ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΔΕΣ: ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΛΗΡΟΥΣ ΩΡΙΜΑΝΣΗΣ ΤΟΥ ΕΙΣΕΡΧΕΤΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ
Ένα σημαντικό βήμα στην κατεύθυνση κατασκευής του οδικού άξονα που θα συνδέει τη δυτική Μεσσηνία με το Αεροδρόμιο της Καλαμάτας και τον Αυτοκινητόδρομο Καλαμάτας – Τρίπολης – Αθήνας, πραγματοποιήθηκε με την υποβολή για έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του τμήματος Καλαμάτα – Ριζόμυλος από την αρμόδια Ειδική Υπηρεσία Παραχωρήσεων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος (ΔΙΠΑ) του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
«Προωθούμε τις διαδικασίες της κατασκευής του οδικού άξονα Καλαμάτα-Ριζόμυλος- Πύλος – Μεθώνη εντός του 2019 με συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και ιδιωτικών κεφαλαίων» δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Δέδες.
«Στην κατεύθυνση αυτή, κρίσιμη εξέλιξη αποτελεί η υποβολή για έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, με την οποία το έργο εισέρχεται σε διαδικασία πλήρους ωρίμανσης για την υλοποίησή του».
Η συγκεκριμένη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων εκπονήθηκε πρόσφατα από την ανάδοχο κοινοπραξία ΜΟΡΕΑΣ, αδαπάνως για το Δημόσιο, στο πλαίσιο της Συμφωνίας που συνήφθη ανάμεσα στην εταιρεία και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το Δεκέμβριο του 2015, για την ολοκλήρωση του Αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και του κλάδου Λεύκτρο – Σπάρτη. Η μελέτη αναμένεται να αποσταλεί πολύ σύντομα στη Περιφέρεια Πελοποννήσου και στους Δήμους Καλαμάτας και Μεσσήνης καθώς και σε άλλους εμπλεκόμενους φορείς (Αρχαιολογία, Διεύθυνση Δασών κ.λπ.) για την προβλεπόμενη δημόσια διαβούλευση.
Όπως επισήμανε ο Γιώργος Δέδες, πρώτη προτεραιότητα του Υπουργείου αποτελεί η ολοκλήρωση του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών και ταυτόχρονα το «κλείσιμο» του οδικού δακτυλίου της Πελοποννήσου. «Για εμάς, το θέμα “Αυτοκινητόδρομοι” στην Πελοπόννησο δεν έχει κλείσει, παρότι κατασκευαστικά τα έργα των παραχωρήσεων έχουν πλήρως ολοκληρωθεί και έχουν αποδοθεί στην κυκλοφορία. Θεωρούμε ότι θα πρέπει να συμπληρώσουμε τα έργα με τις αναγκαίες παρεμβάσεις σε οδικές υποδομές που θα συνδέουν τους αυτοκινητοδρόμους με περιοχές υψηλής προστιθέμενης τουριστικής, εμπορευματικής και οικονομικής αξίας», υπογράμμισε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, εντάσσοντας σε αυτή την πολιτική στόχευση και τη δρομολόγηση της κατασκευής του συγκεκριμένου οδικού άξονα.
- Το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος έχει μήκος 15 χιλιόμετρα με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, ισόπεδους κυκλικούς κόμβους, διατομή αστικού τύπου με κεντρική νησίδα.
- Το τμήμα Ριζόμυλος – Σουληνάρι έχει μήκος 14 χλμ με 1 λωρίδα ανά κατεύθυνση πλάτους 11,2 μέτρων (διατομή β2σ) και ισόπεδους κόμβους.
- Το τμήμα Σουληνάρι – Πύλος έχει μήκος 12 χλμ με 1 λωρίδα ανά κατεύθυνση πλάτους 11,2 μέτρων (διατομή β2σ) και ισόπεδους κόμβους.
- Το τμήμα Παράκαμψη Πύλου – Γιάλοβας έχει μήκος 3 χλμ με 1 λωρίδα ανά κατεύθυνση πλάτους 11,2 μέτρων (διατομή β2σ) και ισόπεδους κόμβους.
Ο συνολικός προϋπολογισμός κατασκευής του έργου εκτιμάται στα 200 εκατομμύρια ευρώ.