«Δεν υπάρχουν ακόμα επίσημες αποφάσεις ως προς τις ακριβείς ημερομηνίες, για τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων», ανέφερε σήμερα Τετάρτη (22/4/2020), η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου για το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου που θα τεθεί σήμερα σε ηλεκτρονική διαβούλευση. Τόνισε ωστόσο ότι το υπουργείο έχει στόχο αυτές να διεξαχθούν μέσα Ιουνίου με μέσα Ιουλίου.
Επεσήμανε ωστόσο, ότι η ηγεσία του υπουργείου είναι σε τακτική συνεννόηση με τον πρωθυπουργό, το υπουργείο Υγείας και τον ΕΟΔΥ και τόνισε: «Είμαστε έτοιμοι για όλα τα σενάρια».
Ως προς το άνοιγμα των σχολείων, η υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι το υπουργείο αναμένει την επίσημη εισήγηση των ειδικών, προκειμένου να παρθούν οι τελικές αποφάσεις και να γίνουν οι επίσημες ανακοινώσεις.
Η κ. Κεραμέως σημείωσε, ότι η επαναφορά θα γίνει σε μία «νέα κανονικότητα», η οποία θα διατρέχει όλες τις εκφάνσεις της καθημερινότητας των πολιτών και για αυτό, το υπουργείο θα φροντίσει να ενημερώσει όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας για τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας που θα πρέπει να λαμβάνουν στο εξής.
Τέλος, σχετικά με το πώς θα ανοίξουν τα σχολεία στην Ελλάδα, σε σχέση με άλλες χώρες, η υπουργός ανέφερε ότι «η κάθε χώρα έχει τα δικά της δεδομένα και τις δικές της ιδιαιτερότητες».
ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου, παρουσίασε σήμερα, Τετάρτη του Πάσχα, τις αλλαγές σε όλο το φάσμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας φέρνει το νομοσχέδιο του υπουργείου που θα τεθεί σε διαβούλευση εντός της ημέρας, ενώ αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή μέσα στο Μάιο.
Κυριότερες αλλαγές: η επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων, η επαναφορά των Λατινικών ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, η επαναφορά μαθημάτων με συντελεστή βαρύτητας, η καθιέρωση τριών Ομάδων Προσανατολισμού, ένα επιπλέον εξεταζόμενο μάθημα στις Πανελλαδικές και θέσπιση βάσης μετεγγραφών.
Επιπλέον, προβλέπονται αξιολόγηση σχολείων και επιμόρφωση εκπαιδευτικών, αύξηση των εξεταζομένων μαθημάτων στο γυμνάσιο, θέσπιση 24 προτύπων και 38 πειραματικών σχολείων και πιλοτικά η εισαγωγή νέων θεματικών στο ωρολόγιο πρόγραμμα σε όλες τις βαθμίδες.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, όσον αφορά στο λύκειο εισάγεται η τράπεζα θεμάτων, σταδιακά και θα αφορά τους μαθητές που εισέρχονται από το επόμενο σχολικό έτος στην Α’ Λυκείου. Επίσης, οι μαθητές θα προάγονται/απολύονται εφόσον έχουν γενικό μέσο όρο τουλάχιστον 10 αντί για 9,5 που ισχύει μέχρι σήμερα.
Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι Ομάδες Προσανατολισμού από τέσσερις που είναι σήμερα θα γίνουν τρεις: 1.Ανθρωπιστικών Σπουδών, 2. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας και 3. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.
Από την ερχόμενη χρονιά, επίσης, θα ισχύουν συντελεστές βαρύτητας σε δύο μαθήματα ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση.
Προτείνεται επίσης να καταργηθεί η Κοινωνιολογία ως μάθημα πανελλαδικώς εξεταζόμενο για τους μαθητές των Ανθρωπιστικών Σπουδών και να αντικατασταθεί από τα Λατινικά. Αυτό θα ισχύσει από τη χρονιά 2021-22, δηλαδή για όσους μαθητές μπουν τον Σεπτέμβριο 2020 στη Β’ λυκείου.
Επιπλέον, προβλέπεται τα μαθήματα που θα δίνουν οι μαθητές της Γ’ λυκείου στις απολυτήριες να αυξηθούν κατά ένα, σε πέντε από τέσσερα που είναι σήμερα. Το επιπλέον μάθημα, επονομαζόμενο «κόντρα μάθημα», θα είναι μάθημα που δεν εντάσσεται στο επιστημονικό πεδίο της ομάδας προσανατολισμού. Για παράδειγμα, οι μαθητές της ΟΠ ανθρωπιστικών σπουδών στη Γ’ Λυκείου θα παρακολουθήσουν υποχρεωτικά και Μαθηματικά, και οι μαθητές των άλλων ΟΠ θα παρακολουθήσουν Ιστορία.
Σχετικά με τις μετεγγραφές, προτείνεται η καθιέρωση βάσης μετεγγραφής (βάση εισαγωγής μείον 2.750 μόρια), και ο εξορθολογισμός των υφιστάμενων οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων, όπως για παράδειγμα η εξέταση του μέσου όρου των εισοδημάτων των 3 τελευταίων ετών και όχι μόνο ενός. Επιπλέον θα υπάρξει και β’ κύκλος μετεγγραφών, με περιορισμένη δυνατότητα μετακίνησης σε άλλο τμήμα του ίδιου επιστημονικού πεδίου.