“Παρά την έντονη αντίδραση των τοπικών κοινωνιών, της τοπικής αυτοδιοίκησης και των τοπικών φορέων, παρά τις επαναλαμβανόμενες ερωτήσεις που έχουν κατατεθεί στη Βουλή από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, ζητώντας εξηγήσεις για τα σχέδια του Υπουργού ως προς την κατάργηση των υπό κατασκευή εργολαβιών, ο κος Καραμανλής εμμένει να απαντάει με αοριστίες, χωρίς να μπορεί να παρουσιάσει επίσημα ούτε το χρονοδιάγραμμα, ούτε την κοστολόγηση του έργου, ούτε τις οικονομικές επιπτώσεις από αυτή του την επιλογή”.
Αυτό αναφέρουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Διον. Καλαματιανός (Ηλεία), Αθανασία Αναγνωστοπούλου (Αχαΐα) και Κων/νος Μάρκου (Αχαΐα) σε ανακοίνωση τους, κατηγορώντας τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ότι «αποφάσισε τη διάλυση όλων των εργολαβικών συμβάσεων του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος».
Σε ανακοινώσεις έχουν επίσης προβεί ο Βουλευτής Γεώργιος Βαρεμένος Τομεάρχης Υποδομών – Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, ο Μιχάλης Κατρίνης, βουλευτής Ηλείας του “Κινήματος Αλλαγής” και ο τ. βουλευτής Ηλείας του “Κινήματος Αλλαγής” Γιάννης Κουτσούκος.
Η ανακοίνωση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ Διον. Καλαματιανού, Αθανασίας Αναγνωστοπούλου και Κων/νου Μάρκου έχει ως εξής:
Στην αναμπουμπούλα, ο λύκος χαίρεται», λέει ο σοφός λαός και ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής βρήκε την ιδανική συγκυρία για να βάλει την ταφόπλακα, στο τόσο ζωτικής σημασίας για τη Δυτική Ελλάδα και τα νησιά του Ιονίου, υπό κατασκευή έργο του αυτοκινητόδρομου «Πάτρα – Πύργος».
Τις δύσκολες αυτές ώρες που η Χώρα μας δοκιμάζεται από την πρωτοφανή υγειονομική κρίση του κορονοϊού, ο κ. Καραμανλής, με την απόλυτη κάλυψη της κυβέρνησης Μητσοτάκη, αντί να ασχολείται με την αντιμετώπιση των συνεπειών της έκτακτης κατάστασης που βρισκόμαστε -για παράδειγμα, αντί να εργαστεί, ως όφειλε, ώστε να επιστρέψουν οι εγκλωβισμένοι για 3 μέρες συμπολίτες μας σε αεροδρόμιο του Λονδίνου- βρίσκει την ευκαιρία να καταστρέψει άλλο ένα αναπτυξιακό έργο, όσο η προσοχή του κόσμου είναι στραμμένη αλλού. Αποφάσισε τη διάλυση όλων των εργολαβικών συμβάσεων του αυτοκινητοδρόμου «Πάτρα – Πύργος».
Ο εν λόγω αυτοκινητόδρομος αποτελεί ένα δρόμο καρμανιόλα, με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση και χωρίς προστατευτικά κιγκλιδώματα. Αποτελεί το βασικό οδικό άξονα που συνδέει την Αχαΐα και την Ηλεία, με εκατοντάδες οχήματα να το διασχίζουν καθημερινά, με εκατοντάδες δυστυχήματα, ανάπηρους και νεκρούς. Και όμως, η κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, με Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, που κατάφερε να ξεκινήσει ο ΣΥΡΙΖΑ, με χρόνο υλοποίησης το 2023, βρήκε ανάχωμα στις διαθέσεις και τους σκοπούς του κ. Καραμανλή.
Παρά την έντονη αντίδραση των τοπικών κοινωνιών, της τοπικής αυτοδιοίκησης και των τοπικών φορέων, παρά τις επαναλαμβανόμενες ερωτήσεις που έχουν κατατεθεί στη Βουλή από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, ζητώντας εξηγήσεις για τα σχέδια του Υπουργού ως προς την κατάργηση των υπό κατασκευή εργολαβιών, ο κος Καραμανλής εμμένει να απαντάει με αοριστίες, χωρίς να μπορεί να παρουσιάσει επίσημα ούτε το χρονοδιάγραμμα, ούτε την κοστολόγηση του έργου, ούτε τις οικονομικές επιπτώσεις από αυτή του την επιλογή.
- Χωρίς να έχουν απαντήσει οι αρμόδιες Ευρωπαϊκές Επιτροπές για το αν εγκρίνουν την πρόθεσή του τωρινού Υπουργού να αναθέσει το έργο στην κοινοπραξία «Ολυμπία Οδός»,
- Πριν η Ευρώπη αποφανθεί για το αν εγκρίνει ή όχι τη χρηματοδότηση αυτών των σχεδίων του,
- Πριν λάβει γραπτή αποδοχή της κατασκευής του έργου από την ανωτέρω κοινοπραξία ή έστω επίσημη τοποθέτηση των εκπροσώπων της, ο Υπουργός Υποδομών σπεύδει και διαλύει ένα εγκεκριμένο, χρηματοδοτημένο και κατασκευαζόμενο Ευρωπαϊκό έργο.
Ο Υπουργός είναι προφανές ότι μας εμπαίζει. Αδιαφορεί για τις έντονες αντιδράσεις του λαού της Ηλείας, της Αχαΐας, της Μεσσηνίας, της Ζακύνθου και της Κεφαλλονιάς, αδιαφορεί για τις θέσεις των εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης και άλλων φορέων, αδιαφορεί για τις τραγικές επιπτώσεις των επιλογών του. Αδιαφορεί για το γεγονός ότι η όποια δικαστική διεκδίκηση θα επιφέρει τεράστιες καθυστερήσεις, τη στιγμή, μάλιστα, που τουλάχιστον μια εταιρία που μέχρι εχθές κατασκεύαζε τον αυτοκινητόδρομο έχει δηλώσει ότι θα προσφύγει κατά των παράνομων αποφάσεων του Υπουργού.
Το συμφέρον του τόπου, αλλά και η κοινή λογική υπαγορεύουν μια άλλη διαχείριση, με ορθολογισμό, με ρεαλισμό, με σωφροσύνη, αν και αποδεικνύεται ότι ο κ. Καραμανλής είναι εμμονικά αδιάλλακτος στην εξυπηρέτηση του σχεδίου του. Όφειλε να συνεχίσει το έργο, να επιβλέψει με αυστηρότητα την τήρηση του χρονοδιαγράμματος κατασκευής έως το 2023, από τις εργολαβίες που εργάζονταν και να προχωρήσει την ανάθεση των εργολαβιών που απέμεναν στους επόμενους μειοδότες. Θα είχαμε ήδη κερδίσει αρκετό χρόνο, με απόλυτα διασφαλισμένες τις χρηματοδοτήσεις και χωρίς κόστος για τον Έλληνα φορολογούμενο, με εξασφαλισμένες θέσεις εργασίας.
Ο εμπαιγμός, όμως, του κ. Καραμανλή έχει και προεκτάσεις. Αφενός, στερεί από τους κατοίκους των 5 νομών ένα τόσο απαραίτητο έργο ζωής, παρατείνοντας την ύπαρξη ενός δρόμου – σφαγείου, ο οποίος αν ποτέ γίνει κανονικός αυτοκινητόδρομος, θα έχει κόστος λόγω των διοδίων, που θα «καρπώνεται» η εργολαβική κοινοπραξία. Αφετέρου ζημιώνει τον κρατικό προϋπολογισμό, που καλείται, σε τόσο δύσκολες συνθήκες, να αποζημιώσει τους εργολάβους με αρκετά εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα μπορούσαν να διατεθούν στην ενίσχυση της κοινωνίας και της οικονομίας. Ο κ. Καραμανλής δυστυχώς με την απόφασή του αυτή καταδικάζει ολόκληρη την περιοχή στην υπανάπτυξη και σε συνδυασμό με τις δραματικές συνέπειες που προκύπτουν από την πανδημία του κορονοϊού, τη θέτει στο περιθώριο.
Δυστυχώς, η καταστροφική πρακτική της ΝΔ βρίσκει πολλές ευκαιρίες να εκφραστεί και να δράσει εις βάρος της κοινωνίας. Εν προκειμένω, καταργεί την άμεση ολοκλήρωση ενός αυτοκινητόδρομου με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και προστατευτική νησίδα στη μέση, χωρίς διόδια και χωρίς επιπλέον κόστη. Για 8 μήνες καθυστερούσε την ομαλή εξέλιξη του έργου. Για χρόνια η περιοχή θα καταβάλλει βαρύ φόρο αίματος. Η ευθύνη βαραίνει τον Υπουργό και την Κυβέρνηση της ΝΔ.
Καλαματιανός Διονύσης – Χαράλαμπος, Βουλευτής Ηλείας ΣΥΡΙΖΑ
Αναγνωστοπούλου Αθανασία, Βουλευτής Αχαΐας ΣΥΡΙΖΑ
Μάρκου Κωνσταντίνος, Βουλευτής Αχαΐας ΣΥΡΙΖΑ
Η ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ Γ. ΒΑΡΕΜΕΝΟΥ
Μέσα στο ζόφο και τη νύχτα του κορωναϊού, ο αρμόδιος Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών προχώρησε χθες στην ολοκλήρωση του πραξικοπήματος της διάλυσης των συμβάσεων του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος. Ο κόσμος ανάποδα να γυρίσει, οι παραγγελίες-παραγγελίες! Τη στιγμή που διπλασιάζουν το κόστος για την χρήση των ΜΕΘ στα ιδιωτικά νοσοκομεία, γιατί να λογαριάζουν το κόστος της διάλυσης των συμβάσεων και την συνακόλουθη καθυστέρηση της ολοκλήρωσης ενός πολύπαθου έργου;
Αντί να ολοκληρώσουν εν εξελίξει ευρισκόμενα έργα, κάνουν ό,τι μπορούν για να περιπλέξουν την κατάσταση, υπολογίζοντας, προφανώς κουτοπόνηρα, ότι μέσα στην αναταραχή αλλά και την παγωμάρα του κορωναϊού, θα υπερπηδήσουν τις νομικές επιπλοκές, ενώ για την «ενημέρωση» του ελληνικού λαού θα φροντίσει ο γνωστός προπαγανδιστικός μηχανισμός. Άλλωστε, σκέφτονται, με ένα τμήμα των πολιτών κλεισμένο στο σπίτι, τί περιθώρια αντιδράσεων υπάρχουν;
Τη στιγμή λοιπόν που ένα τμήμα του κόσμου στην επαρχία οδηγείται στην απόλυτη φτωχοποίηση ή ακόμη και στην πείνα, δημιουργούνται εμπόδια στην ολοκλήρωση των έργων και ο αρμόδιος υπουργός συνεχίζει σε νέες περιπέτειες. Υλοποιώντας προφανώς προεκλογικές δεσμεύσεις που φαίνεται να είναι τόσο ισχυρές ώστε να μην επηρεάζονται από κανέναν κορωναϊό.
Γιώργος Βαρεμένος
Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας
Τομεάρχης Υποδομών – Μεταφορών
Ο ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΗΛΕΙΑΣ ΤΟΥ “ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ” ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΤΡΙΝΗΣ
O κ. Καραμανλής δημοσίευσε χθες την προειλημμένη απόφασή του για τη διάλυση των εργολαβιών του έργου «Πάτρα-Πύργος».
Τη σχετική απόφαση είχε λάβει στις 11 Ιουλίου του 2019, όταν ανέστειλε τις προκαταβολές στους αναδόχους, ενώ την ανακοίνωσε αρκετούς μήνες αργότερα.
Αυτό που αποφεύγει να ανακοινώσει ο κ. Καραμανλής είναι, τι θα συμβεί την επόμενη μέρα, αφού, αυτή τη στιγμή, το έργο είναι κυριολεκτικά στον αέρα. Αν και πότε θα ολοκληρωθεί το μεγάλο αυτό αναπτυξιακό έργο για την περιοχή μας.
Με δεδομένο ότι μπαίνουμε πλέον σε αχαρτογράφητα νερά, λόγω της πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης που προκαλεί η πανδημία του κορωνοϊού, είναι σαφές ότι η χθεσινή επιλογή του κύριου Καραμανλή είναι εξαιρετικά ριψοκίνδυνη.
Και αυτό με δεδομένο ότι δεν υπάρχει επίσημη τοποθέτηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Ε.Ε. για την έγκριση του μοντέλου υλοποίησης (σύμβαση παραχώρησης), αλλά και τη συνέχιση χρηματοδότησης του έργου.
Ταυτόχρονα, η επιλογή διάλυσης των εργολαβιών εικάζεται ότι θα προκαλέσει αντιδράσεις από τους αναδόχους και δικαστικές προσφυγές, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε κόστος, αλλά και καθυστέρηση στο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.
Οι πολίτες της Ηλείας περιμένουν ξεκάθαρες απαντήσεις: πότε ξεκινάει και πότε θα ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας «Πάτρα – Πύργος»;
Ο κ. Καραμανλής οφείλει να δώσει αυτές τις απαντήσεις, τις οποίες επιμελώς, εδώ και πολύ καιρό, αποφεύγει.
Μιχάλης Κατρίνης
Βουλευτής Ηλείας του “Κινήματος Αλλαγής”
Ο τ. ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΗΛΕΙΑΣ ΤΟΥ “ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΑΓΗΣ” ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ
Τα έχουμε δει όλα, από το 2008 μέχρι σήμερα, σ’ αυτό το ατελείωτο και θανατηφόρο σήριαλ του δρόμου Πάτρα – Πύργος.
Ότι θα διέλυαν, όμως, υπάρχουσες εργολαβίες χωρίς να έχουν δώσει στη δημοσιότητα – επίσημα και με υπογραφές, όχι με δηλώσεις- το εναλλακτικό, αξιόπιστο και κοστολογημένο σενάριο για την υλοποίηση του έργου, φαντάζει και είναι αδιανόητο.
Προφανώς, τούτες τις δύσκολες για την πατρίδα μας και τον κόσμο όλο ώρες, η προτεραιότητα όλων μας, ατομική και συλλογική είναι η προστασία της ανθρώπινης ζωής.
Αυτό όμως δεν εμποδίζει τον κ. Καραμανλή, που εργάσθηκε για τη διάλυση των εργολαβιών, να δώσει τις απαντήσεις που απαιτεί ο λαός της Ηλείας και όχι μόνο, για το χρονοδιάγραμμα της ολοκλήρωσης του έργου, το κόστος για το δημόσιο και τους πολίτες και τις νομικές δεσμεύσεις που αφορούν τον τρόπο της υλοποίησής του και το δημόσιο χαρακτήρα του.
Με την ευχή να τελειώσει το γρηγορότερο και με τις λιγότερες απώλειες η κρίση της επιδημίας του κορωνοϊού, διαμηνύουμε στον κ. Καραμανλή, ότι όπως έδειξε η τελευταία μεγάλη κινητοποίηση των φορέων της Ηλείας, δεν υπάρχει πλέον καμία ανοχή σε πειραματισμούς και νέες χαμένες ευκαιρίες.