Σχετικά με επερώτηση της περιφερειακής συμβούλου Κωνσταντίνας Νικολάκου, για καθυστέρηση και ταλαιπωρία σε ιδιώτες και επαγγελματίες για την αγορά και μεταβίβαση αυτοκινήτων στην Π.Ε. Μεσσηνίας, που δημοσιοποιήθηκε στα έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ, από το γραφείο του αντιπεριφερειάρχη Μεσσηνίας κοινοποιήθηκε το ακόλουθο υπόμνημα του Διευθυντή της Διεύθυνσης Μεταφορών ΠΕ Μεσσηνίας:
«Στο Τμήμα Αδειών Κυκλοφορίας της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Π.Ε. Μεσσηνίας λειτουργούν συνολικά 4 γραμμές του συστήματος on-line του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων (το μέγιστο που μας έχει δοθεί από το Υπουργείο). Πρόσφατα ενισχύθηκε το Τμήμα με έναν υπάλληλο από άλλο Τμήμα της Διεύθυνσης, προκειμένου να βοηθήσει στην ταχύτερη διεκπεραίωση υποθέσεων. Από το Τμήμα Αδειών εξυπηρετούνται έμποροι, εισαγωγείς, επαγγελματίες μεταφορικών εταιρειών, ταξί, λεωφορεία, ιδιώτες κλπ. Επιπροσθέτως για την ταξινόμηση καινούργιων αυτοκινήτων, εξυπηρετούνται πολίτες και από άλλους νομούς. Σχετικά πρόσφατα μας εστάλησαν 3.500 πινακίδες αυτοκινήτων έναντι 1.000 και 1.500 που εστάλησαν σε άλλες περιφερειακές ενότητες. Από τις 27 Ιανουαρίου που παραλάβαμε τις ανωτέρω πινακίδες μέχρι και σήμερα, (διάστημα σαράντα ημερών), έχουν αποδοθεί σε δικαιούχους, 278 πινακίδες, μόνο σε καινούργια αυτοκίνητα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ταξινόμηση νέων οχημάτων καθώς και οι μεταβιβάσεις μεταχειρισμένων που αφορούν οχήματα εμπόρων και εισαγωγέων εξυπηρετούνται ενός 3 ημερών, από την εισαγωγή τους στη Δ/νση, ενώ όπως έχουμε ενημερωθεί σε άλλες Διευθύνσεις Μεταφορών διεκπεραιώνονται σε διάστημα πολύ μεγαλύτερο των 20 ημερών.
Ο καθημερινός αριθμός των εισερχομένων αιτημάτων που αγγίζει τα 170, είναι μαθηματικώς αδύνατον να διεκπεραιωθεί αυθημερόν.
Από στατιστικά στοιχεία των πράξεων που εκτελούνται και που διατηρούνται στην υπηρεσία μας, εκδίδονται καθημερινά από 114 έως 162 πράξεις, πολλές εκ των οποίων αφορούν φορτηγά, για τις οποίες απαιτείται πολλαπλάσιος χρόνος διεκπεραίωσης, από αυτές των επιβατικών αυτοκινήτων.
Για την επίτευξη των ανωτέρω πράξεων, οι 4 υπάλληλοι και η προϊσταμένη του τμήματος εργάζονται σχεδόν καθημερινά με υπερωριακή απασχόληση, κάτω από ασφυκτική πίεση εμπόρων, αντιπροσώπων, επαγγελματιών και πολιτών, εργαζόμενοι έως και 11 ώρες ημερησίως.
Γειτονικές περιφερειακές ενότητες, διεκπεραιώνουν περίπου 30 έως 120 πράξεις ημερησίως, όπως μας έχουν γνωρίσει.
Θα πρέπει να τονιστεί ιδιαίτερα, ότι από την αρχή του έτους παρατηρείται ραγδαία αύξηση των μεταβιβάσεων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων. Η διάθεση, όπως αναφέρθηκε ανωτέρω, 278 πινακίδων σε διάστημα σαράντα ημερών, είναι αδιάψευστος μάρτυρας του φόρτου εργασίας που δέχεται καθημερινά το Τμήμα και μάλιστα σε συνθήκες COVID, όπου σύμφωνα με τις εγκυκλίους του Υπουργείου, εντέλλονται οι υπηρεσίες να εξυπηρετούν μόνο επείγουσες περιπτώσεις και κατόπιν ραντεβού. Όπως όμως είναι κατανοητό, και κάτω από τις ασφυκτικές πιέσεις που δέχεται η υπηρεσία, κυρίως από εμπόρους αυτοκινήτων, διεκπεραιώνει ανεξαιρέτως όλες τις υποθέσεις χωρίς διάκριση. Τέλος, υποθέσεις που προγραμματίζονται να διεκπεραιωθούν σε χρονικό διάστημα άνω των 10 ημερών, είναι αυτές που η υπηρεσία κρίνει ότι δεν έχουν επείγοντα χαρακτήρα».
Σχετικά, ο Αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας Στάθης Αναστασόπουλος, ανέφερε: «Προτίμησα να παραθέσω αυτούσια την εισήγηση της υπηρεσίας, η οποία κάνει τεράστιο αγώνα που έχει διαπιστωθεί από τους συναλλασσόμενους πολίτες. Προφανώς η κα Νικολάκου έχει λάθος πληροφόρηση».