Στην κυκλοφορία δόθηκε το πρωί σήμερα, Παρασκευή 23 Ιουνίου 2023, το αναπλασμένο τμήμα της οδού Ναυαρίνου, από την οδό Φαρών έως την οδό Ακρίτα καθώς και οι κάθετοι δρόμοι Βύρωνος και Μαιζώνος, από την οδό Σανταρόζα. Η κίνηση των οχημάτων στο συγκεκριμένο τμήμα, γίνεται σε μία κατεύθυνση (μονόδρομος), από δυσμάς προς ανατολάς.
Με αφορμή την παράδοση του έργου, ο Δήμαρχος Καλαμάτας Θανάσης Βασιλόπουλος, βρέθηκε σήμερα το πρωί στο σημείο της ανάπλασης, συνοδευόμενος από αιρετούς, συνεργάτες του και υπηρεσιακά στελέχη της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών, ενώ πέρα από το έργο αναφέρθηκε και στην κατάληψη δημόσιων χώρων από τραπεζοκαθίσματα καταστημάτων, τόσο στο βόρειο πεζοδρόμιο, όσο νοτίως του δρόμου, στην προκυμαία του λιμανιού.
Ειδικότερα ο κ. Βασιλόπουλος ανέφερε:
«Βρισκόμαστε σήμερα εδώ, στη Ναυαρίνου, προκειμένου να δώσουμε στην κυκλοφορία το αναπλασμένο τμήμα Φαρών-Ακρίτα, αλλά και Βύρωνος και Μαιζώνος, ένα τμήμα περίπου 400 μέτρα, προϋπολογισμού 650.000 ευρώ, που χρηματοδοτήθηκε μέσα από το πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Ένα έργο, στο οποίο έγιναν όλα τα απαιτούμενα δίκτυα υποδομών, νέα δίκτυα διαχείρισης ομβρίων, και συγχρόνως έγινε η προετοιμασία για να υπογειοποιηθούν τα εναέρια δίκτυα. Με μια ακόμα ανάθεση θα περάσουν κάτω από τον ποδηλατόδρομο και θα πάψουν να είναι εναέρια. Όλα τα μαγαζιά που είναι στην παραλιακή, στη χερσαία ζώνη του λιμένα θα έχουν ρεύμα χωρίς να χρειάζεται να είναι εναέρια τα δίκτυα.
Είμαστε πάρα πολύ χαρούμενοι που ολοκληρώθηκε αυτό το έργο. Είναι το έργο που θα δείξει την επόμενη μέρα για την παραλιακή μας ζώνη. Προφανώς αυτό το σημείο είναι το καλύτερο της παραλίας, είναι τοπόσημο για την πόλη μας. Το είδαμε και από τις προηγούμενες ημέρες, που ο κόσμος απολαμβάνει την εικόνα που πλέον έχει. Δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα, απομένει ο φωτισμός και να φυτευτούν και δέντρα. Θα μπουν και αυτά τις επόμενες μέρες. Από σήμερα όμως το δίνουμε στην κυκλοφορία. Καθυστέρησε το έργο αυτό, είναι γεγονός. Καθυστέρησε γιατί 13 μήνες δεν κάναμε εργασίες για να εξυπηρετήσουμε τις ανάγκες των επαγγελματιών της παραλιακής ζώνης. Δικό τους αίτημα ήταν 7 μήνες να μην κάνουμε εργασίες για να δουλέψουν το καλοκαίρι, δικό τους αίτημα ήταν πάλι για 6 μήνες να δουλέψουμε και να τους υποστηρίξουμε. Αυτό κάναμε, λοιπόν, δεν δουλέψαμε 13 μήνες, κατόπιν δικού τους αιτήματος. Το επόμενο διάστημα χρειάστηκε για να αναπλαστεί και ολοκληρώθηκε, και είμαστε πολύ χαρούμενοι γι’ αυτό. Και θέλω ειλικρινά να ευχαριστήσω μέσα από την καρδιά μου τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου Καλαμάτας, για την υποστήριξη και ολοκλήρωση, και βέβαια τους συνεργάτες μου Αντιδημάρχους αλλά και υπηρεσιακά στελέχη».
Αναφορικά με το όριο ταχύτητας στο εν λόγω τμήμα, ο κ. Βασιλόπουλος ανέφερε: «Η μελέτη που είχε γίνει ήταν για 40 χιλιόμετρα, και δεν είχε προβλεφθεί ένα πάρκινγκ στη Φαρών. Χθες ήρθα και επισκέφτηκαν το χώρο και έδωσα εντολή να αλλάξει το όριο ταχύτητας, στα 20 χιλιόμετρα, και ταυτόχρονα δημιουργήσαμε και ένα πάρκινγκ moto για να μην παρκάρει κανείς στα πεζοδρόμια. Και η Φαρών έχει, και η Μαιζώνος και η Βύρωνος έχουν πλέον πάρκινγκ moto, και μπορούν να εξυπηρετούν και να κυκλοφορεί και ο κόσμος κανονικά εδώ χωρίς να υπάρχει δυσκολία στη διέλευση»
Ερωτηθείς για την πεζοδρόμηση, δήλωσε ότι δεν έχει λάβει επίσημο αίτημα από τους επαγγελματίες και πως αυτό θα συζητηθεί εν καιρώ. Δεν απέκλεισε όμως το ενδεχόμενο να χρειαστεί κάποιες ώρες να κλείνει ο δρόμος στο αναπλασμένο τμήμα του και να μετατρέπεται προσωρινά σε πεζόδρομο. «Μπορεί να χρειαστεί, κάποιες ώρες να κλείνει και να μετατρέπεται σε πεζόδρομο», είπε χαρακτηριστικά, συμπληρώνοντας ότι «αυτό που προέχει τώρα είναι να υλοποιήσουμε το ΦΕΚ, να είναι δρόμος μιας κατευθύνσεως προς ανατολή».
Για τη νέα κανονιστική για τα τραπεζοκαθίσματα που έρχεται προς έγκριση στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο ο Δήμαρχος είπε: «Πρέπει να υπάρχει ιδιαίτερος έλεγχος και πρέπει να υπάρχουν και κανόνες. Από χθες έχω πει στη Δημοτική Αστυνομία, η οποία έχει έρθει, έχει δώσει κατεύθυνση στους επαγγελματίες. Αυτή τη στιγμή στο βόρειο πεζοδρόμιο δικαιούνται μέχρι 2 μέτρα, όμως η πρόταση που κάνουμε εμείς -εφόσον δεν πέρασε πέρυσι η πρόταση για 3,80 μέτρα- είναι για 3,50 μέτρα, ώστε να μείνει και αρκετός χώρος στους πεζούς. Στα σημεία που υπάρχει φορτοεκφόρτωση στα 1,50 μέτρο, στα υπόλοιπα σημεία θα είναι 3,50 μέτρα. Στο κάτω μέρος έχουν δοθεί 3,50 μέτρα σε όλους τους επαγγελματίες για να υποστηρίξουμε τη λειτουργία και τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν. Χθες, διαπίστωσα ότι τα 3,5 μέτρα έχουν καταστρατηγηθεί. Μίλησα με τον Λιμενάρχη και του είπα ότι αυστηρά πρέπει να τηρηθούν αυτές οι προϋποθέσεις. 3,50 μέτρα δώσαμε σε όλους, όχι παραπάνω».