Από την πλευρά μας θεωρούμε ότι επιβάλλεται η δημοτική αρχή να προβεί στις παρακάτω αναγκαίες ενέργειες:
- Πρόσληψη απαραίτητων τεχνικών για δημιουργία ειδικής τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου για τα σχολεία με μόνιμο προσωπικό ώστε να ανταποκρίνονται άμεσα σε επισκευές βλαβών – φθορών καθημερινότητας. Η μη άμεση επισκευή τους λόγω έλλειψης τεχνικών δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην καθημερινή λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην ασφάλεια των μαθητών.
- Άμεση διενέργεια ελέγχων αντισεισμικής προστασίας και πυρασφάλειας. Δεν μπορεί να γίνεται λόγος για πολιτική προστασία με υπευθύνους τους εκπαιδευτικούς, όταν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις.
- Πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας ώστε να παραβρίσκονται και να εκτελούν τα καθήκοντά τους καθ’ όλο το χρόνο λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Αναγνωρίζοντας ότι οι εργαζόμενοι στην καθαριότητα των σχολείων έχουν σημαντική προσφορά στη λειτουργία τους, χρειάζεται να προκηρυχθούν θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης και όχι με τρίωρες συμβάσεις όπως προβλέπεται.
- Λόγω ακρίβειας τόσο στα τιμολόγια του ρεύματος αλλά και σε όλα τα απαραίτητα υλικά και εποπτικά μέσα για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων αλλά και των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων ζητάμε μια γενναία ειδική χρηματοδότηση των σχολείων μας από το δημοτικό προϋπολογισμό ανεξάρτητη από την έτσι κι αλλιώς ελλιπή κρατική επιχορήγηση. Ειδικότερα προτείνεται να πάρετε πρωτοβουλίες σε επίπεδο δήμων για τη διεκδίκηση μεγαλύτερης χρηματοδότησης από το κεντρικό κράτος προς τους δήμους για τα σχολεία καθώς και την απαλλαγή των δαπανών των σχολείων από την καταβολή Φ.Π.Α.
Παραθέτονται τα αιτήματα των σχολικών μονάδων όπως ενημερώθηκε ο Σύλλογος μας με την έναρξη της σχολικής χρονιάς:
1ο Ειδικό Σχολείο Καλαμάτας:
- Όταν υπάρχει έντονη βροχόπτωση το ειδικό σχολείο πλημμυρίζει.
- Υπάρχει μεγάλη έλλειψη χώρων για την αποτελεσματική εκπαίδευση και θεραπευτική υποστήριξη των μαθητών μας. Ήδη όλες οι αίθουσες είναι χωρισμένες στη μέση και είναι πολύ μικρές. Δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν όργανα θεραπειών και εποπτικό υλικό λόγω στενότητας χώρων. Μένει ακριβός εξοπλισμός αναξιοποίητος (ειδικά όργανα ενδυνάμωσης). Δεν υπάρχει κενή αίθουσα για τις συνεδρίες της ψυχολόγου και της κοινωνικής λειτουργού, αφού έχουν μετατραπεί ακόμη και κοινόχρηστοι χώροι σε πολύ μικρές αίθουσες. Έχει ζητηθεί μία λυόμενη αίθουσα υψηλών προδιαγραφών για να λυθεί προσωρινά το πρόβλημα αν και γίνεται κατανοητό πως υπάρχει ανάγκη ανέγερσης νέου κτιρίου.
- Εκσυγχρονισμός των τουαλετών των μαθητών. Έχουν τοποθετηθεί λεκάνες πάνω σε τουαλέτες «τούρκικου» τύπου με αποτέλεσμα να υπάρχουν διαρροές και κακοσμία. Μία τουαλέτα είναι για άτομα με ειδικές ανάγκες, οι υπόλοιπες στην πρόσβασή τους συναντάς σκαλί.
- Βάψιμο της υπόλοιπης περίφραξης.
1ο Δ.Σ. Καλαμάτας:
- Ολοκλήρωση του ελαιοχρωματισμού του σχολείου.
2ο Δ.Σ. Καλαμάτας:
- Ελαιοχρωματισμός κτιρίου.
- Μόνωση της ταράτσας.
- Προσθήκη δεύτερης κουπαστής στην εσωτερική σκάλα.
- Επέκταση σχολικού κήπου.
- Μείζον ζήτημα οι πενιχρές χρηματοδοτήσεις.
- Ενημέρωση σε σχέση με το ύψος των λογαριασμών της ΔΕΗ και την πληρωμή τους.
4ο Δ.Σ. Καλαμάτας:
- Ανανέωση στα παγκάκια της αυλής λόγω μεγάλης φθοράς αλλά και επικινδυνότητας λόγω σκουριάς.
5ο Δ.Σ. Καλαμάτας:
- Συντήρηση τουαλετών.
- Τοποθέτηση των αναγκαίων επαρκών μέσων προστασίας του μπροστινού προαυλίου από τον κίνδυνο σοβαρού ατυχήματος λόγω της γειτνίασης με κεντρικό δρόμο, επιδιόρθωση προβολέων στο πίσω προαύλιο.
- Πρόβλημα αποτελεί το εγκαταλειμμένο κτίριο, το οποίο βρίσκεται στο πίσω προαύλιο, και αποτελεί εστία μόλυνσης με σπασμένα παράθυρα και συχνά παραβιάζεται τα απογεύματα.
6ο Δ.Σ. Καλαμάτας:
- Μόνωση ολόκληρης της στέγης, η μερική αποκατάσταση δεν σταματά την εισροή υδάτων που δημιουργούν υγρασίες στην τοιχοποιία και βραχυκύκλωμα στα ηλεκτρολογικά.
- Αποκατάσταση του στηθαίου εξωτερικά περιμετρικά του κτιρίου.
- Βάψιμο εσωτερικά και εξωτερικά.
7ο Δ.Σ. Καλαμάτας:
- Επισημαίνεται ξανά το πάγιο αίτημα όλων των σχολείων για τη γενναία αύξηση της επιχορήγησης, τα χρήματα δεν επαρκούν να καλύψουν τις ανάγκες πόσο μάλλον στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα που φιλοξενεί 260 παιδιά.
8ο Δ.Σ Καλαμάτας:
- Μία καθαρίστρια επιπλέον.
- Να εξοπλιστεί το νεοσύστατο Τμήμα Ένταξης.
9ο Δ.Σ. Καλαμάτας:
- Δεν λειτουργεί το internet, αναβάθμιση του δικτύου.
10ο Δ.Σ. Καλαμάτας:
- Επιδιόρθωση δαπέδου γηπέδου μπάσκετ που είναι προβληματικό από κατασκευής.
- Πυρασφάλεια και συντήρηση του ασανσέρ.
- Εσωτερικό βάψιμο,
12ο Δ.Σ. Καλαμάτας:
- Δύο τραπεζοκαθίσματα για τον κήπο.
- Πρόσθετη περίφραξη προαυλίου.
- Επισκευή βρύσης στα γήπεδα.
- Προστατευτικό κάλυμμα στις σωληνώσεις ύδρευσης.
- Μόνωση στα ταβάνια ορισμένων αιθουσών (πραγματοποιήθηκαν εργασίες αλλά το πρόβλημα συνεχίζεται τις βροχερές μέρες).
13ο Δ.Σ. Καλαμάτας:
- Πάγιο αίτημα η αντιμετώπιση των πλημμυρών με τις κατάλληλες τεχνικές επεμβάσεις, γιατί το σχολείο πολύ συχνά πλημμυρίζει.
- Βάψιμο του κτιρίου εξωτερικά και εσωτερικά.
- Εγκατάσταση παγκακιών στο προαύλιο.
14ο Δ.Σ. Καλαμάτας:
- Εσωτερικό βάψιμο για λόγους υγιεινής.
- Ενώ το σχολείο διαθέτει διαδραστικό πίνακα αφής δε χρησιμοποιείται διότι χρειάζεται αναβάθμιση η γραμμή του internet.
- Αλλαγή των πορτών λόγω φθοράς και παλαιότητας.
- Εγκατάσταση αλεξικέραυνου.
17ο Δ.Σ. Καλαμάτας:
- Ολική ανακαίνιση των τουαλετών λόγω παλαιότητας.
- Αντικατάσταση τζαμιών.
- Βάψιμο του σχολείου.
- Αγορά φωτοτυπικού.
18ο Δ. Σ. Καλαμάτας:
- Στρώσιμο του εσωτερικού κτηρίου με πλακάκια. Απαιτείται η άμεση επιδιόρθωση του δαπέδου του Σχολείου καθώς πολλές φορές έχει γίνει αιτία ατυχημάτων για τους μαθητές, αφού το υπάρχον μωσαϊκό έχει φθαρεί ανεπανόρθωτα.
- Επισκευή της στέγης. Στη διάρκεια του χειμώνα, με τις βροχές, υπάρχουν σημεία στην οροφή του κτηρίου που στάζουν και δημιουργούν λίμνες νερού στις αίθουσες και τους κοινόχρηστους χώρους.
19ο Δ.Σ. Καλαμάτας:
- Ολοκλήρωση του ελαιοχρωματισμού του κτιρίου.
- Μόνωση της ταράτσας.
- Επισκευή των παραθύρων που δεν κλείνουν, αλλαγή τζαμιών.
- Ράμπα ΑΜΕΑ.
21ο Δ.Σ. Καλαμάτας:
- Βάψιμο εσωτερικά.
- Μόνωση στην ταράτσα διότι κάποιες τάξεις έχουν υγρασία και πέφτουν σοφάδες.
22ο Δ.Σ. Καλαμάτας:
- Πάγιο αίτημα ο ελαιοχρωματισμός του κτιρίου.
- Έλεγχος στους σοβάδες.
- Μέριμνα για εσωτερική πόρτα ασφαλείας στο ασανσέρ του σχολείου.
Ειδικό Νηπιαγωγείο Καλαμάτας:
- Πάγιο αίτημα του Ειδικού Νηπιαγωγείου είναι η άμεση ανάγκη εύρεσης κατάλληλου χώρου στέγασης καθώς φιλοξενείται στις εγκαταστάσεις του Ειδικού Δημοτικού. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την έλλειψη των αναγκαίων σχολικών αιθουσών και οι υπάρχουσες δεν είναι κατάλληλα διαμορφωμένες για να ανταποκρίνονται στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών λόγω στενότητας χώρου. Επιπλέον το νηπιαγωγείο έχει μία τουαλέτα της οποίας οι προδιαγραφές εξυπηρετούν παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας και όχι νήπια. Στο χώρο αυτό δεν υπάρχει κουζίνα.
- Εξωτερική ράμπα για τη διευκόλυνση της πρόσβασης των νηπίων.
1ο Νηπιαγωγείο:
- Αναπλήρωση του στρογγυλεμένου χαλικιού στο προαύλιο.
- Παιχνίδια παιδικής χαράς.
2ο Νηπιαγωγείο:
- Το βασικό αίτημα του σχολείου είναι η μόνωσή του, το οποίο ικανοποιήθηκε εν μέρει. Συνεχίζει να υπάρχει ανάγκη μόνωσης.
- Επισκευή στα πλακάκια του μπάνιου που ξεκολλούν.
- Ολοκλήρωση της κοπής και του κλαδέματος των φοινίκων που βρίσκονται στην αυλή διότι λόγω ύψους δημιουργούν κινδύνους καθώς και η πυκνής τους βλάστηση αποτελεί εστία τρωκτικών και εντόμων.
3ο Νηπιαγωγείο:
- Επισκευή στεγάστρου και επισκευή βρυσών που είναι βουλωμένες.
- Επισκευή στα παγκάκια και άλλες ξυλουργικές εργασίες.
- Κλάδεμα των δέντρων (πλατάνια).
- Συχνός καθαρισμός και κόψιμο των ξερόχορτων.
4ο Νηπιαγωγείο:
- Πάγιο αίτημα του σχολείου είναι η λειτουργία του νηπιαγωγείου σε κανονικό κτήριο. Το νηπιαγωγείο στεγάζεται σε λυόμενη κατασκευή.
- Μείζον ζήτημα αποτελεί ο χώρος των τουαλετών καθώς βρίσκεται σε εξωτερικό χώρο.
- Διαμόρφωση εξωτερικού χώρου και η διαμόρφωση των σκαλοπατιών στις εισόδους.
5ο Νηπιαγωγείο:
- Αλλαγή πατώματος, σοβαρά προβλήματα λόγω απουσίας μόνωσης (μούχλα).
- Διαμόρφωση των παρτεριών στον εξωτερικό χώρο.
6ο Νηπιαγωγείο:
- Βασικό αίτημα που δεν έχει ακόμα ικανοποιηθεί, ενώ έχει ζητηθεί πολλάκις είναι η εγκατάσταση πυροσβεστήρα οροφής για τον καυστήρα.
- Κοπή των φοινίκων καθώς αποτελούν κίνδυνο ιδιαίτερα τις βροχερές μέρες.
7ο Νηπιαγωγείο :
- Μεγάλο πρόβλημα παρουσιάζει το σχολείο στις ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις καθώς πέφτει πολύ συχνά το ρεύμα.
- Έλεγχος του κτιρίου στατικός και ηλεκτρολογικός.
10ο Νηπιαγωγείο:
- Μόνωση σε ορισμένες αίθουσες και στους διαδρόμους.
- Συντήρηση πολυκαρμπονικού στεγάστρου,
- Ανακαίνιση των τουαλετών (νηπίων και ενηλίκων), η οποία έχει εγκριθεί εδώ και δύο χρόνια αλλά δεν έχει πραγματοποιηθεί ακόμα καμία εργασία.
11ο Νηπιαγωγείο:
- Το νηπιαγωγείο στεγάζεται σε λυόμενη κατασκευή.
12ο Νηπιαγωγείο:
- Κατασκευή σκίαστρου στην αυλή.
- Μόνωση στην αποθήκη.
- Ανάγκη παιχνιδιών στην αυλή για τα νήπια.
13ο Νηπιαγωγείο:
- Κύριο αίτημα των νηπιαγωγείων (13ο -23ο ) είναι να τοποθετηθεί στην αυλή ένα χώρισμα ανάμεσα στα δύο νηπιαγωγεία καθώς φιλοξενούν παραπάνω από 100 νήπια .
- Κοπή των χορταριών και στρώσιμο χαλικιού στην αυλή.
14ο Νηπιαγωγείο:
- Μόνωση στην στέγη διότι υπάρχει υγρασία στις τάξεις.
- Επισκευή και βάψιμο των παλιών σκεβρωμένων κουφωμάτων, έχει βαφτεί μία μόνο πόρτα.
15ο Νηπιαγωγείο:
- Πάγιο αίτημα είναι η αυτονομία στην παροχή ρεύματος και νερού καθώς υπάρχει κοινό ρολόι νερού και ρεύματος με το 11ο Νηπιαγωγείο.
- Έγγραφη διαβεβαίωση ότι ο κοινός πίνακας για τα δύο σχολεία ανταποκρίνεται στα πρωτόκολλα ασφαλείας.
- Αλλαγή πλακιδίων στην κουζίνα και στις τουαλέτες.
- Περίφραξη εξωτερική ώστε να μην μπορούν τα νήπια να περάσουν ανάμεσα από τα κενά που αφήνουν τα ήδη υπάρχοντα κάγκελα.
- Εργασίες στο χώρο ανάμεσα στα δύο σχολεία καθώς τις βροχερές μέρες το νερό λιμνάζει.
16ο Νηπιαγωγείο:
- Ξυλουργικές επιδιορθώσεις, επείγουσα αντικατάσταση ή όπου είναι εφικτό επιδιόρθωση των χαλασμένων και επικίνδυνων τραπεζοκαθισμάτων και παγκακιών.
- Υδραυλικές επιδιορθώσεις.
- Ελαιοχρωματισμού επιδιορθώσεις στην εξωτερική τοιχοποιία, κάγκελα περίφραξης και της τσουλήθρας.
- Επιδιόρθωση της σκεπής εκεί που στεγάζεται ο καυστήρας και η δεξαμενή καυσίμου.
- Τοποθέτηση ειδικών μεμβρανών στα παράθυρα για προστασία σε περίπτωση σεισμού. Άμεση κρίνεται επίσης η τοποθέτηση αλεξικέραυνου.
- Συστηματική κοπή της αυτοφυούς βλάστησης, κλάδεμα των επικίνδυνων για την ασφάλεια των παιδιών δέντρων και απομάκρυνση όσων δέντρων επιφέρουν φθορές στον εξωτερικό περιμετρικό δάπεδο του κτιρίου.
- Δημιουργία μικρότερης και ασφαλέστερης εξώπορτας με επαρκή μηχανισμό ασφαλείας. Διάνοιξη μεγαλύτερης πόρτας στην πίσω πλευρά για την πρόσβαση των απαραίτητων για τα τεχνικά έργα οχημάτων.
- Τοποθέτηση καινούριων παιχνιδιών στο προαύλιο και δημιουργία σκέπαστρου (κιόσκι) για τον προαυλισμό κατά τις βροχερές μέρες. Μέριμνα για την προστασία του προαυλίου από τα όμβρια ύδατα των παρακείμενων κτιρίων.
- Τσιμεντόστρωση ή χαλικόστρωση του προαυλίου.
17ο Νηπιαγωγείο:
- Μικροεπισκευές στο χώρο της τουαλέτας.
- Αγορά εξωτερικού λάστιχου αυλής.
- Περίφραξη με πλαστικό καθώς τα κάγκελα είναι αραιά και χωρούν ανάμεσα τα νήπια.
- Διευθέτηση ζητήματος με γειτονικό οικόπεδο (ξεχορτάριασμα).
18ο Νηπιαγωγείο:
- Αναβάθμιση της γραμμής του internet.
19ο Νηπιαγωγείο:
- Να αντικατασταθούν 5 κεραμίδια στη στέγη καθώς η υγρασία κατεβαίνει στο τοίχο πάνω από την πόρτα του σχολείου.
20ο Νηπιαγωγείο:
- Άμεση επιδιόρθωση της κεντρικής καγκελόπορτας καθώς έχουν υποχωρήσει τα στηρίγματα για λόγους επικινδυνότητας.
21ο Νηπιαγωγείο:
- Στρώσιμο χαλικιού στην αυλή.
- Γενικές μικροεπισκευές.
23ο Νηπιαγωγείο:
- Βάψιμο των κάγκελων και ενός τοίχου εξωτερικά λόγω μεγάλης φθοράς.
- Φύτευση τριών δέντρων και κατασκευή ενός σκέπαστρου διότι δεν υπάρχει καθόλου σκίαση ή προστασία από τη βροχή, όταν τα νήπια έχουν διάλλειμα.
24ο Νηπιαγωγείο:
- Διαμόρφωση αύλειου χώρου και εγκατάσταση παιχνιδιών παιδικής χαράς.
- Υπηρεσίες συντήρησης πρασίνου.
- Επίλυση προβλημάτων internet (σύνδεση).
26ο Νηπιαγωγείο:
- Εκκρεμεί η ολοκλήρωση του υπολοίπου της περίφραξης του σχολείου.
- Αντικατάσταση των συμβατικών λαμπών με λάμπες led και τοποθέτηση προστατευτικών καλυμμάτων για να αποφεύγεται το σπάσιμο.
- Διάφορες ξυλουργικές εργασίες (ράφια, παγκάκια).
- Ζητείται μια μικρή στρώση με βιομηχανικό τσιμέντο σε συγκεκριμένο σημείο του προαυλίου χώρου.
- Εγκατάσταση κλιματιστικών στις αίθουσες.
Νηπιαγωγείο Διασποράς:
- Κατασκευή σκέπαστρου κατά μήκος του κτιρίου για προστασία από τη βροχή.
Δημοτικό Σχολείο Βέργας:
- Το σχολείο από τον Ιούλιο έχει εγκριθεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα «Παθητικά σχολεία» για να αναβαθμιστεί ενεργειακά. Αυτό περιλαμβάνει πολλές εργασίες όπως
αλλαγή στέγης, θερμοπρόσοψη κτιρίου, εγκατάσταση φωτοβολταικών κλπ. Ωστόσο δεν έχει ξεκινήσει καμία εργασία η ανάδοχος εταιρία. Εν τω μεταξύ το σχολείο έχει σοβαρά προβλήματα υγρασίας στη στέγη που με τη σειρά τους δημιουργούν προβλήματα στην ηλεκτρολογική εγκατάσταση και στα δοκάρια (σοβάδες). Ο δήμος δεν εκτελεί καμία εργασία εν αναμονή της έναρξης των εργασιών του συγκεκριμένου προγράμματος ενώ η κατάσταση του κτιρίου επιβαρύνεται και εγκυμονεί κινδύνους.
Νηπιαγωγείο Βέργας:
- Διαμόρφωση αυλής, φύτεμα δέντρων και σκάμμα στις κούνιες.
- Εξοπλισμός αυλής με παιχνίδια.
- Επισκευή πλακιδίων σε συγκεκριμένη αίθουσα.
Δημοτικό Ασπροχώματος:
- Εν αναμονή του κτιρίου που έχουν σταματήσει οι εργασίες δύο αίθουσες λειτουργούν σε λυόμενη κατασκευή.
- Διαμόρφωση του κοινού προαυλίου με το νηπιαγωγείο με δάπεδο κατάλληλο καθώς τα παιδιά τραυματίζονται συχνά λόγω ακαταλληλότητας.
- Πρόσβαση ΑΜΕΑ στις τουαλέτες που λειτουργούν σε εξωτερικό κτίσμα.
Νηπιαγωγείο Ασπροχώματος:
- Τοποθέτηση προστατευτικών κουπαστών στα σκαλιά της εισόδου.
Δ.Σ. Λεϊκων:
- Απρόσκοπτη οδική πρόσβαση στο σχολείο.
- Στην έξοδο κινδύνου του κτιρίου δεν υπάρχει δρόμος διαφυγής καθώς οδηγεί σε χωράφι.
Νηπιαγωγείο Λεϊκων:
- Κατασκευή στεγάστρου για προστασία από τον ήλιο και τη βροχή.
- Να στρωθεί με ειδικό υλικό μέρους του προαυλίου.
- Παιχνίδια παιδικής χαράς,
- Κρέμασμα ψηλά του προτζέκτορα σε ειδική κατασκευή.
Δημοτικό Σχολείο Θουρίας:
- Βάψιμο εξωτερικά του κτιρίου και της περίφραξης.
- Έλλειψη αρκετών χώρων, δεν επαρκούν οι αίθουσες.
- Τουαλέτες κοινές για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Νηπιαγωγείο Θουρίας:
- Βάψιμο των δύο αιθουσών του σχολείου.
Δημοτικό σχολείο Άριος:
- Ολοκλήρωση του κτιρίου που παραμένει στα μπετά εδώ και χρόνια. Εν αναμονή του νέου κτιρίου μία τάξη λειτουργεί σε λυόμενη κατασκευή και οι τουαλέτες βρίσκονται εξωτερικά από το κεντρικό κτίριο σε παράπηγμα.
- Βάψιμο του κτιρίου εσωτερικά και εξωτερικά για λόγους υγιεινής και επιδιόρθωσης των ζημιών από την υγρασία.
- Επιδιόρθωση των πορτών λόγω παλαιότητας.
Νηπιαγωγείο Άριος:
- Το νηπιαγωγείο λειτουργεί μέσα στο Δημοτικό σχολείο.
- Βάψιμο της μίας αίθουσας που διαθέτει.
- Συντήρηση και βάψιμο της περίφραξης όλης της σχολικής μονάδας, διότι σε αρκετά σημεία τα κάγκελα είναι σκουριασμένα και κουνιούνται.
Δ.Σ. Αρφαρών:
- Φέτος το Δημοτικό Σχολείο Αρφαρών θα λειτουργήσει ως 10/θεσιο. Επίσης στο σχολείο ιδρύεται Τ.Υ. ΙΙ ΖΕΠ. Κατόπιν τούτων χρειάζεται η δημιουργί τουλάχιστον μίας αίθουσας διδασκαλίας ή προσωρινή τοποθέτηση και εγκατάσταση μιας ασφαλούς προκάτ αίθουσας στον προαύλιο χώρο του σχολείου προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες στέγασης του ενός τμήματος της Στ΄ τάξης όπου αναγκαστικά στεγάζεται στο χώρο της βιβλιοθήκης που δεν πληροί τις προδιαγραφές αίθουσας λόγω στενότητας χώρου και ανεπάρκειας φωτισμού και αερισμού.
- Το Εργαστήριο Πληροφορικής λειτουργεί ως αίθουσα με αποτέλεσμα να μην μπορεί να αξιοποιηθεί από τους μαθητές όλων των τάξεων κατά τη διδασκαλία του μαθήματος της Πληροφορικής .
Νηπιαγωγείο Αρφαρών:
- Αντικατάσταση των ειδών υγιεινής και των σωλήνων στις τουαλέτες λόγω παλαιότητας.
Δ.Σ. Σπερχογείας:
- Να βαφτούν εσωτερικά οι υπόλοιπες αίθουσες που έμειναν άβαφτες από πέρσι.
Νηπιαγωγείο Σπερχογείας:
- Κατασκευή σκέπαστρου για προστασία των παιδιών από τον ήλιο αλλά και τη βροχή.
- Να επιμηκυνθούν τα κάγκελα του σχολείου καθώς εύκολα ένα παιδί μπορεί να πηδήξει έξω αλλά και τυχαίοι περαστικοί να προσεγγίσουν ή και να αρπάξουν κάποιο παιδί.
Δημοτικό Σχολείο Πλατέος:
- Βάψιμο των γραμμών του γηπέδου.
- Επισκευή των κεραμιδιών και της στέγης διότι μπαίνουν νερά.
- Ξυλουργική επισκευή και βάψιμο πόρτας.
- Αντικατάσταση καμινάδας αμιάντου του καυστήρα.
Ενώ πραγματοποιήθηκε στα μέσα καλοκαιριού μία σύσκεψη με πρωτοβουλία του Δήμου με τους Δ/ντες-ντριες, Προϊσταμένες σχολικών μονάδων και την Ένωση Γονέων (ο δικός μας σύλλογος δεν καλέστηκε ποτέ, πιθανόν να μη θεωρήθηκε εμπλεκόμενος εκπαιδευτικός φορέας) και συζητήθηκαν τα επιμέρους προβλήματα των σχολείων στο παρά πέντε έγιναν κάποιες εργασίες, όπως συνεχίζονται ακόμη κάποιες μικροεπεμβάσεις. Παρόλα αυτά, τονίζεται πως τα σχολεία μας δεν χρειάζονται «μερεμέτια». Αυτά δεν επιλύουν τα πολλά και άλυτα εδώ και χρόνια προβλήματα.
Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να ανεχόμαστε τα σχολεία να λειτουργούν σε «γερασμένες» υποδομές, χωρίς την απαραίτητη συντήρηση, με «μπαλώματα» και πρόσκαιρες λύσεις που γίνονται μόνιμες (π.χ. σχολεία και τμήματα σε κοντέινερ, απουσία ειδικών αναγκαίων αιθουσών, εξοπλισμένων εργαστηρίων κλπ.). Δεν γίνεται να είμαστε πλέον στο 2023 και να ζητάμε κάθε φορά τα αυτονόητα. Θα θέλαμε να ακουγόμαστε συχνότερα και όχι μόνο προεκλογικά.
Τέλος θέλουμε να σας καταστήσουμε σαφές ότι και οι μαθητές μας είναι και αυτοί δημότες και έχουν σαφή δικαιώματα που απαιτούν λύση εδώ και τώρα.
Για το Δ.Σ.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Λαδά Χριστίνα | Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Ψαλλίδας Διονύσης». |