Το ‘λεγα προ ημερών στην παρέα, συζητώντας για το στένεμα των οδών Αριστομένους, με αύξηση του ανατολικού πεζοδρομίου της και τη διεύρυνση του πλάτους της πλατείας σε βέρος του δρόμου, καθώς και της Φαρών, ότι κάτι άλλο παρόμοιο ετοιμάζει ο Δήμαρχος. Κάποιον δρόμο θα στενέψει, έλεγα και αναρωτιόμουν ποιος έχει σειρά. “Πριν αλέκτορα φωνήσαι…”, την πήρα την απάντηση. Αυτή ήλθε μέσω… «της ανάπλασης της ευρύτερης περιοχής της πλατείας 23ης Μαρτίου», όπως μας πληροφορούν από το Δήμο:
“Σύσκεψη πραγματοποιήθηκε σήμερα, Τετάρτη 13 Μαΐου 2015, με αντικείμενο τη συζήτηση επί της μελέτης για την ανάπλαση της ευρύτερης περιοχής της πλατείας 23ηςΜαρτίου, με στόχο την ανάδειξη του ιστορικού και μνημειακού χαρακτήρα της περιοχής. Συζητούνται η αντικατάσταση της ασφάλτου με κυβόλιθους, η απαγόρευση στάθμευσης στο βόρειο κλάδο της οδού Σταδίου, από την οδό Υπαπαντής μέχρι την αντίστοιχη γέφυρα στο Νέδοντα, τον καθορισμό του εύρους του βόρειου κλάδου για την κίνηση οχημάτων σε 3,5 μέτρα, με σχετική αύξηση του πεζοδρομίου και διπλασιασμό του εύρους της νησίδας, μαζί με ενοποίηση του κυκλικού κόμβου με τη νησίδα. Η μελέτη θα τεθεί σύντομα σε δημόσια διαβούλευση”.
Το ρεζουμέ ποιο είναι; Μεγαλώνει το βόρειο πεζοδρόμιο από τη Νέδοντος από την οδό Υπαπαντής (όπως καταλαβαίνω από την πλατεία 23ης Μαρτίου), όπου θα απαγορεύεται και η στάθμευση, ενώ παράλληλα διπλασιάζεται το πλάτος της νησίδας. Έτσι, ο δρόμος θα γίνει καρόδρομος (3,5 μέτρα πλάτος), ενώ θα στρωθεί με κυβόλιθους, για “γυμναστική” στα αμορτεσέρ των αυτοκινήτων και την εκγύμναση των επιβατών. Τα δίκυκλα, θα είναι μάλλον αδύνατον να προσπερνούν 5θεσια αυτοκίνητα και θα βρέχονται οι αναβάτες τους στην κακοκαιρία, όπως άλλωστε συμβαίνει -κατά κανόνα- και στις οδούς Αριστομένους και Φαρών.
Και γιατί όλα αυτά; Ο Δήμος μας λέει για “την ανάδειξη του ιστορικού και μνημειακού χαρακτήρα της περιοχής”. Θα θελα να ξερα, το πιστεύουν αυτό ή μας κοροϊδεύουν.
Ο Δήμαρχος μάλλον ζήλεψε τη στενότητα των δρόμων στ’ Αρφαρά και επιζητά τρόπους να τ’ ακολουθήσει. Αν ρωτήσει όμως τον Αντιδήμαρχό του και αναπληρωτή του, Ανδρέα Καραγιάννη, ο οποίος ήταν 2 τετραετίες δήμαρχος στ’ Αρφαρά, το βέβαιο είναι πως θα του απαντήσει ότι δεν στένεψε αυτός τους δρόμους. Έτσι τους βρήκε και δεν μπόρεσε να αλλάξει την κατάσταση, επειδή είχαν οικοδομηθεί από παλιά σπίτια, ένθεν κακείθεν του δρόμου. Ό,τι μπορούσε έκανε όμως, φτιάχνοντας καμιά πλατεία.
Εμείς εδώ, εμμονή στο στένεμα των δρόμων. Πού θα πάει; Μέσα στη θητεία, ο δήμαρχος θα καταφέρει να κάνει αρκετούς και σημαντικούς, τους σημαντικότερους δρόμους της πόλης καρόδρομους, κάτι που προφανώς είναι όνειρο ζωής.
Δήμαρχε, καλή επιτυχία στα όνειρά σου.
- Υ.Γ. Θα γίνει ποτέ καμιά σοβαρή κυκλοφοριακή μελέτη σε τούτη την πόλη, μήπως τελικά υπάρξει κάτι συγκροτημένο, και λυθεί το κυκλοφοριακό, το οποίο, ας μη γελιόμαστε, δεν είναι και στην καλύτερη ρύθμιση. Καιρός είναι, πριν τα πράγματα -χωρίς να το πάρουμε χαμπάρι- γίνουν πιεστικά.