Οι «πράσινοι» και «ψηφιακοί» σχεδιασμοί της Ε.Ε. δεν εξασφαλίζουν
σύγχρονα και ασφαλή σχολεία για τους μαθητές των λαϊκών οικογενειών!
Με χρυσόσκονη προσπαθούν να πασπαλίσουν κυβέρνηση και τοπική διοίκηση τα προγράμματα της Ε.Ε., όπως το Horizon Europe και αυτό των 100 Κλιματικά Ουδέτερων και Έξυπνων Πόλεων. Προγραμμάτων που παρά το όμορφο περιτύλιγμα, είναι γνωστό ότι ως αποκλειστικό τους στόχο έχουν να εξασφαλίσουν “ζεστό” χρήμα στους μονοπωλιακούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στη λεγόμενη «πράσινη» και «ψηφιακή» οικονομία και όχι να καλύψουν τις πραγματικές σύγχρονες λαϊκές ανάγκες.
Στη λογική αυτή εντάσσεται και η προσπάθεια της δημοτικής αρχής Καλαμάτας να υλοποιήσει πιλοτικό πρόγραμμα σε 6 σχολεία, με βαρύγδουπους στόχους, όπως εικονικά τρισδιάστατα μοντέλα των σχολικών μονάδων (Digital Twin) που μέσω αυτών θα παρακολουθείται σε πραγματικό χρόνο η ενεργειακή τους κατανάλωση, αλλά και η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ (π.χ. φωτοβολταϊκά) σε αυτά. Μιλούν ακόμα και για δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας μέσω της οποίας θα παρακολουθείται το κατά πόσο μαθητές-γονείς-εκπαιδευτικοί θα λαμβάνουν αποφάσεις για ελάττωση του ενεργειακού αποτυπώματος των σχολικών κτιρίων και κοινοτήτων, ακόμα και τα μέσα μετακίνησης των μαθητών από και προς τα σχολεία!
Πραγματικά όμως, οι θερμοπροσόψεις, τα φωτοβολταϊκά, οι έξυπνοι μετρητές ηλεκτρικής κατανάλωσης και η μετακίνηση μαθητών με ηλεκτρικά ποδήλατα, πατίνια και ταξί είναι η απάντηση στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία, οι μαθητές και οι γονείς τους; Ή θα καλύψουν τις σύγχρονες μορφωτικές των μαθητών;
Αν πραγματικά ένοιαζε την Ε.Ε., το κράτος και την τοπική διοίκηση να σκύψουν πάνω από τα προβλήματα της Παιδείας, θα έριχναν πρώτα απ’ όλα βάρος στις σχολικές υποδομές, στην κατασκευή νέων σχολείων και την πραγματική συντήρηση των παλαιών. Ώστε να εξασφαλιστεί ουσιαστικά η πυρασφάλεια (για την οποία έχει χτυπήσει το καμπανάκι και η πυροσβεστική) και η αντισεισμική θωράκισή τους, που είναι μόνιμος κίνδυνος σε πολλές περιπτώσεις, όπως φαίνεται και από τις συνεχείς πτώσεις σοβάδων, αλλά και τον σκουριασμένο οπλισμό πολλών σχολικών κτιρίων.
Από την άλλη, έρχονται και μας μιλούν για μετακινήσεις μαθητών με ελάχιστο ενεργειακό αποτύπωμα, τη στιγμή που δεν έχουν λύσει καθολικά και με σύγχρονους, ασφαλείς όρους το πρόβλημα της μεταφοράς τους. Γιατί η αλήθεια είναι ότι αρκετοί μαθητές αναγκάζονται να περπατούν μεγάλες αποστάσεις και με πολλούς κινδύνους μέχρι την κοντινότερη στάση του λεωφορείου, παστώνονται στα λεωφορεία μαζί με άλλους επιβάτες, ενώ σε άλλες περιπτώσεις καθυστερούν να υπογραφούν οι συμβάσεις με ταξί, μετακυλίοντας το πρόβλημα στους γονείς των μαθητών!
Αυτή είναι η πολιτική της Ε.Ε. και των κομμάτων που πίνουν νερό στο όνομά της! Δεν τους ενδιαφέρει αν τα σχολεία έχουν ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, αν οι μαθητές στοιβάζονται σε 27άρια τμήματα! Μόνο να προχωρά ο σχεδιασμός για την κατηγοριοποίηση των σχολείων με βάση τα κριτήρια του ανταγωνισμού και της αγοράς! Αντί για ένα σχολείο που θα μορφώνει ισότιμα και ολόπλευρα, θέλουν ένα σχολείο που θα προωθεί τους σχεδιασμούς και τις σάπιες ιδέες του καπιταλιστικού συστήματος! Και μόνο με αυτή την προϋπόθεση θέλουν τη γνώμη και την ενεργητική συμμετοχή μαθητών-εκπαιδευτικών και γονιών! Γιατί σε κάθε άλλη περίπτωση, που διεκδικούν μαχητικά την λύση των προβλημάτων τους, οι αγώνες τους λοιδορούνται ή καταστέλλονται!
Στις ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου, ο λαός έχει την ευκαιρία να στείλει μήνυμα, στηρίζοντας το ΚΚΕ!
Για να καταδικαστεί η πολιτική της Ε.Ε., που στηρίζει τους επιχειρηματικούς ομίλους και “χτυπάει” διαρκώς τα λαϊκά δικαιώματα. Για να καταδικαστούν τα κόμματα που στηρίζουν αυτή την πολιτική.
Για να ενισχυθούν οι αγώνες του για τα σύγχρονα δικαιώματά του!
10/5/2024
Παναγιώτης Μερτίκας,
μέλος του Τ.Γ. Μεσσηνίας του ΚΚΕ, εκπαιδευτικός