Ενδιαφέρουσα συζήτηση για τα περιφερειακά μέσα με τον Δημήτρη Γαλαμάτη, γενικό γραμματέα Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, είχε ο εκδότης της εφημερίδας «Πελοπόννησος» Θεόδωρος Λουλούδης, τη δεύτερη μέρα του Regional Growth Conference 2022 που λαμβάνει χώρα στο Πανεπιστήμιο Πατρών.
Τα περιφερειακά μέσα μετρούν 623 ιστοτόπους, 450 ραδιοφωνικούς σταθμούς, 85 τηλεοπτικούς σταθμούς και 50 εφημερίδες και περιοδικά. Ο κ. Γαλαμάτης τόνισε πως οι Έλληνες εμπιστεύονται τον περιφερειακό τύπο και πως δε θα πρέπει να ξεχνάμε πως οι πρώτες ελληνικές εφημερίδες ξεκίνησαν από την περιφέρεια. Βέβαια, είναι αλήθεια πως τα τελευταία χρόνια ο έντυπος τύπος έχει δεχθεί καίριο πλήγμα τόσο από την παρατεταμένη οικονομική κρίση όσο και από τη ραγδαία ανάπτυξη του ψηφιακού τύπου. Κι όμως, ακόμα και μέσα σε αυτό το δυσμενές περιβάλλον, τα έντυπα περιφερειακά μέσα εξακολουθούν να έχουν τεράστια αξία για τις τοπικές κοινωνίες, αφού αποτελούν τη φωνή των τοπικών φορέων και των πολιτών.
Ο κ. Γαλαμάτης υπογράμμισε πως η γενική γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης σχεδιάζει και υλοποιεί μια σειρά παρεμβάσεων για την ενίσχυση του περιφερειακού τύπου, μετά και τη διαβούλευση που υπήρξε με τους ανθρώπους του κλάδου, με στόχο τη βιωσιμότητα και τη στρατηγική ανάπτυξη του περιφερειακού τύπου. Σε αυτήν την κατεύθυνση, αναφέρθηκε στην αξία της ειδικής πλατφόρμας που έχει δημιουργηθεί για τη δήλωση των οικονομικών στοιχείων των μέσων. Στη συνέχεια ο κ. Γαλαμάτης αναφέρθηκε στα αμυντικά μέτρα στήριξης του κλάδου. Αυτά περιλαμβάνουν τη στήριξη των εισφορών των περιφερειακών μέσων, τη ρύθμιση οφειλών μέχρι και σε 72 δόσεις, την επιχορήγηση του μεταφορικού κόστους, ενώ ακόμη υπογράμμισε πως ετοιμάζεται ειδική νομοθετική ρύθμιση για την κάλυψη ενός μέρους της αύξησης στην τιμή του χαρτιού λόγω των επιπτώσεων του πολέμου στην Ουκρανία.
Εκτός από τα αμυντικά μέτρα στήριξης, ο κ. Γαλαμάτης ανακοίνωσε και μέτρα αναπτυξιακού χαρακτήρα, τα οποία αφορούν προγράμματα για την επιμόρφωση και την κατάρτιση των δημοσιογράφων, οικονομική στήριξη για την ανανέωση του εξοπλισμού, αλλά και τη δημιουργία ενός help desk για ενημέρωση των χρηματοδοτικών εργαλείων. Κλείνοντας, ο κ. Γαλαμάτης εξήγγειλε τον ερχομό δύο νέων μητρώων (ενός για τον έντυπο, και ενός για τον ηλεκτρονικό τύπο) με συγκεκριμένα κριτήρια ένταξης για την πιστοποίησή τους και την πρόσβασή τους στην κρατική διαφήμιση.