«Καλύτερη λειτουργία των πάρκινγκ, αυξημένη προσέλευση χρηστών και σημαντική βελτίωση στις οικονομικές επιδόσεις», αναφέρει ο Δήμος Καλαμάτας σε ανακοίνωσή του με τη συμπλήρωση ενός έτους λειτουργίας των δημοτικών χώρων στάθμευσης στο καλυμμένο τμήμα του Νέδοντα από ιδιώτη, στον οποίο ο Δήμος ανέθεσε τη διαχείρισή τους με διεθνή διαγωνισμό.
Η Δημοτική Αρχή παραδέχεται ότι η λειτουργία των πάρκινγκ παρουσίασαν πολλαπλές βελτιώσεις με τη διαχείρισή τους από ιδιώτη, σε σχέση με την προηγούμενη κατάσταση, όταν τα διαχειριζόταν ο ίδιος ο Δήμος! Αναφέρει ακόμα στην ανακοίνωσή του ότι ο 2018 έκλεισε με περίπου 17% αύξηση εσόδων: Τα έσοδα ανήλθαν σε 421.913 € το δωδεκάμηνο 1/2/18-31/1/2019 έναντι 360.904 € την προηγούμενη αντίστοιχη περίοδο. Δηλαδή, τα επιπλέον έσοδα ήταν 61.009 €. Όμως, η αμοιβή του αναδόχου είναι 75.000 € ετησίως πλέον ΦΠΑ 24%, δηλαδή 93.000 €. Γεγονός που σημαίνει ότι τελικά ο Δήμος έβαλε στα ταμεία του το τελευταίο 12μηνο, 31.990 € λιγότερα, απ’ ότι την προηγούμενη χρονιά.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Δήμου Καλαμάτας, σύμφωνα με τα στοιχεία που ο ανάδοχος τηρεί:
- Εξυπηρετήθηκαν 452.655 οδηγοί στον κεντρικό χώρο στάθμευσης και 124.506 οδηγοί στο βόρειο χώρο στάθμευσης, με συνολική ανοδική διέλευση 30% σε σχέση με τα διερχόμενα οχήματα πριν την αυτοματοποίηση.
- Η εξυπηρέτηση των πολιτών γίνεται με πλήρη αυτοματοποίηση της διαδικασίας και η λειτουργία των σταθμών τέθηκε υπό συγκεκριμένους κανόνες, με συστηματικό έλεγχο από πλευράς Δημοτικής Αστυνομίας για την τήρησή τους
- Αποδεσμεύθηκε σημαντικός αριθμός υπαλλήλων της Δημοτικής Αστυνομίας, που απασχολούνταν στις δύο εισόδους των πάρκινγκ και αυτοί διατέθηκαν για την τήρηση της ευταξίας στην πόλη, με προφανή ευεργετικά αποτελέσματα
- Προσλήφθηκαν, όπως ορίζεται στη σύμβαση, από τον ανάδοχο και απασχολούνται έξι άτομα από την Καλαμάτα
- Το τιμολόγιο των χώρων στάθμευσης δε μεταβλήθηκε
- Οι οδηγοί σεβάστηκαν και συμμορφώθηκαν με τη χωροθέτηση των θέσεων στάθμευσης, ενώ ο υπολογισμός του χρόνου στάθμευσης έγινε ορθότερος
- Για την ασφάλεια των πολιτών και των οχημάτων τους κατά τη διάρκεια της στάθμευσης, εγκαταστάθηκε κλειστό κύκλωμα παρακολούθησης, με μέριμνα για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, όπως ορίζει ο νόμος
- Έγινε χρήση κατάλληλων υλικών για την εξοικονόμηση ενέργειας, με σκοπό τη φροντίδα για το περιβάλλον
- Για τους τακτικούς χρήστες η στάθμευση έγινε πιο εύκολη, καθώς στο βόρειο και τον κεντρικό σταθμό εξυπηρετήθηκαν με κάρτες στάθμευσης περίπου 60 πολίτες το μήνα (αύξηση κατά 200% της χρήσης τους σε σχέση με το προηγούμενο έτος) με απεριόριστες σταθμεύσεις και εισόδους (12.012 είσοδοι)
- Σημαντική είναι και η αύξηση των εσόδων τόσο από το βόρειο χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων, όσο και από τον κεντρικό. Το 2018 έκλεισε με περίπου 17% αύξηση εσόδων. Σημειώνεται πως η συμβατική υποχρέωση του ιδιώτη εργολάβου ήταν η τήρηση του τζίρου στα 350.000 €. Η αύξηση ποσοτικά αντιστοιχεί σε έσοδα 421.913 € το δωδεκάμηνο 1/2/18-31/1/2019 έναντι 360.904 € την προηγούμενη αντίστοιχη περίοδο. Η αμοιβή του αναδόχου είναι 75.000 € ετησίως πλέον ΦΠΑ 24% και – όπως γίνεται αντιληπτό – καλύπτεται από την αύξηση των εσόδων.
- Ο ανάδοχος, βάσει της σύμβασης, προχώρησε σε επενδύσεις μηχανημάτων και εξοπλισμού ύψους περίπου 140.000 €, έχοντας και την υποχρέωση για έργα εντός των δύο πάρκινγκ αξίας 30.000 €. Μετά τη λήξη της συμφωνηθείσας περιόδου διαχείρισης (5 έτη), όλος ο εξοπλισμός παραμένει στην κυριότητα του Δήμου άνευ ανταλλάγματος.
- Τέλος, επισημαίνεται ότι τα άτομα με κινητικά προβλήματα εξυπηρετήθηκαν κατά προτεραιότητα, γεγονός που αντιστοιχεί σε 130 πολίτες αυτής της ομάδας ανά μήνα, χωρίς καμία χρέωση.