Με απόλυτη επιτυχία στέφθηκε η παρουσίαση των αποτελεσμάτων της δράσης ρομποτικής και αυτοματισμών που συνδιοργάνωσαν το εργαστήριο Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Ποσοτικής Ανάλυσης Δεδομένων του ΤΕΙ Πελοποννήσου και η Περιφερειακή Διεύθυνση Α’θμιας και Β’θμιας Εκπαίδευσης Πελοποννήσου με την υποστήριξη του δίαυλου καινοτομίας «Ο Σπόρος».
Στη δράση συμμετείχαν 20 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης οι οποίοι επιμορφώθηκαν πάνω στην ανοιχτή πλατφόρμα Arduino τον Απρίλιο και σε μία ανοιχτή για το κοινό εκδήλωση χθες Τετάρτη (30 Μαΐου 2018) παρουσίασαν τις εργασίες που πραγματοποίησαν στο διάστημα που μεσολάβησε.
Η προσπάθεια είχε σαν σκοπό, πέραν από τη διάδοση της ρομποτικής και των αυτοματισμών, τη σύμπραξη όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, μια πρωτοπορία των συνεργαζόμενων φορέων. Παράλληλα έγινε προσπάθεια στη δράση να συμμετέχουν εκπαιδευτικοί πολλών ειδικοτήτων και όχι μόνο ειδικότητας πληροφορικής, σκοπός που επετεύχθη.
Οι εκπαιδευτικοί υλοποίησαν εξαιρετικές κατασκευές που περιλάμβαναν μεταξύ άλλων τις εργασίες: υλοποίηση λειτουργίας ανελκυστήρα, υλοποίηση της μηχανής Atwood, αισθητήρα παρκαρίσματος, υλοποίηση φωτεινού σηματοδότη, αισθητήρες μέτρησης περιβαλλοντικών μεταβλητών και εφαρμογές Internet of Things. Τη μεγαλύτερη έκπληξη επιφύλασσε το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας του οποίου πολυπληθής αντιπροσωπεία μετέφερε και παρουσίασε τη μακέτα (2,5mX1m) όπου αποτυπώνεται επιχείρηση με την ονομασία «Παρκο ΣΔΕ» (για την οποία έχουν ήδη διακριθεί). Σε αυτήν οι μαθητές προτίθενται να εφαρμόσουν αυτοματισμούς με την πλατφόρμα Arduino!
Κάθε εκπαιδευτικός παρουσίασε στο κοινό την εργασία που πραγματοποίησε και πολυμεσικό υλικό από τις διαδικασίες κατασκευής, ενώ όλοι συμφώνησαν πως η δράση θα πρέπει να έχει και συνέχεια.
Σε ανακοίνωση των φορέων που είχαν αναλάβει την εκπαίδευση διατυπώνονται τα συγχαρητήρια στους εκπαιδευτικούς «για τα εξαιρετικά αποτελέσματα, που δε θα σταματήσουν σε αυτή τη δράση», ενώ μέσω αυτής έδωσαν «από τώρα ραντεβού για τον επόμενο Σεπτέμβριο με περισσότερη καινοτομία και συνεργασίες όλων των επιπέδων της εκπαίδευσης».