Κατανοούμε -στο μέτρο του δυνατού βέβαια- το ελλιπές προσωπικό της Αστυνομίας να μην επαρκεί, σταθμίζοντας τις προτεραιότητες, να ασχοληθεί με τα αυτοκίνητα που έχουν πλέον κατακλύσει τα πεζοδρόμια της Καλαμάτας. Χαρακτηριστικά παραδείγματα, στην οδό Ξενοφώντος, στην βόρεια πλευρά του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου (και οι τρεις φωτό σε διαφορετικές ημέρες), στην οδό Αριστοδήμου, στο δυτικό πεζοδρόμιο, στο ύψος των ΕΛΤΑ. Και δεν είναι ότι σταθμεύουν πάνω στο πεζοδρόμιο, αλλά πως δεν υπάρχει περιθώριο να διέλθει όχι μόνο άνθρωπος, αλλά ούτε σκύλος! Ακόμα και πάνω στο πεζοδρόμιο της Αριστομένους, Ανατολικά του Δικαστικού Μεγάρου, είχε σταθμεύσει προ ημερών «θρασύτατα» ένα FIAT 500αράκι!
Ασφαλώς, τα προβλήματα δεν εξαντλούνται στα όσα προανέφερα. Οι ράμπες των ΑμεΑ, είτε υπάρχουν είτε όχι, οι οδηγοί παρκάρουν εκεί τα αυτοκίνητά τους, χωρίς να ενδιαφέρονται περί αυτού. Το ίδιο… νοιάζονται για το αν υπάρχει διάβαση πεζών, τα παρκάρουν σαν να μην υπάρχει.
Και επί τη ευκαιρία, η πλειονότητα των οδηγών έχει καταλάβει ότι στη διάβαση πεζών, ή στον ποδηλατόδρομο δεν έχουν αυτοί προτεραιότητα, και πως δεν αποτελεί ευγένεια από μέρους τους να αφήνουν, είτε στον πεζό είτε στο ποδήλατο να διέλθουν; Ή και ακόμα όταν ο φωτεινός σηματοδότης ανάβει για τους οδηγούς με πορτοκαλί (βελάκι ή όχι) και την ίδια στιγμή υπάρχει πράσινο για τους πεζούς, γνωρίζουν άραγε ότι οι τελευταίοι έχουν προτεραιότητα και πως δεν τους κάνουν χάρη όταν τους… επιτρέπουν να περάσουν πριν από αυτούς;
Και για να συνεχίσουμε με την ασυδοσία των οδηγών, όσον αφορά στο παρκάρισμα: Αρκετές φορές έχω διαπιστώσει “ιδίοις όμμασι”, στους χώρους που έχει οριστεί για τη στάθμευση μοτοποδηλάτων, για παράδειγμα στη Σιδηροδρομικού Σταθμού, να παρκάρουν αυτοκίνητα, ιδίως τις βροχερές ημέρες του χειμώνα που βρίσκουν κάμποσο χώρο. Κοινό μυστικό είναι ακόμα, ότι παρκάρουν κάμποσοι τα αυτοκίνητά τους “πάνω” σε φωτεινούς σηματοδότες. Μην μου πείτε πως δεν έχετε περάσει από τη Βασιλέως Γεωργίου, ή από τη Βασιλέως Κωνσταντίνου; Ακόμα, αν δεν το γνωρίζετε μπήκαν (παρανόμως;) επικίνδυνες κορίνες στη μέση των οδοστρωμάτων (οδός Αρτέμιδος), για να εμποδίζονται να παρκάρουν αυτοκίνητα ένθεν κακείθεν του δρόμου, αλλά σιγά… Δεν θα αναφερθώ βέβαια στη στάθμευση αυτοκινήτων σε γωνίες, εμποδίζοντας την ορατότητα των άλλων οδηγών, με κίνδυνο τροχαίων ατυχημάτων. Σταματώ εδώ την περιγραφή, γιατί όσο και να γράφει κανείς όλο και κάτι υπάρχει να προσθέσεις.
Το θέμα είναι πώς αντιμετωπίζεται η κατάσταση, γιατί μάλλον το πρόβλημα, έχει αντιμετωπιστεί από λίγο έως καθόλου. Η Δημοτική Αστυνομία, όσο υπήρχε, τις εργάσιμες ημέρες και ώρες (κατά κανόνα) ασχολιόταν με το αν έχουν πληρώσει οι οδηγοί στους χώρους ελεγχόμενης στάθμευσης. Από κει και πέρα μου είχαν πει τότε, πως δεν έχουν άλλη αρμοδιότητα. Η Αστυνομία διατείνεται ότι το ελλιπές προσωπικό της δεν αρκεί βάσει επιχειρησιακών προτεραιοτήτων να ασχοληθεί με λεπτομέρειες παρκαρίσματος, καθώς στέλενει τους Αστυνομικούς στην Κόρινθο, στο Κέντρο Αλλοδαπών. Η αλήθεια είναι ότι το Μάρτιο και για μερικές ημέρες είδα στην οδό Αριστομένους πεζή περιπολία από το Τμήμα Τροχαίας, μετά πάλι…
Η ιστορία είναι απλή. Αφού εμείς βρίσκουμε, κάνουμε. Αν ξέραμε ότι για ένα παρκάρισμα στο πεζοδρόμιο, ή πάνω σε φωτεινούς σηματοδότες, την ίδια στιγμή και για κάμποσες ημέρες δεν θα είχαμε πινακίδες, ενώ θα πληρώναμε ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό για πρόστιμο, όλη αυτή η ασυδοσία θα τελείωνε ολοκληρωτικά. Άπαξ δια παντός! Και θα ζούσαμε σε μια πόλη ανθρώπινη, που σέβεται τους ανθρώπους της. Γιατί εκείνο που προέχει σε μία πόλη είναι να διευκολύνει πρωταρχικά τους πεζούς.
Εδώ, στην Καλαμάτα, έχει περιοριστεί ο χώρος τους, όλο και περισσότερο του αφαιρούν όσο περνάει ο καιρός. Τα πεζοδρόμια έγιναν ποδηλατόδρομοι και σε διάφορα σημεία, όπως στην Αριστομένους, στο ύψος του Διοικητηρίου, εκεί που είναι τα κιόσκια των ψητοπωλείων, έχουν μηδενικό χώρο. Τα πεζοδρόμια ακόμα έγιναν προέκταση επαγγελματικών στεγών. Αναπτύσσουν τραπεζοκαθίσματα, αποκλείοντας παντελώς τους πεζούς, όπως για παράδειγμα, στην οδό Θεμιστοκλέους κ.α. Αλήθεια, μήπως ο Δήμος εκτός από τα κεντρικά σημεία να κάνει διαγραμμίσεις οπουδήποτε αλλού έχουν δοθεί άδειες χρήσεις πεζοδρομίων και να ελέγχεται η τήρηση της νομιμότητας; Τόσους υπαλλήλους έχει ο Δήμος Καλαμάτας, δεν περισσεύει κανένας, ή δεν πειράζει για το μπάχαλο αυτό;
Ο Δήμος Καλαμάτας είναι αυτός που μπορεί και πρέπει να δώσει τέλος σε αυτήν την απαράδεκτη για την πόλη κατάσταση. Όσο ωραία πόλη κι αν έχουμε, όσο όμορφα πράγματα κι αν φτιάχνουμε, όταν η λειτουργία της πόλης είναι όπως το μπάχαλο που περιέγραψα (μερικώς), τότε αυτή δεν μπορεί να είναι ούτε φιλική προς τους κατοίκους της ούτε ελκυστική στους επισκέπτες της. Αυτό δηλαδή που είναι το ζητούμενο για μια πόλη.
Ο Δήμαρχος, κ. Νίκας, θα πρέπει να μην υπολογίσει το όποιο πολιτικό κόστος, που αποτελεί -κατά κανόνα- φόβητρο για τους διοικούντες και να βάλει -στο μέτρο των αρμοδιοτήτων του- τάξη στα όσα περιέγραψα, τα οποία δεν μπορεί να του είναι και πολύ άγνωστα. Και επιπλέον να ασκήσει την επιρροή του προς την Αστυνομία για να μπει μια τάξη στην πόλη, γιατί όσο το αφήνει, τόσο μεγαλώνει η ασυδοσία κάποιων που μετατρέπουν την πόλη σε κόλαση. Ας το κάνει τώρα λοιπόν, πριν να είναι πολύ αργά!
Γ.Ξ.
Υ.Γ. Αλήθεια, επειδή έχει παραγίνει το κακό, ο κάθε επαγγελματίας μπορεί να βάζει καρέκλες, κορίνες, ή ότι άλλο επιθυμεί μπροστά από το κατάστημά του, ακόμα και τις νύχτες και να απαγορεύει τη στάθμευση; Αν όχι, υπάρχει καμία βεβαιωμένη παράβαση στην Αστυνομία, ή μήπως δεν έχει πέσει στην αντίληψη κανενός αρμοδίου οργάνου τέτοιο γεγονός;