Το 1ο Γυμνάσιο Καλαμάτας φιλοξένησε με επιτυχία ένα εκπαιδευτικό σεμινάριο για τη διαχείριση συγκρούσεων στην τάξη, με συμμετοχή 20 εκπαιδευτικών από τo σχολείο. Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 22 Απριλίου και ήταν σχεδιασμένο για να παρέχει στους εκπαιδευτικούς τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες για τη διαχείριση συγκρούσεων που μπορεί να προκύψουν στην τάξη.
Το σεμινάριο συνδύασε θεωρητική εκπαίδευση με πρακτικές ασκήσεις και βιωματική μάθηση. Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τις αιτίες των συγκρούσεων στην τάξη, να εκτιμήσουν τη σημασία της επικοινωνίας, της ενσυναίσθησης και της εμπιστοσύνης μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητών και να αναπτύξουν αποτελεσματικές τεχνικές διαχείρισης συγκρούσεων. Αρχικά δόθηκε έμφαση στις λειτουργικές συγκρούσεις που βοηθούν στη συνοχή της ομάδας αλλά και στις δυσλειτουργικές συγκρούσεις που μπορεί να οδηγήσουν στην εμφάνιση περιστατικών επιθετικότητας και βίας. Τονίστηκε ότι είναι σημαντική η αναζήτηση των βαθύτερων αιτιών μιας σύγκρουσης και όχι η προσωρινή ανακούφισή τους. Σημαντικό ρόλο σε αυτό διαδραματίζει ο εκπαιδευτικός, που με εφόδια τις επικοινωνιακές του δεξιότητες, την ενσυναίσθηση, τον σεβασμό και την αποδοχή προσεγγίζει τους μαθητές του. Οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να μοιραστούν σκέψεις, συναισθήματα και πρακτικές. Στο τέλος του σεμιναρίου οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε μια βιωματική άσκηση στην οποία επεξεργάστηκαν μια μελέτη περίπτωσης.
«Η διαχείριση συγκρούσεων στην τάξη απαιτεί επιμονή, κατανόηση και επικοινωνία. Μέσω αυτού του σεμιναρίου, οι εκπαιδευτικοί απέκτησαν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που χρειάζονται για να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον μάθησης που είναι ενθαρρυντικό και ασφαλές για όλους τους μαθητές τους» σχολίασε η διευθύντρια του 1ου Γυμνασίου Καλαμάτας, Σταματοπούλου Μαρία και ευχαρίστησε το ΚΕΠΕΠΨΥ Μεσσηνίας και ιδιαιτέρως τις κυρίες Φωτεινή Βλαχοπουλιώτη και Μελίνα Λάππα που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της φιλολόγου του σχολείου κ. Αγγελοπούλου Ελένης για την υλοποίηση του σεμιναρίου.
Η διεύθυνση του 1ου Γυμνασίου Καλαμάτας εξέφρασε επίσης και την εκτίμησή της για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών και την προθυμία τους να επενδύουν στη συνεχή εκπαίδευση και ανάπτυξη.