ΤΙ ΑΛΛΑΞΕ ΣΤΟΥΣ 2 ΧΩΡΟΥΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΝΕΔΟΝΤΑ
Σε νέο καθεστώς λειτουργίας και διαχείρισης έχει μπει (από 1/2/2018) το επί του Νέδοντα κεντρικό και το βόρειο πάρκινγκ της Καλαμάτας, αλλά οι χρεώσεις παραμένουν ίδιες. Δηλαδή 0,50 € ανά ώρα και όχημα και 50 € η μηνιαία κάρτα ανά όχημα. Η διαχείριση τους πλέον παραχωρήθηκε από το Δήμο σε ιδιώτη (Ελένη Τσουφλίδου), η οποία έχει και την ευθύνη διαχείρισης του πάρκινγκ, όπως της καθαριότητας και του ευπρεπισμού των χώρων, έναντι ετησίου τιμήματος 93.000 €, τα οποία θα λαμβάνει από το Δήμο Καλαμάτας.
Η διαχείριση και λειτουργία των σταθμών θα γίνεται -και με αυτόματο τρόπο πληρωμής- από τη Δευτέρα έως την Παρασκευή τις ώρες 8 το πρωί έως τις 9 το βράδυ και το Σάββατο τις ώρες 8 το πρωί έως τις 2 μετά το μεσημέρι. Κατά τις υπόλοιπες ώρες, τις Κυριακές και τις επίσημες αργίες, οι χώροι στάθμευσης θα εξακολουθούν να βρίσκονται υπό διαχείριση μέσω του αυτόματου συστήματος, αλλά χωρίς πληρωμή. Κατά τις ώρες λειτουργίας υπάρχει παρουσία προσωπικού της αναδόχου για την εξυπηρέτηση των χρηστών των πάρκινγκ (δύο υπάλληλοι στο κεντρικό και ένα στο βόρειο ανά βάρδια).
Ο οδηγός, κατά την είσοδό του στο πάρκινγκ, πατώντας ένα κουμπί στο ειδικό μηχάνημα, θα εφοδιάζεται με το εισιτήριο από τα τερματικά ελέγχου εισόδου, το οποίο θα πρέπει να φυλάξει για να πληρώσει το κόστος της στάθμευσης, ανάλογα με το χρόνο, πριν την έξοδο. Όσον αφορά κατόχους μηνιαίας κάρτας στάθμευσης, ο οδηγός την περνά από τον ειδικό αναγνώστη και του επιτρέπεται η είσοδος.
Στη συνέχεια, ο οδηγός σταθμεύει σε κενή θέση και, όταν επανέλθει για να πάρει το όχημά του, πρέπει να επισκεφθεί είτε:
- Το ταμείο στον οικίσκο της εισόδου / εξόδου και καταβάλει το αντίτιμο του κόστους στάθμευσης.
- Το αυτόματο ταμείο και ακολουθώντας τις οδηγίες που είναι αναρτημένες στην ελληνική και αγγλική γλώσσα, σκανάρει το εισιτήριο, πληρώνει, παίρνει την απόδειξη και τα ρέστα και αναχωρεί.
Στην έξοδο, εισάγει στο ειδικό μηχάνημα το αρχικό εισιτήριο, ανοίγει η μπάρα και φεύγει. Εάν δεν έχει πληρώσει, η μπάρα δεν ανοίγει και του υποδεικνύεται να καταβάλει το αντίτιμο. Όποιος διαθέτει μηνιαία κάρτα, την περνάει από το μηχάνημα ανάγνωσης, ανοίγει η μπάρα και βγαίνει. Στο πάρκινγκ υπάρχει προσωπικό, που εξηγεί τη διαδικασία και διευκολύνει τους οδηγούς, ενώ δίδει λύσεις σε οποιοδήποτε πρόβλημα.
Εάν ο οδηγός θελήσει να βγει τις μεταμεσονύκτιες ώρες και υπάρξει πρόβλημα, μπορεί να καλέσει τον αριθμό έκτακτης ανάγκης που είναι σημειωμένος στο εισιτήριο και σε 5 λεπτά θα βρεθεί στο πάρκινγκ υπάλληλος, που θα τον διευκολύνει.
Τα άτομα με ειδικές ανάγκες, προκειμένου να τύχουν του ευεργετήματος της δωρεάν στάθμευσης και για όσες θέσεις ορίζονται από την άδεια λειτουργίας των πάρκινγκ, θα πρέπει να προσκομίσουν στο γραφείο κίνησης του χώρου στάθμευσης το πρωτότυπο ειδικό σήμα, που τους έχει χορηγηθεί. Θα παραλάβουν δε ειδική κάρτα.
Σημειώνεται ότι η ανάδοχος επιχείρηση έχει την ευθύνη της διαχείρισης, καθαριότητας και ευπρεπισμού των δύο χώρων στάθμευσης με δικό της προσωπικό και μηχανήματα, αμειβόμενη γι’ αυτή την υπηρεσία της (93.000 € συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ κατ’ έτος). Από τη σύμβαση είναι υποχρεωμένη να αποδίδει καθημερινώς το σύνολο των εισπράξεων στα ταμεία του Δήμου ή να προκαταβάλει αυτές. Προβλέπεται αυστηρή ποινή εφόσον αυτό δεν συμβεί.
Μετά το πέρας της σύμβασης, η διάρκεια της οποίας είναι πέντε έτη, τα μηχανήματα και ο υπόλοιπος εξοπλισμός (αξίας άνω των 100.000 €) μένουν στην κυριότητα του Δήμου.