Τον προβληματισμό της «για την πορεία της διεθνούς ταξιδιωτικής αγοράς, που επιβεβαιώνεται ήδη από την πτωτική τάση σε επίπεδο κρατήσεων για την Πελοπόννησο, όπως άλλωστε συμβαίνει και σε μεγάλους τουριστικούς προορισμούς», επαναλαμβάνει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Ξενοδόχων Μεσσηνίας, στην οποία προσθέτει: «Σύμφωνα με έγκυρα στοιχεία, η Πελοπόννησος, σε εθνικό επίπεδο, κατατάσσεται στην έβδομη θέση από πλευράς ταξιδιωτικών εισπράξεων και κρατήσεων, με μερίδιο αγοράς 2,64% σε επισκεψιμότητα, παρά το γεγονός ότι διαθέτει το 70% του αρχαιολογικού πλούτου της Ελλάδας, πράγμα που αναδεικνύει το έλλειμμα στόχευσης και εξειδικευμένης στρατηγικής προώθησης της περιοχής».
Η σχετική ανακοίνωση της Ένωσης Ξενοδόχων Μεσσηνίας αναφέρει τα εξής:
Το ενδιαφέρον που επέδειξε , πριν καν αναλάβει τα καθήκοντά του, ο νέος Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Παναγιώτης Νίκας για τη βελτίωση της προσβασιμότητας στο σπουδαίο ανασκαφικό έργο της Ίκλαινας και την οδική αλληλοσύνδεση των αρχαιολογικών χώρων της Πυλίας, κατά την πρώτη του συνάντηση με τον καθηγητή Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου του Μιζούρι και Ακαδημαϊκό κ. Μιχάλη Κοσμόπουλο που συνοδευόταν από τον Πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Μεσσηνίας κ. Δημήτρη Καραλή, καταδεικνύει την πρόθεσή του για την ορθολογική τουριστική ανάπτυξη ολόκληρης της Περιφέρειας.
Ως Ένωση Ξενοδόχων Μεσσηνίας, έχουμε καταθέσει και δημοσιοποιήσει έγκαιρα τον προβληματισμό μας για την πορεία της διεθνούς ταξιδιωτικής αγοράς, που επιβεβαιώνεται ήδη από την πτωτική τάση σε επίπεδο κρατήσεων για την Πελοπόννησο, όπως άλλωστε συμβαίνει και σε μεγάλους τουριστικούς προορισμούς. Σύμφωνα με έγκυρα στοιχεία, η Πελοπόννησος, σε εθνικό επίπεδο, κατατάσσεται στην έβδομη θέση από πλευράς ταξιδιωτικών εισπράξεων και κρατήσεων, με μερίδιο αγοράς 2,64% σε επισκεψιμότητα, παρά το γεγονός ότι διαθέτει το 70% του αρχαιολογικού πλούτου της Ελλάδας, πράγμα που αναδεικνύει το έλλειμμα στόχευσης και εξειδικευμένης στρατηγικής προώθησης της περιοχής.
Για το λόγο αυτό, έχουμε επανειλημμένα τονίσει την ανάγκη επανασχεδιασμού της τουριστικής πολιτικής με προσανατολισμό στην επιλεκτικότητα που αντικαθιστά πλέον τη μαζικότητα. Αυτό σημαίνει ότι οφείλουμε να αναδείξουμε τα στοιχεία εκείνα του θεματικού Τουρισμού, όπως οι πολιτιστικές και ιστορικές διαδρομές, ο περιπατητικός, περιηγητικός και θρησκευτικός Τουρισμός που θα μας επιτρέψουν να προσεγγίσουμε τις αγορές με σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών μας. Αρκεί – και το τονίζουμε για μια ακόμα φορά-να καταστήσουμε εύκολα προσβάσιμα όλα τα μνημεία του Πολιτισμού και της Θρησκείας και τα αξιοθέατα κάθε ένα από τα οποία έχει τη δική του ιστορική διαδρομή.
Άλλωστε, το παράδειγμα της Πάρου και της Μήλου και άλλων περιοχών που επέλεξαν την ανάδειξη επιλεκτικών μορφών τουρισμού με απτά αποτελέσματα σε επίπεδο αφίξεων δείχνουν ότι πρέπει να στραφούμε στον ποιοτικό τουρισμό που έχει ειδικά ενδιαφέροντα, ενισχύοντας ταυτόχρονα τον εσωτερικό τουρισμό με ελκυστικές προτάσεις.
Είναι λοιπόν καιρός να εγκαταλείψουμε ξεπερασμένες μεθόδους στρατηγικής που προσφέρονται μόνο για λόγους εσωτερικού επικοινωνιακού εντυπωσιασμού, χωρίς απτά και μετρήσιμα αποτελέσματα.
Με την έννοια αυτή, χαιρετίζουμε τις ουσιαστικές πρωτοβουλίες του νέου Περιφερειάρχη, που απέδειξε ότι γνωρίζει και αναγνωρίζει την ανάγκη επαναπροσδιορισμού της τουριστικής στρατηγικής και στόχευσης της περιοχής μας και δηλώνουμε ότι θα σταθούμε αρωγοί και συμπαραστάτες στο έργο του.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΡΑΛΗΣ