ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑ
Στον οδικό άξονα της νοτιοδυτικής Ελλάδας (Πατρών – Πύργου – Τσακώνας – Καλαμάτας), στο δρόμο Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη και σε άλλα οδικά έργα της Πελοποννήσου, καθώς και στο σιδηροδρομικό δίκτυο, αναφέρθηκε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, σήμερα Σάββατο (16/2/19) κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο αναπτυξιακό συνέδριο Πελοποννήσου, που οργανώνει η εφημερίδα “Πατρίς”, στην Αρχαία Ολυμπία.
Όπως είπε ο κ. Σπίρτζης οι εργασίες στην οδό Πατρών – Πύργου θα ξεκινήσουν σε ενάμιση με δύο μήνες, για το τμήμα Πύργος – Καλό Νερό, προϋπολογισμού 19,8 εκατομμυρίων €, σημείωσε πως έχει κατατεθεί η περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου, ενώ, όπως ανέφερε, το τμήμα Καλό Νερό – Τσακώνα προϋπολογισμού 160 εκατομμυρίων €, θα δημοπρατηθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2019.
Αναφερόμενος ο κ. Σπίρτζης στον οδικό άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, προϋπολογισμού 180 εκατομμυρίων €, είπε πως θα δημοπρατηθεί μέσα στους πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους.
Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών αναφέρθηκε και στην αντιμετώπιση του προβλήματος της διάβρωσης των ακτών και στην αντιμετώπιση του φαινομένου στην ακτογραμμή του Πεταλιδίου Μεσσηνίας.
“ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟΠΑΤΙ”
Ειδικότερα, όπως είπε ο κ. Σπίρτζης, «δώσαμε μία μεγάλη μάχη τέσσερα χρόνια για να μπορέσει επιτέλους ο πολίτης της Ηλείας να έχει αυτοκινητόδρομο και όχι μονοπάτι, να έχει αυτοκινητόδρομο με διαχωριστική νησίδα ασφαλείας, αλλά και να ξέρει ποιοι έχουν λαϊκίσει για να κερδίσουν την ψήφο του και ποιοι έδωσαν τη μάχη για να υπάρχει αυτοκινητόδρομος στην περιοχή».
Ο κ. Σπίρτζης ανέφερε πως οι εργασίες στην Πατρών – Πύργου θα ξεκινήσουν σε ενάμιση με δύο μήνες και πως τότε μαζί με τους φορείς και τους πολίτες θα γιορτάσουν το τέλος μιας πολυετούς αναμονής και ταλαιπωρίας για αυτό το σημαντικό έργο.
Παράλληλα, ο Χρήστος Σπίρτζης μίλησε για τα υπόλοιπα οδικά έργα στην Πελοπόννησο, όπως και για τα έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Ειδικότερα, όσον αφορά στην Πατρών – Πύργου, χαρακτήρισε ως εγκληματική την απένταξη του έργου το 2013, ενώ αναφέρθηκε και στις αιτίες που δεν προχώρησαν οι διαδικασίες το 2014, κάνοντας λόγο για κοροϊδία των πολιτών.
Όσον αφορά στην επιλογή της σημερινής κυβέρνησης για οκτώ εργολαβίες, ο Χρήστος Σπίρτζης είπε ότι «αν δεν γίνονταν οκτώ διαγωνιστικές διαδικασίες, δηλαδή δεν ανέβαινε ο ανταγωνισμός για να έχουμε έκπτωση του 50%, δεν θα είχαμε αυτοκινητόδρομο, όπως επίσης δεν θα είχαμε χρηματοδότηση του έργου ούτε για μία λωρίδα ανά κατεύθυνση με λωρίδα έκτακτης ανάγκης και σίγουρα χωρίς διαχωριστικό, αν είχαμε έκπτωση του 25% και του 30%».
Σχετικά με τη σημερινή εξέλιξη του έργου, ο Χρήστος Σπίρτζης είπε ότι «χθες στάλθηκαν στη Βουλή οι έξι συμβάσεις, δηλαδή οι διαγωνισμοί των έξι από τα οκτώ τμήματα, ενώ το έβδομο στάλθηκε στις 21 Ιανουαρίου στο Ελεγκτικό Συνέδριο, αλλά τις επόμενες 15 μέρες θα έρθει στο υπουργείο για να οδεύσει και αυτό προς τη Βουλή και μένει το όγδοο, όπου έχουμε ασφαλιστικά μέτρα, άρα έχουμε ένα χρονοδιάγραμμα ενάμιση με δύο μήνες για να ολοκληρωθεί και αυτός ο διαγωνισμός».
ΤΑ ΟΔΙΚΑ ΕΡΓΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑ
Αναφερόμενος ο κ. Σπίρτζης σε άλλα οδικά έργα της Πελοποννήσου με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη Μεσσηνία, είπε ότι όσον αφορά στον οδικό άξονα της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, το τμήμα Καλό Νερό – Τσακώνα, προϋπολογισμού 160 εκατομμυρίων €, θα δημοπρατηθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2019. Όσον αφορά στο τμήμα Πύργος – Καλό Νερό προϋπολογισμού 19,8 εκατομμυρίων €, έχει κατατεθεί η περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου. Σχετικά με τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, προϋπολογισμού 180 εκατομμυρίων €, είπε πως δημοπρατείται μέσα στους πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους.
Είπε ακόμα ότι τα επόμενα δύο σημαντικά έργα είναι η παράκαμψη Λαγκαδίων, αλλά και ο οδικός άξονας Τρίπολη – Βυτίνα Αρχαία Ολυμπία».
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑ
Στη συνέχεια ο Χρήστος Σπίρτζης αναφέρθηκε στα έργα του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο, λέγοντας ότι «μέσα στο 2019 έχει προγραμματιστεί η δημοπράτηση δύο έργων συνολικού προϋπολογισμού 600 εκατομμυρίων €, που συνδέουν τον άξονα Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα. Το ένα έργο είναι η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στα τμήματα Πάτρα – Πύργος – Αλφειός Ολυμπία και Πύργος – Κατάκολο, ενώ η δημοπράτηση θα γίνει εντός του δεύτερου τριμήνου του 2019. Το δεύτερο έργο αφορά την αναβάθμιση της γραμμής στα τμήματα Αλφειός – Καλό Νερό – Κυπαρισσία και Καλό Νερό – Πύργος, ενώ η δημοπράτηση είναι για το δεύτερο εξάμηνο του 2019».
Σχετικά με το σιδηροδρομικό δίκτυο ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών είπε ακόμα ότι «ολοκληρώνεται το Μάρτιο του 2019 η κατασκευή νέας διπλής γραμμής στο τμήμα Κιάτο – Αίγιο, προϋπολογισμού 227 εκατομμυρίων €, ενώ μέχρι τον Μάιο του 2019 θα έχει συμβασιοποιηθεί γιατί ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός ηλεκτροκίνησης του συγκεκριμένου τμήματος, όχι μόνο δηλαδή γραμμή αλλά και ηλεκτροκίνηση. Εξελίσσονται σε ικανοποιητικό βαθμό οι εργασίες της νέας διπλής γραμμής από το Αίγιο μέχρι το Ρίο, προϋπολογισμού 389 εκατομμυρίων ευρώ και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης είναι τον Ιούνιο του 2020. Το δεύτερο τρίμηνο του 2019 θα έχουμε τη συμβασιοποίηση του έργου για την κανονικοποίηση της υφιστάμενης μετρικής μονής σιδηροδρομικής γραμμής Ισθμός -Λουτράκι με ηλεκτροκίνηση. Εντός του 2019 θα δημοπρατηθεί, αφού είναι στην τελική φάση ωρίμανσης, το έργο κατασκευής, επιδομής, σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης και σταθμών από το Αίγιο μέχρι το Ρίο, προϋπολογισμού 120 εκατομμυρίων ευρώ και βέβαια εντός του 2019 θα δημοπρατηθεί, με το σύστημα μελέτης – κατασκευής, το έργο κατασκευής της νέας διπλής υπογειοποιημένης γραμμής από το Ρίο μέχρι τον ‘Αγιο Διονύσιο της Πάτρας. Έχει διασφαλιστεί η χρηματοδότηση και είναι πραγματικά ευτύχημα για την πόλη των Πατρών ότι θα έχουμε υπογειοποίηση σε όλο το τμήμα από το Ρίο μέχρι τον ‘Αγιο Διονύσιο και στη συνέχεια».
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΒΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΑΚΤΩΝ ΤΟΥ ΠΕΤΑΛΙΔΙΟΥ
Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών αναφέρθηκε και στην αντιμετώπιση του προβλήματος της διάβρωσης των ακτών, σημειώνοντας ότι οι μελέτες για την αντιμετώπιση του φαινομένου, τόσο στην ακτογραμμή του Πεταλιδίου Μεσσηνίας, όσο και στην ακτογραμμή του Κορινθιακού κόλπου, θα οδηγήσουν σε έργα συνολικού προϋπολογισμού 34,5 εκατομμυρίων ευρώ, προσθέτοντας ότι «έχουμε ένα εκτεταμένο το πρόγραμμα για την αποκατάσταση ζημιών από τις θεομηνίες σε όλους τους νόμους Πελοποννήσου».
Κλείνοντας ο Χρήστος Σπίρτζης τόνισε ότι «δεν είναι δυνατόν τα αιτήματα της κοινωνίας, των υγιών παραγωγικών δυνάμεων, να συζητιούνται σε κλειστά γραφεία στην Αθήνα» και πρόσθεσε: «Αυτό που ξεκινήσαμε με τα αναπτυξιακά συνέδρια, δηλαδή να γίνεται ένας δημόσιος διάλογος και να λαμβάνονται υπόψη σε καθοριστικό βαθμό οι θέσεις της αυτοδιοίκησης, αλλά και των κοινωνικών φορέων πρέπει να συνεχιστεί, διότι δεν είναι κάτι που ολοκληρώθηκε με τα αναπτυξιακά συνέδρια».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ