Σε νέα κοινοβουλευτική παρέμβαση προέβησαν οι βουλευτές Πελοποννήσου του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Χαρίτσης (Μεσσηνίας), Γιώργος Παπαηλιού (Αρκαδίας), Σταύρος Αραχωβίτης (Λακωνίας), Γιώργος Ψυχογιός (Κορινθίας), Γιάννης Γκιόλας (Αργολίδας) με την συνυπογραφή του Τομεάρχη Ενέργειας Σωκράτη Φάμελλου, καταθέτοντας νέα ερώτηση στην Βουλή προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, για τις συνεχιζόμενες καθυστερήσεις στο έργο υλοποίησης δικτύων φυσικού αερίου στις πόλεις της Πελοποννήσου.
Όπως τονίζουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ πριν 6 μήνες με μια αιφνιδιαστική απόφαση, η ΡΑΕ αποφάσισε την απένταξη του έργου επέκτασης των δικτύων διανομής φυσικού αερίου στην Πελοπόννησο και συγκεκριμένα στις πόλεις Κόρινθο, Άργος, Ναύπλιο, Τρίπολη, Καλαμάτα, Σπάρτη, το οποίο είχε προγραμματιστεί από την ΔΕΔΑ επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και αφορούσε στην κατασκευή δικτύου περίπου σε ποσοστό 60% του οδικού δικτύου των πόλεων αυτών. Το έργο αυτό με προϋπολογισμό 35 εκ. ευρώ, με μηδενικά τέλη σύνδεσης, θα προσέφερε στους καταναλωτές, οικιακούς και επαγγελματικούς, ιδιαίτερα χαμηλό κόστος χρήσης.
Παράλληλα και στο πλαίσιο των ιδιωτικοποιήσεων που προωθεί η κυβέρνηση σε στρατηγικούς τομείς της ενέργειας οι άδειες διανομής φυσικού αερίου στους δήμους Τρίπολης και Κορινθίων μεταβιβάστηκαν σε ιδιωτική εταιρία χωρίς μέχρι σήμερα να υπάρχει καμία ενημέρωση σχετικά με τα τιμολόγια διανομής που θα χρεώνει στους καταναλωτές, ο κάτοχος των ανωτέρω αδειών διανομής φυσικού αερίου.
Κατόπιν αυτών, η Περιφέρεια Πελοποννήσου στη δημόσια διαβούλευση της ΡΑΕ, ως προς την αναθεώρηση του προγράμματός της για την ανάπτυξη δικτύου διανομής της ΔΕΔΑ Α.Ε. (Δημόσια Επιχείρηση Δικτύων Διανομής Αερίου), για την περίοδο 2020 – 2024, επιβεβαίωσε την πρόθεση της να εκδώσει πρόσκληση προς την ΔΕΔΑ για ένταξη των σχετικών έργων στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Πελοποννήσου με προϋπολογισμό 20 εκατομμυρίων ευρώ, διασφαλίζοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο την υλοποίηση των δικτύων διανομής φυσικού αερίου και σε επιμέρους δήμους, που με αυστηρά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια θα ήταν αδύνατο να ενταχθούν στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης και να τύχουν ευνοϊκής τιμολογιακής μεταχείρισης.
Έκτοτε μετά την πάροδο 6 μηνών και παρά την δεδομένη πρόθεση της Περιφέρειας Πελοποννήσου να εντάξει τα σχετικά έργα στο ΠΕΠ Πελοποννήσου με προϋπολογισμό 20εκ ευρώ δεν υπάρχει ακόμη συγκεκριμένος σχεδιασμός υλοποίησης.
Τέλος οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ερωτούν τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας:
- Επιμένει η κυβέρνηση στη εκχώρηση του ποσοστού του δημοσίου στην ΔΕΠΑ Υποδομών, σε ένα ιδιωτικό μονοπώλιο, εις βάρος του ανταγωνισμού και του συμφέροντος καταναλωτών, επιχειρήσεων και νοικοκυριών;
- Έχει την πολιτική βούληση να υποστηρίξει την πραγμάτωση του έργου της ΔΕΔΑ για επέκταση του δικτύου διανομής φυσικού αερίου στις πόλεις της Πελοποννήσου, κατόπιν και της ένταξης των έργων αυτών από την Περιφέρεια Πελοποννήσου στο ΠΕΠΠ προϋπολογισμού 20 εκ.ευρώ;
- Για ποιόν λόγο η ΡΑΕ δεν έχει ακόμη απαντήσει στην προσφυγή της ΔΕΔΑ και τις ενστάσεις της Περιφέρειας Πελοποννήσου κατά της απόφασης απένταξης των 6 πόλεων της Πελοποννήσου;
- Ποιος ο σχεδιασμός του Υπουργείου για τις πόλεις της Καλαμάτας, της Σπάρτης, του Άργους και του Ναυπλίου στην περίπτωση που η εταιρία “Hellenic Natural Gas Distribution” διατηρήσει τις άδειες διανομής αερίου στην Περιφέρεια Πελοποννήσου;
- Πώς τεκμηριώνεται η βιωσιμότητα του έργου ανάπτυξης δικτύου στις τέσσερις παραπάνω πόλεις χωρίς τα εκτιμώμενα έσοδα από την κατανάλωση φυσικού αερίου στην Τρίπολη και στην Κόρινθο; Πώς θα καθοριστεί το τιμολόγιο διανομής σε μια περιφέρεια όπου θα δραστηριοποιούνται δύο διαχειριστές δικτύου;
- Σε ότι αφορά τις περιπτώσεις Καλαμάτας και Σπάρτης, για την τροφοδότηση τους με φυσικό αέριο, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση και λειτουργία του σταθμού φόρτωσης βυτιοφόρων στην Ρεβυθούσα (τροφοδότηση μέσω truck loading);
- Πώς εξασφαλίζεται η μη παραβίαση του διαχωρισμού των δραστηριοτήτων διανομής και εμπορίας φυσικού αερίου, που υποκρύπτεται πίσω από παρένθετα εταιρικά προσωπεία, και πώς εξασφαλίζεται ότι οι πολίτες και οι επιχειρήσεις ολόκληρων πόλεων δε θα γίνουν τελικά είναι “θύματα” ενός μονοπωλίου που θα κατέχει το δίκτυο, θα μεταφέρει συμπιεσμένο φ.α. και θα εμπορεύεται φ.α.;
- Δείτε εδώ το πλήρες κείμενο της ερώτησης.