Το σενάριο επέκτασης των επέκτασης των συμβάσεων παραχώρησης των οδικών αξόνων Καλού Νερού – Τσακώνας και Καλαμάτας, στον “αυτοκινητόδρομο Μορέα”, συγκεντρώνει μεγάλες πιθανότητες, σύμφωνα με το δημοσίευμα του θεματικού site “ypodomes.com”.
“Καθοριστικό ρόλο σε αυτή την προσπάθεια αναμένεται να παίξει η εξεύρεση των χρημάτων και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων αποτελεί το κρίσιμο χαρτί”, σημειώνεται στο δημοσίευμα, που υπογράφεται από το Νίκο Καραγιάννη, το οποίο έχει ως εξής:
“Θα μπορούσε να επεκταθεί το φυσικό αντικείμενο του Αυτοκινητόδρομου Μορέα και αν ναι προς τα που; Η γεωγραφική θέση του άξονα δίνει πολλές επιλογές όμως το σημαντικό είναι προς τα που υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη για αναβάθμιση και υλοποίηση.
Το πιο πιθανό σενάριο είναι μέσω της ομάδας εργασίας που έχει συσταθεί για να βοηθήσει στη διερεύνηση της δυνατότητας επέκτασης των συμβάσεων παραχώρησης είναι με τους άξονες Καλό Νερό-Τσακώνα κα Καλαμάτα-Ριζόμυλος που απασχολούν εδώ και χρόνια τους φορείς της Μεσσηνίας.
Όπως αναφέρουν πηγές του ypodomes τέτοιοι φάκελοι επέκτασης συμβάσεων παραχώρησης έχουν εγκριθεί από την Ε.Ε. στη Γαλλία και την Ιταλία. Καθοριστικό ρόλο σε αυτή την προσπάθεια αναμένεται να παίξει η εξεύρεση των χρημάτων και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων αποτελεί το κρίσιμο χαρτί.
Ένα επιπλέον θετικό νέο σχετικά με αυτή την πιθανότητα είναι πως ο Μορέας είναι ένας άξονας που επιδοτείται, οπότε ακόμα και μία συμπληρωματική χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ θα ήταν κατά κάποιο τρόπο εξασφαλσιμένη μέσω του Δημοσίου.
Βασικό είναι και το γεγονός ότι η μορφολογία του εδάφους δεν απαιτεί μεγάλα τεχνικά έργα, άρα και το κόστος παραμένει σε λογικά επίπεδα, σε αντίθεση με άλλες περιοχές της χώρας.
Αν τελικά αυτό το σενάριο ευσταθεί το επόμενο βήμα θα είναι η κατάθεση φακέλου στην DG Move, στην Κομισιόν και κατόπιν θα πρέπει να υπάρξει τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης που θα επεκτείνει εκτός από το φυσικό αντικείμενο και τον χρόνο της παραχώρησης.
Όλα αυτά βέβαια και με την προϋπόθεση ότι θα προχωρήσει ένα τέτοιο σχέδιο θα γίνει πακέτο και με τους άλλους αυτοκινητόδρομους με παραχώρηση, δηλαδή τον Αιγαίου, την Ολυμπία, την Ιόνια και τον Ε65”.
Πηγή: ypodomes.com