ΑΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΔΙΑΦΌΡΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ
Μεγάλο ενδιαφέρον εκδηλώθηκε από εκπαιδευτικούς για τον πρώτο κύκλο της δράσης Ρομποτικής και Αυτοματισμών Ανοιχτών Τεχνολογιών στο Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Ποσοτικής Ανάλυσης Δεδομένων (LAIQDA) του ΤΕΙ Πελοποννήσου.
Η δράση προέκυψε από τη συνεργασία του Εργαστηρίου Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Ποσοτικής Ανάλυσης Δεδομένων (LAIQDA) του ΤΕΙ Πελοποννήσου και της Περιφερειακής Δνσης Εκπαίδευσης Πελοποννήσου, και υποστηρίζεται υλικά και τεχνικά από τον δίαυλο καινοτομίας “Ο Σπόρος”.
Ήδη η Τρίτη και η Τετάρτη ήταν οι ημέρες της πρώτης δράσης εκμάθησης ρομποτικής και αυτοματισμών ανοιχτού κώδικα των πρώτων 25 εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, που με επιμονή έκαναν τις πρώτες τους κατασκευές με Arduino.
Να σημειωθεί ότι οι αιτήσεις για συμμετοχή ήταν πολλές και μας ανάγκασαν τους έχοντες την ευθύνη της εκπαίδευσης να κλείσουν την προηγούμενη Πέμπτη τη φόρμα αιτήσεων.
Η συγκεκριμένη δράση αναπτύσσεται στο πλαίσιο του μνημονίου συνεργασίας που υπέγραψαν το Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Ποσοτικής Ανάλυσης Δεδομένων (LAIQDA) του ΤΕΙ Πελοποννήσου και η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πελοποννήσου (ΠΔΕ ΠΕΛΟΠ), σηματοδοτώντας την έναρξη της συνεργασίας τους με σκοπό την έρευνα για την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών εντός των σχολικών δομών.
Στόχος της συνεργασίας είναι να φέρει σε επαφή τις σχολικές μονάδες με τις σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές που προάγουν την καινοτομία. Ειδικά οι δράσεις στην Ρομποτική έχουν δημιουργήσει μια νέα κουλτούρα μάθησης και έχουν αποφέρει διακρίσεις για εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες σε παγκόσμιο επίπεδο. Μέσω της συνεργασίας μεταξύ των δύο φορέων, εκπαιδευτικοί και ακαδημαϊκοί θα μπορούν να συνδυάζουν την τεχνογνωσία τους για την οργάνωση στοχευμένων δράσεων για τους μαθητές και τις μαθήτριες όλης της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Παράλληλα, η συνεργασία επεκτείνεται και στον τομέα της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών καθώς και στην εκπόνηση έρευνας σχετικά με την αξιοποίηση της τεχνολογίας στο χώρο του σχολείου. Στο πλαίσιο αυτό εξελλισσεται η δράση επιμόρφωσης εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που ενδιαφέρονται να ενισχύσουν τις γνώσεις τους και να προωθήσουν τη χρήση της Ρομποτικής στα σχολεία της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Η δράση, υποστηρίζεται τεχνικά και υλικά από το Δίαυλο Καινοτομίας “Ο Σπόρος”, ο οποίος διαθέτει το απαραίτητο υλικό (10 μικροελεγκτές Arduino UNO με πληθώρα αισθητήρων και συσκευών εισόδου/εξόδου). Από το «Σπόρο» γίνεται επίσης η παρουσίαση των λειτουργικοτήτων και παρέχει υποστήριξη κατά τη διάρκεια της δράσης. Η πρώτη δράση περιλαμβάνει εκμάθηση του μικροελεγκτή ανοιχτού κώδικα Arduino, παρουσίαση των δυνατοτήτων του και ενημέρωση για projects που θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν στη διαδικασία της εκπαίδευσης.
Το πρόγραμμα επιμόρφωσης είναι το ακόλουθο:
- Τρίτη 20 Μαρτίου 2018 (17:00 – 20:00)
- Τετάρτη 21 Μαρτίου 2018 (17:00 – 20:00)
- Τρίτη 27 Μαρτίου 2018 (17:00 – 20:00)
- Τετάρτη 28 Μαρτίου 2018 (17:00 – 20:00)