ΠΩΣ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ ΤΟ “ΧΑΡΑΤΣΙ” ΑΝΑ 6ΜΗΝΟ ΚΑΙ ΤΙ ΑΛΛΟ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ 2007
Νέο “δώρο” 12.395.257 € έδωσε -εν μέσω πανδημίας- η κυβέρνηση στον “Μορέα” για την επιδότηση λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα, και Λεύκτρο – Σπάρτη, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η “Λαϊκή Συσπείρωση Πελοποννήσου”.
Να σημειωθεί ότι η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει επιδότηση από το ελληνικό δημόσιο, μέχρι το 2039, λόγω χαμηλής, κυκλοφορίας, στον αυτοκινητόδρομο Καλαμάτα – Τρίπολη – Κόρινθος, η οποία υπολογίζεται ανά εξάμηνο. Το ποσό των 12.395,257 € της συγκεκριμένης επιδότησης αφορά το 6μηνο Μαρτίου – Σεπτεμβρίου 2020 και έρχεται να προστεθεί στα 204 εκατομμύρια € με τα οποία έχει επιδοτηθεί ο “Μορέας” από το 2014 έως το Μάρτιο του 2020.
Η ανακοίνωση της “Λαϊκής Συσπείρωσης Πελοποννήσου”, αναφέρει τα εξής:
«Εν μέσω πανδημίας νέο “δώρο” 12.395.257 € έδωσε η κυβέρνηση στο Μορέα για την επιδότηση λειτουργίας του ιδιωτικού αυτοκινητόδρομου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα.
Δεν έφταναν τα 14,5 εκατομμύρια ευρώ έσοδα από τα διόδια, πληρώνονται επιπλέων από τον κρατικό προϋπολογισμό, δηλαδή από την άγρια φορολογία των λαϊκών στρωμάτων, άλλα τόσα για πανωπροίκια.
Αυτή η επιδότηση αφορά το εξάμηνο Μάρτιος – Σεπτέμβριος του 2020 και έρχεται να προστεθεί στα 204 εκατομμύρια ευρώ που έχει πάρει ο Μορέας από το 2014 έως το Μάρτιο του 2020. Κάθε εξάμηνο έως το 2034 θα δίνονται ανάλογα ποσά.
Είναι η εγγυημένη κερδοφορία των καπιταλιστικών ομίλων που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης του 2007 που ψηφίστηκε από ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και αναθεωρήθηκε προς όφελος του Μορέα επί ΣΥΡΙΖΑ.
Όλες οι κυβερνήσεις αρνούνται κατώτερες εγγυημένες τιμές για τα αγροτικά προϊόντα, θεσπίζουν όμως εγγυημένες ποσότητες στις ΣΔΙΤ για τους καπιταλιστές (αριθμός αυτοκινήτων που θα περάσουν από τα διόδια του Μορέα, τόνοι σκουπιδιών που θα πάνε στα σκουπιδοεργοστάσια της ΤΕΡΝΑ κλπ.).
Να μην πανηγυρίζουν λοιπόν Νίκας – Τατούλης – Νικολάκου για την έναρξη των εργασιών για τα σκουπιδοεργοστάσια γιατί έρχονται ανάλογα πανωπροίκια στη ΤΕΡΝΑ με το παράρτημα 6 της Σύμβασης ΣΔΙΤ που αφορά τους Μηχανισμούς πληρωμών.
Λεφτά για τη στήριξη του Δημοσίου Συστήματος Υγείας, για μέτρα περιορισμού διάδοσης κορονοϊού στα ΜΜΜ δεν υπάρχουν, για τους καπιταλιστές όμως υπάρχουν και δίνονται απλόχερα.
4-12-2020
“ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ”».
Η ΛΕΟΝΤΕΙΟΣ ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΟΥ “ΜΟΡΕΑ”
Το ελληνικό δημόσιο έχει προβλεφθεί να δίδει δύο φορές κάθε ημερολογιακό έτος, στις εξάμηνες περιόδους Σεπτεμβρίου – Φεβρουαρίου και Μαρτίου – Αυγούστου του 2020, που διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και Λεύκτρο – Σπάρτη, αν το σύνολο των (άμεσων) εσόδων, από τα διόδια δηλαδή κάθε εξάμηνο, υπολείπεται του Ορίου Κινδύνου Κυκλοφορίας – Εσόδων (Ο.Κ.Κ.Ε.), σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 25.Α της σύμβασης παραχώρησης που έγινε νόμος τον Μάιο του 2007.
Ειδικότερα, σχετική πρόβλεψη υπάρχει στο Νόμο 3559 ΦΕΚ Α’ 102 / 14 Μαΐου 2007 «Κύρωση συμβάσης παραχώρησης του έργου της μελέτης, κατασκευής, χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητόδρομου “Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και κλάδος Λεύκτρο – Σπάρτη» και άλλες διατάξεις”».
Η αποζημίωση (ή επιδότηση), σύμφωνα με τον προαναφερόμενο νόμο, θα δίδεται δύο φορές το χρόνο Σεπτέμβριο και Μάρτιο, μέχρι τη λήξη της σύμβασης διάρκειας 32 ετών, δηλαδή έως το 2039, σύμφωνα με το Όριο Κινδύνου Κυκλοφορίας – Εσόδων (Ο.Κ.Κ.Ε.).
- Δείτε εδώ πως υπολογίζεται το “χαράτσι” ανά 6μηνο και τι άλλο προβλέπει ο νόμος του 2007.