Σε ανθρώπινο λάθος προγραμματισμού σε έναν υπολογιστή-εξυπηρετητή (server) του δικτύου του Facebook οφειλόταν τελικά το πρόβλημα που έθεσε το δημοφιλές εργαλείο κοινωνικής δικτύωσης εκτός λειτουργίας, μαζί και τις εφαρμογές Instagram, Whatsapp (και Messenger).
Ο λόγος για τον οποίο «έπεσε» το Facebook μαζί και οι υπόλοιπες πλατφόρμες, έγινε γνωστός μετά από σχετική ανακοίνωση των υπεύθυνων του ιστοτόπου, που (το απόγευμα της Τετάρτης-ξημερώματα Πέμπτης 14/3) αντιμετώπισε το μεγαλύτερο πρόβλημα στη λειτουργία του ως τώρα.
Δημοσιεύματα του BBC και των New York Times αναφέρουν ότι το συγκεκριμένο περιστατικό είναι η «απόδειξη» ότι ακόμα και οι πιο ισχυρές εταιρείες του διαδικτύου, οι οποίες απασχολούν τους καλύτερους ειδικούς των υπολογιστών και διαθέτουν τεχνολογίες αιχμής, τελικά δεν μπορούν να αποφύγουν το ανθρώπινο λάθος.
Εκπρόσωπος του Facebook τόνισε ότι το πρόβλημα, που έκανε αδύνατη την πρόσβαση των χρηστών στις διαδικτυακές εφαρμογές της εταιρίας, ξεκίνησε από «αλλαγές στις ρυθμίσεις ενός server». Το ανθρώπινο λάθος λειτούργησε ως «ντόμινο» δημιουργώντας μια σειρά από προβλήματα που ήταν αδύνατο να διορθωθούν γρήγορα και ως εκ τούτου έκαναν το Instagram, το Whatsapp και το Messenger να «καταρρεύσουν» επίσης για μεγάλο χρονικό διάστημα, μαζί με το Facebook. Αυτή την εξήγηση έδωσαν ένας νυν και ένας πρώην εργαζόμενος στην εταιρεία που έχουν ιδρύσει ο Μαρκ Ζούκερμπερκ και οι συμφοιτητές του στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ.
Στην επίσημη ανακοίνωση του Facebook σχετικά με τη βλάβη αναφέρονταν τα εξής: «πολλοί άνθρωποι είχαν δυσκολία πρόσβασης στις εφαρμογές και στις υπηρεσίες μας. Επιλύσαμε τα προβλήματα και τα συστήματα μας έχουν επανέλθει. Λυπούμαστε πολύ για την ενόχληση και εκτιμούμε την υπομονή του καθενός».
Μερικοί αναλυτές ωστόσο σχολίασαν αρνητικά το γεγονός ότι το Facebook χρειάστηκε τόσο χρόνο για να δώσει μια εξήγηση. H ιστοσελίδα Downdetector, που καταγράφει τα προβλήματα στο διαδίκτυο, ανακοίνωσε ότι έλαβε 7,5 εκατομμύρια παράπονα σχετικά με το πρόβλημα στο Facebook και στις άλλες εφαρμογές. Ο συνιδρυτής της ιστοσελίδας, Τομ Σάντερς, είπε χαρακτηριστικά: «Ποτέ στο παρελθόν δεν είχαμε δει μπλακ-άουτ τέτοιας κλίμακας» και πρόσθεσε: «Η ανοχή για τέτοια μπλακ-άουτ έχει μειωθεί και οι άνθρωποι περιμένουν ότι οι online υπηρεσίες θα λειτουργούν άψογα επί 365 μέρες τον χρόνο».
Πηγές: tvxs (ΑΠΕ-ΜΠΕ/ BBC/ New York Times)