ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΚΡΙΘΗΚΑΝ ΣΤΗ 2η ΚΑΙ 3η ΦΑΣΗ
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε την Κυριακή 7 Απριλίου, ο 3ος Παμμεσσηνιακός Διαγωνισμός Ορθογραφίας στο 1ο Γυμνάσιο Μεσσήνης. Ο Διαγωνισμός που διεξήχθη με πρωτοβουλία της Διευθύντριας του 1ου Γυμνασίου Μεσσήνης, Ελισάβετ Σταθοπούλου, υλοποιήθηκε από την ομάδα φιλολόγων του σχολείου, Δήμητρα Ντζιμάνη, Γεωργία Μακροπούλου, Αφροδίτη Στασινοπούλου, Χούλια Μοντελόγκο υπό την εποπτεία του Συντονιστή Εκπαίδευσης από το ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Πελοποννήσου, κ. Ιωάννη Σόλαρη και σε στενή συνεργασία με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας και τον Σύνδεσμο Φιλολόγων Μεσσηνίας. Συνδιοργανωτής στην προσπάθεια αυτή στάθηκε ο Δήμος Μεσσήνης.
Είχε προηγηθεί η 1η φάση του Διαγωνισμού (στα σχολεία), την Πέμπτη 4 Απριλίου, με τη συμμετοχή περίπου 650 μαθητών από τα παρακάτω σχολεία: Τα 1ο, 2ο, 5ο, 6ο, 7ο Γυμνάσια Καλαμάτας, το Γυμνάσιο Παραλίας, το Μουσικό Σχολείο Καλαμάτας, τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά, τα 1ο και 2ο Γυμνάσιο Μεσσήνης και τα Γυμνάσια Ανδρούσας, Αρφαρών, Κάμπου, Κορώνης, Μεθώνης και Μελιγαλά.
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΚΡΙΘΗΚΑΝ
Στη συνέχεια, οι 2 αριστεύσαντες ανά τάξη από κάθε σχολείο συμμετείχαν αρχικά στη 2η φάση του διαγωνισμού, στις 7 Απριλίου, στο 1ο Γυμνάσιο Μεσσήνης. Συνολικά 99 μαθητές, διαγωνίστηκαν σε θέματα ορθογραφίας, ετυμολογίας, συνώνυμων και αντώνυμων όρων και ένταξης λέξεων σε επικοινωνιακό πλαίσιο.
Στη φάση αυτή διακρίθηκαν οι ακόλουθοι μαθητές:
Α’ ΤΑΞΗ
Παναγιώτης Κλείδωνας | 2ο Γυμν. Καλαμάτας | 92/100 |
Παναγιώτης Μαρκόπουλος | Μουσικό Σχολείο Καλαμάτας | 88/100 |
Νικόλαος Πορικός | 6ο Γυμν. Καλαμάτας | 85/100 |
Μάρθα Μπουγά | Εκπαιδ. Μπουγά | 84/100 |
Ηλιάνα Κοτσοβού | Γυμν. Μεθώνης | 82/100 |
Ελένη Νικολοπούλου | Γυμν. Παραλίας | 82/100 |
Β’ ΤΑΞΗ
Δήμητρα Αγάπη Λαγούδη | Γυμν. Παραλίας | 95/100 |
Παρασκευή Πετρίδου | Μουσικό Σχολ. Καλαμάτας | 92/100 |
Ιωάννης Γιαννόπουλος | 1ο Γυμνάσιο Μεσσήνης | 86/100 |
Μαρία Μαργαρίτα Τσίτουρα | Μουσικό Σχολ. Καλαμάτας | 83/100 |
Ελένη Χανιά | Γυμνάσιο Ανδρούσας | 82/100 |
Γ’ ΤΑΞΗ
Ιωάννης Μητρόπουλος | 1ο Γυμνάσιο Καλαμάτας | 91/100 |
Μαρηλία Τροχάτου | Εκπ. Μπουγά | 88/100 |
Γεωργαράς Παύλος | 6ο Γυμν. Καλαμάτας | 82/100 |
Μαρία Νικόλη | 1ο Γυμν. Μεσσήνης | 82/100 |
Γεώργιος Καλυβάς | 2ο Γυμν. Μεσσήνης | 80/100 |
Ο Διαγωνισμός ολοκληρώθηκε με την 3η φάση, η οποία ήταν ανοικτή στο κοινό και με την παρουσία κριτικής επιτροπής. Η κριτική επιτροπή αποτελούνταν από την κα Ελένη Βολονάκη, Επίκουρο καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, τον κ. Ιωάννη Σόλαρη, Συντονιστή Εκπαίδευσης, τον κ. Βασίλειο Μπαζάνη, Πρόεδρο του Συνδέσμου Φιλολόγων του νομού Μεσσηνίας, την κ. Παναγιώτα Γράψα και τον κ. Κωνσταντίνο Παπαδάκη, επίσης από τον Σύνδεσμο Φιλολόγων.
Στη φάση αυτή οι επιτυχόντες της 2ης φάσης (6 στην Α΄ Γυμνασίου και 5 μαθητές στη Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου) προσήλθαν ενώπιον της κριτικής επιτροπής, προκειμένου να διαγωνιστούν στην ορθογραφία και τον συλλαβισμό. Στη φάση αυτή νικητής της Α’ τάξης αναδείχτηκε ο μαθητής του 2ου Γυμνασίου Καλαμάτας, Παναγιώτης Κλείδωνας. Νικητής της Β’ τάξης ήταν ο Γιάννης Γιαννόπουλος από το 1ο Γυμνάσιο Μεσσήνης, ενώ νικητής της Γ’ τάξης ήταν ο Παύλος Γεωργαράς από το 6ο Γυμνάσιο Καλαμάτας.
Το 6ο Γυμνάσιο Καλαμάτας αναλαμβάνει την υλοποίηση του διαγωνισμού για την επόμενη σχολική χρονιά.
Η ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥ 1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΕΣΣΗΝΗΣ
Σε σχετική ανακοίνωση της οργανωτικής επιτροπής του 1ου Γυμνασίου Μεσσήνης, αναφέρονται τα εξής:
“Η οργανωτική επιτροπή του 1ου Γυμνασίου Μεσσήνης αισθάνεται την ανάγκη να ευχαριστήσει θερμά τους καθηγητές που διόρθωσαν τα γραπτά των μαθητών, τους χορηγούς μας, τον Δήμαρχο Μεσσήνης, κ. Γιώργο Τσώνη, για την προσφορά των tablets στους πρώτους νικητές, τα Αντιδήμαρχο Παιδείας Δήμου Μεσσήνης, κ. Νικόλαο Χονδρό, για την αμέριστη συμπαράστασή του, τα βιβλιοπωλεία των κ. Τασσόπουλου και Τζώρτζη της Μεσσήνης καθώς και τα βιβλιοπωλεία της κ. Δημοπούλου και του κ. Λυμπερόπουλου για την προσφορά λεξικών για τους επιτυχόντες στην 3η φάση, τα αρτοποιεία Αθανασόπουλου, Δρούλια, Αφοί Δρούλια και Σαφλαγιούρα, το καφέ του Χριστοφιλόπουλου, το Ανέκαθεν και τους γονείς που ενίσχυσαν τον μπουφέ.
Χαιρόμαστε διότι το όλο εγχείρημα έχει γίνει πια θεσμός με σκοπό την άρτια έκφραση και τη διάδοση της αγάπης για τη Γλώσσα”.