Το μείζον αναπτυξιακό θέμα της διάνοιξης της οδού Κρήτης μέχρι τη Βέργα, του σχετικού διαγωνισμού πολεοδόμησης που έχει μια πρωτοφανή καθυστέρηση και της εναλλακτικής επιλογής για τη διάνοιξη με αναγκαστική απαλλοτρίωση έθιξε ο Δημοτικός σύμβουλος (“Καλαμάτα Μετά”) Βασίλης Κανάκης με την ερώτησή του που ανέπτυξε χθες Τετάρτη 3 Ιουλίου 2024, κατά τη διάρκεια συζήτησης στην ειδική συνεδρίαση της 3ης Λογοδοσίας του Δ.Σ. Καλαμάτας.
«Το έργο της διάνοιξης θα προσφέρει σημαντικά αναπτυξιακά οφέλη ευρύτερα στην Καλαμάτα και πρέπει να προχωρήσει με την όσο το δυνατόν πιο γρήγορη αντιμετώπιση των διαφόρων προβλημάτων», σημείωσε ο κ. Κανάκης.
Η δημοτική αρχή απαντώντας στον κ. Κανάκη έκανε αποδεκτή την ανάγκη να ξεπεραστούν τα γραφειοκρατικά εμπόδια και η αδυναμία της επιτροπής διαγωνισμού (τα μέλη της οποίας είναι εκτός Μεσσηνίας) να εκδώσει αποτέλεσμα, σχετικά με το διαγωνισμό για την πολεοδόμηση και πράξη εφαρμογής της ανατολικής παραλίας.
Το θέμα αυτό θα τεθεί σε προσεχή συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής προκειμένου να αποφασίσει σχετικά, κατά τις αρμοδιότητες που της δίνει η κείμενη νομοθεσία, ως αναθέτουσα Αρχή.
Σημειώνεται ότι ο Δήμαρχος Θανάσης Βασιλόπουλος στην τοποθέτησή του επεσήμανε ότι το θέμα της διάνοιξης της οδού Κρήτης αποτελεί ένα θέμα ουσίας, το οποίο άλλωστε η Δημοτική Αρχή από την πρώτη στιγμή ανάληψης των καθηκόντων της δρομολόγησε. Ακολουθήθηκαν μάλιστα τα όσα η αρμόδια Υπηρεσία εισηγήθηκε με το Δήμο να εκκινεί τις διαδικασίες που θα οδηγούσαν στην πολεοδόμηση και πράξη εφαρμογής της ανατολικής παραλίας, μέσα από την οποία θα προέκυπτε η διάνοιξη της οδού Κρήτης χωρίς κόστος για το Δήμο. Η εν λόγω απόφαση από το τότε Δ.Σ. ήταν ομόφωνη.
Νωρίτερα ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, Βασίλης Κουτραφούρης, σε απάντησή του αναφέρθηκε και στο ερώτημα για το αν υπάρχει εκτίμηση σχετικά με πιθανή επιλογή ο Δήμος να προχωρούσε σε απαλλοτριώσεις προκειμένου να γινόταν η διάνοιξη της οδού Κρήτης. «Εκτιμάται ότι η επέκταση της οδού Κρήτης έως και τη σύνδεσή της με την οδό Λακωνικής θα καταλάβει έκταση 21.000 τ.μ. Με την πολεοδόμηση και αντίστοιχη πράξη εφαρμογής η πράξη αυτή θα αποκτηθεί από εισφορές σε γη, δηλαδή χωρίς κόστος για το Δήμο.
Στην περίπτωση της απαλλοτρίωσης ο Δήμος θα πρέπει να αποζημιώσει 21 στρέμματα σε μία περιοχή όπου οι αξίες γης είναι πάνω από τις υψηλότερες των εκτός σχεδίου στα όρια του Δήμου», σημείωσε ο κ. Κουτραφούρης, ενημερώνοντας ότι σύμφωνα με την εκτίμηση που έχει υπάρξει από την Υπηρεσία για το κόστος, η λύση αυτή είναι ανέφικτη. Τέλος, ο κ. Κουτραφούρης, ανέφερε ότι η φύση των πολεοδομικών θεμάτων, ακόμα και αν είχε επιλεγεί η αναγκαστική απαλλοτρίωση, είναι μια διαδικασία -επίσης- χρονοβόρα.